Visita al Centre Tecnològic El Mestral

El passat dilluns 11 de febrer de 2019, els alumnes de batxillerat que cursen la matèria de física vam realitzar una sortida al Centre Tecnològic El Mestral, l’antiga central nuclear de Vandellòs i, actualment en procés de desmantellament. Vam rebre una xerrada sobre l’empresa encarregada de desmantellar l’antiga central, seguidament, vam gaudir d’una sala interactiva amb la que vam aprendre aspectes fonamentals de la física nuclear. Tot seguit,  vam pujar a la part superior de l’antic reactor nuclear on ens van explicar com funcionava l’antiga central. I per finalitzar, vam baixar a la part inferior on vam veure el magatzem de grafit que s’utilitzava per guardar els elements de combustible.

DONEM LA CARA PER LA SALUT MENTAL

Des de fa uns quants cursos, a l’assignatura de Ciències per al Món Contemporani treballem la Salut Mental de manera exhaustiva i des del prisma social. Ho fem a través d’uns curtmetratges de sensibilització que volen ajudar a promoure la normalització i a evitar l’estigma de la malaltia mental.

Aquest curs és el primer cop que hem decidit presentar els curtmetratges millor valorats per la classe al I Concurs de Cinema Ments Despertes que organitza el grup SOM VIA. Val a dir que aquesta gent està fent una tasca enorme en la difusió i la normalització de la Salut Mental.

Dijous passat vàrem assistir a l’entrega de premis i després de passar una bona estona amb un presentador de luxe (en Francesc Orella, el Merlí!) vàrem marxar ben contents d’haver estat finalistes del concurs!

A continuació us deixem unes imatges i vídeos del festival. També us deixem els vincles als curtmetratges finalistes.

Previsualitza el vídeo de YouTube L’ANSIETAT | Ciències per al Món Contemporani | Escola Proa

Previsualitza el vídeo de YouTube SÍNDROME CAPGRASS | Ciències per al Món Contemporani | Escola Proa

Previsualitza el vídeo de YouTube ESQUIZOFRÈNIA | Ciències per al Món Contemporani | Escola Proa

Enhorabona a tots per la vostra dedicació i gràcies per donar la cara per la Salut Mental!

Exposició de projectes de tecnologia i Treballs de Recerca al Saló de l’ensenyament

Dijous tarda el Biel va presentar el seu Treball de recerca sobre un entrenament professional de windsurf a l’estand que Trams va posar dins de l’Espai Ciència al Saló de l’ensenyament.  Divendres matí van exposar tres treballs de tecnologia fets per 12 alumnes de 3r d’ESO.

Matí de ciència a la UAB

Els alumnes de 2n de Batxillerat han passat el matí d’avui a la Facultat de Química de la UAB.
Allà han pogut realitzar diferents pràctiques de laboratori.

IV Mostra de Treballs de Recerca de Trams

Ahir dimecres dia 1 de març va tenir lloc la IV Mostra de Treballs de Recerca de Trams a l’auditori de Sant Cugat. Aquest any han presentat el seu treball la Marina Ruiz,”Trobant nous camins cap al cervell” i l’Elena Stan amb “Umbre”. L’Elena, a més a més el va exposar a l’auditori. Totes dues alumnes van fer molt bé la seva exposició.

Versions i homenatges del món de l’art

A l’assignatura de Fonaments de l’Art II els alumnes de 2n de Batxillerat han fet versions d’obres  del neoclassicisme i el romanticisme a través de la fotografia. Han aportat una mirada nova als inicis de l’art contemporani amb les eines i recursos  actuals, convertint l’activitat en un autèntic homenatge als artistes del passat.

Comencem el nou curs 2016-2017

Un any més comença un nou curs i aquest any serà encara més especial en motiu de la celebració del 50è aniversari.
Els alumnes d’ESO ja estan ubicats a les seves aules.

A dos quarts de deu han entrat els alumnes de 2n de Batxillerat que aquest any han estrenat les seves aules pintades amb nous colors.

I finalment a les 10 s’ha fet l’acte de benvinguda i inauguració del curs als alumnes de 1r de Batxillerat.