Exposició de projectes de tecnologia i Treballs de Recerca al Saló de l’ensenyament

Dijous tarda el Biel va presentar el seu Treball de recerca sobre un entrenament professional de windsurf a l’estand que Trams va posar dins de l’Espai Ciència al Saló de l’ensenyament.  Divendres matí van exposar tres treballs de tecnologia fets per 12 alumnes de 3r d’ESO.

PROJECTE D’ESCULTURA I DIBUIX 1r ESO

Aquest projecte vol treballar de forma transversal la escultura amb el dibuix. A través de diverses tècniques escultòriques, els alumnes podran familiaritzar-se amb els materials de forma creativa i reflexionen sobre les seves creacions artístiques des de les emocions i el sentit crític.

Activitat 1:  Escultura de fang.  Veure amb les mans

En aquesta activitat els alumnes treballen el modelatge amb fang, donant forma i vida  a la matèria. Aprenen a “veure amb les mans”, a partir de la experimentació de la percepció del material a partir del sentit del tacte. Mentre la música sona, els artistes creen amb llibertat. Les formes figuratives van sorgint i juguem a trobar significats i a relacionar-los amb les imatges i les sensacions.

Activitat 2: Escultura de plans.

En aquesta activitat els alumnes experimenten amb la construcció amb plans de cartolina de colors. Les possibilitat tècniques i sensorials són molt diferents al fang. Mentre que el fang és més sensorial i emocional, el treball amb plans és més racional i intel·lectual.

En grups de 4, han creat formes abstractes. Han buscat rectes, corbes, han retallar i enganxar, fina a delimitar l’espai per crear volum.

ROJECTE DE PINTURA I COLOR. 2n ESO

En aquest projecte es vol treballar el color i la pintura a través de diverses tècniques pictòriques i les seves capacitats expressives. Faran un recorregut per alguns moviments artístics com el Fauvisme, l’Expressionisme abstracte o el Pop Art. També reflexionen sobre les seves creacions artístiques des de l‘anàlisi, el sentit crític i les emocions.

Activitat 1. Taller de pintura al Tremp. Fauvisme

En aquesta activitat els grups d’alumnes han creat pintures al tremp d’ou, i tot seguit, amb la pintura que han creat, han donat forma i vida a noves versions d’obres fauvistes famoses partint d’una imatge en blanc i negre. Com els artistes fauvistes (en francès “besties”), han aplicat el color de forma lliure i espontània, però conservant el contorn de la figura.

Activitat 2. Pintura , música i emocions. Kandinski

En aquest taller s’agafa com a referent l’expressionisme abstracte de Kandinski. A través de la música, els grups treballen la sensibilitat i la espontaneïtat del color i la pinzellada.

Densitats

Els nois i noies de 1r d’ESO experimentant amb aigua líquida, oli i gel hem après a mesurar volums, calcular densitats, relacionar densitat i flotació, hem vist dos canvis d’estat: la fusió i la condensació i ens ho hem passat molt bé.

Museu de tecnologia

El darrer divendres 2 de març, els alumnes de 3r d’ESO vam mostrar els projectes de Tecnologia treballats aquest curs, en format museu. Així, es van exposar els nostres projectes amb uns pòsters explicatius sobre el projecte, sobre un personatge històric científic i sobre la pobresa energètica. Aquests projectes han sorgit gràcies a la dedicació, esforç i perseverança que hi hem dedicat. 17 projectes van sorgir de la mà de la implicació de tot l’alumnat de 3r d’ESO; no tots van arribar al seu objectiu final però tothom s’ha deixat la pell per aconseguir-ho.

Trim_20180305_143206 from Escola Proa on Vimeo.

VID_25570330_210302_046.mp4 from Escola Proa on Vimeo.

VID_20180302_000154 from Escola Proa on Vimeo.

Taller de tecnologia culinària a 2n ESO

A 2n d’ESO portem gairebé un trimestre centrant-nos en la tècnica i la cultura de les “tapes” i els “pintxos“.

Després d’unes classes de teoria i de brainstorming, hem culminat aquesta aventura gastronòmica amb una pràctica on hem cuinat de veritat!

Hem preparat unes mini-burguers on hem canviat la farina de galeta per galetes TUC esmicolades, l’hem guarnit amb ceba caramelitzada amb el mètode “express” i hem preparat una “fals ketchup” amb base de remolatxa, vinagre de Chardonay, espècies i Harissa que li donava el toc picant que ningú s’esperava.

Déu n’hi do tot el que hem après! I el que encara queda per venir… esteu preparats?

Quim

Simposi Salvem l’Antàrtida

La setmana del 12 de febrer els mestres de 1r rebíem la invitació per assistir al simposi anomenat: Salvem l’Antàrtida.

Els alumnes van realitzar les seves ponències el dia 14 en presència dels pares que van assistir-hi i dels companys de classe.

El projecte es va tancar dilluns 26 amb una videoconferència amb Joan Riba , responsable de medi ambient i laboratoris des de la mateixa base de l’Antàrtida.