Convivències de 1r d’ESO a l’Espluga de Francolí

Ben tornats i amb moltes experiències viscudes!

Tot just hem tornat de les convivències de l’Espluga de Francolí on tot 1r d’ESO hem compartit uns dies magnífics. Ens ha fet bon temps i hem gaudit fins a l’últim minut 😉
El primer dia vàrem visitar el Monestir de Poblet, i alguns de nosaltres vàrem tenir la sort de veure algun monjo!espluga1rESO-13

Després els monitors van proposar-nos fer un joc de nit. Més tard alguns vàrem aprofitar la càmera del Quim per fer unes fotografies aprofitant la foscor de la nit: mireu com van quedar (i a veure qui troba a la foto el “conillet” de l’Àlex).

El dijous va ser el dia fort. Vàrem matinar per anar a fer la ruta d’aventura a la Cova de la Font Major. Va ser una experiència inoblidable… I per alguns es va convertir en un repte personal, que evidentment va ser superat (i amb molt bona nota!!).

També vàrem marxar muntanya amunt seguint una ruta que ens va dur a racons del bosc ben màgics.

El divendres, últim dia, vam fer un taller de castells i caram… Vàrem aconseguir uns bons resultats (fins a dos pisos!) però el més important es que vàrem fer pinya tots plegats, tant 1r A com 1r B, tots junts ajudant-nos els uns als altres per arribar a tocar el cel 😉

Alumnes i professors, hem arribat tots molt cansats però molt contents d’haver compartit totes aquestes aventures plegats. De ben segur que no ho oblidarem!

Tutorets de 1r d’ESO​

Aquí us deixem més imatges.

Comencem el 1r projecte de recerca del curs a 1r d’ESO

Els alumnes de 1r d’ESO hem començat el primer treball de recerca dels dos que farem al llarg de l’any. El nostre treball és sobre el Districte on és l’escola: el Districte III Sants-Montjuïc.

En aquest treball recercarem sobre quatre aspectes del districte:

– Geografia

– Història

– Institucions i serveis

– La muntanya de Montjuïc

Per encetar el tema la Sra. Rosa Oller, mestra jubilada de l’escola, ens va visitar divendres passat. Ens va explicar l’origen de la ciutat de Barcelona tal i com avui la coneixem amb la distribució dels deu districtes. També ens va mostrar tot d’imatges antigues extretes de l’arxiu històric per conèixer com era abans el barri de Sants i les condicions de vida de la gent que hi vivia en aquella època.

Aquest ainformació ens servirà per tenir una bona  introducció del treball.

S’apropa la CodeWeek2015

Per a aquells que no ho conegueu la CodeWeek és una setmana en la qual s’organitzen activitats i esdeveniments en els quals un es pot introduir en el món de la programació de manera divertida i emocionant.

Del 10 al 18 d’octubre se celebrarà doncs la 3a edició de la setmana de la programació Codeweek promocionada per la Unió Europea que pretén apropar la programació i l’alfabetització digital a tothom d’una manera atractiva.

L’objectiu és promoure l’aprenentatge de la programació com a activitat que afavoreix la resolució de problemes, la creativitat i el pensament estructurat. Com diu l’Alessandro Bogliolo, líder de l’edició Codeweek d’enguany, “Aprendre a programar és donar forma al nostre futur”

Code week proa

Des de l’escola hi participarem seguint el programa MSchools de Programació d’aplicacions mòbils amb els alumnes de l’optativa d’informàtca de 4t d’ESO i també des de la primària amb la programació de videojocs en scratch que fan els alumnes de 6è.