Participació a la VIII Mostra de Treballs de Recerca de Batxillerat, Fundació Trams

Aquest any  la VIII Mostra de Treballs de Recerca organitzada per la Fundació Trams s’ha organitzat realitzant una part de manera asíncrona on els alumnes de 1r de batxillerat han pogut visionar les presentacions de treballs de recerca relacionats amb tres àmbits: Desenvolupament i avenç, Canvi social, Sostenibilitat i medi ambient, per poder formular preguntes sobre ells.

Ahir mateix, dijous 24, es va realitzar la part de la taula rodona a l’Auditori Joan Oró de la Fundació per a la recerca científica. Entre els participants  va ser seleccionada la Roser Mayol, alumna de 2n de Batxillerat, amb el seu TR sobre la nanociència titulat Viatge científic per un univers diminut.

Taller d’animació al CCCB

Avui els i les alumnes de Cultura Audiovisual de 2n de batxillerat hem anat al CCCB a fer un
taller d’animació documental per a la creació d’una pel·lícula col·lectiva.
Hem començat fent la visita a l’exposició Ciència Fricció on hem pogut veure l’obra de l’artista
Pinar Yoldas i les seves instal·lacions.
Després ens hem organitzat en petits grups per fer un taller de creació d’éssers que
evolucionen i coevolucionen amb l’ajuda d’un programa d’intel·ligència artificial anomenat
Artbreeder. Finalment hem posat en comú les nostres creacions amb una exposició oral davant
del grup.

Gamificació del recursos literaris

El grup de Literatura castellana de modalitat de 2n treballant els recursos literaris de cara al parcial. Han de fer tres columnes amb el nom del recurs, la definició i l’exemple. Competeixen entre ells a veure quin és el grup més ràpid.

1r dia del curs 21-22

Els alumnes de secundària han començat aquest matí el nou curs escolar. Malgrat que seguim portant les mascaretes estem segurs que sota d’elles hi havia uns somriures ben grans. Esperem que aquest curs tot vagi molt bé i els desitgem el millor.

Alumnes de 1r a 4t d’ESO

Benvinguda a 1r de Batxillerat

Alumnes de 2n de Batxillerat:

Ones i so

Des de Física de 2n de Batxillerat s’ha estudiat el so com a ona mecànica. I concretament s’ha estudiat com obtenir les diferents notes musicals calculant la quantitat d’aigua amb la que s’ha d’omplir un tub d’assaig. Després d’una sèrie de càlculs, es van obtenir les freqüències de les 7 notes musicals amb les que vam mirar de reproduir un fragment d’una de les melodies de “El senyor dels anells”

Gamificació de recursos retòrics

Activitat de gamificació a l’aula per repassar i interioritzar els recursos retòrics.
Primer l’hem preparada i, un cop ja feta, hem pogut jugar i aprendre. Treballem un total de 56 recursos a la Literatura castellana de modalitat de 2n de Batxillerat, però el joc inclou tots els que entren al glossari de Castellà per a la selectivitat.

VI Mostra de Treballs de Recerca de Trams

Ahir dia 28 de març es va celebrar la VI Mostra de Treballs de Recerca del Batxillerat de Trams. Enguany s’ha realitzat en diferents llocs agrupant els treballs per modalitats. En el cas de Proa han estat escollits 4 treballs, 2 per ser exposats i 2 per fer pòster. L’Àlvaro Cànovas i la Sara Pérez van exposar els seus treballs Bubble animation, d’artístic, i Anàlisi antropològica de la dona i la bruixa, evolució i comparació cultural, del social, respectivament. La Judit López i l’Eduard Tenes van fer el pòster dels seus treballs La il·lustració amb perspectiva de gènere i És l’hidrogen una alternativa energètica?

L’acte de la mostra del Batxillerat social el van presentar la Laia Marco i la Mar Florenza, alumnes de 1r de batxillerat social.

Moltes gràcies a tots per la bona feina feta.

1r i 2n de Batxillerat de CTMA a la Garrotxa

Hem visitat Castellfollit de la Roca, la cinglera basàltica i el volcà Croscat.

Visita al Centre Tecnològic El Mestral

El passat dilluns 11 de febrer de 2019, els alumnes de batxillerat que cursen la matèria de física vam realitzar una sortida al Centre Tecnològic El Mestral, l’antiga central nuclear de Vandellòs i, actualment en procés de desmantellament. Vam rebre una xerrada sobre l’empresa encarregada de desmantellar l’antiga central, seguidament, vam gaudir d’una sala interactiva amb la que vam aprendre aspectes fonamentals de la física nuclear. Tot seguit,  vam pujar a la part superior de l’antic reactor nuclear on ens van explicar com funcionava l’antiga central. I per finalitzar, vam baixar a la part inferior on vam veure el magatzem de grafit que s’utilitzava per guardar els elements de combustible.