Colònies a la neu de 2n ESO

Malgrat ahir dimecres van arribar a Queixans arrossegant les maletes sota la neu, avui els llueix el sol a les pistes. Aquí teniu unes imatges de les classes d’esquí que estan rebent.

Sortida de cohesió de grup 3r d’ESO

Dimecres tarda els alumnes de 3r d’ESO van anar al Parc de Joan Miró a realitzar unes activitats de cohesió de grup.

Activitat del projecte La crisi mediambiental

Dimarts passat vam comptar amb la col·laboració d’una mare de la classe de 2n d’ESO que treballa a la Diputació de Barcelona, en temes mediambientals. Va venir acompanyada d’una altra tècnica i van fer una activitat molt interessant amb els alumnes de les dues classes.
L’activitat estava emmarcada dins el projecte de La crisi mediambiental que just s’havia treballat a Projectes durant força dies, per tant era una dinàmica que pretenia donar el punt final a moltes setmanes de feina dels alumnes….
Donat que els alumnes havien treballat el canvi climàtic, la proposta va ser anar una mica més enllà, i donar-los a conèixer els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) per tal de fer-los conscients de la implicació que hem de tenir per tal de treballar seriosament i aconseguir un medi sostenible.
Primer es va visionar un vídeo per tal d’engegar la reflexió sobre: Com podem actuar davant del repte del canvi climàtic ?.
Després es van formar 10 grups de treball en torn a 10 caixes amb objectes representatius que permetien treballar els objectius de treball sostenible.
Per acabar, els alumnes van intentar construir una mena d’escultura amb el seu cos on s’intentava transmetre el problema i la solució…al final van haver 60 possibles solucions als conflictes mediambientals que es van plantejar.
Va ser tota una experiència que els alumnes van gaudir consolidant d’aquesta manera tan lúdica un aprenentatge sobre la crisi mediambiental que, malauradament,  està vivint el nostre planeta i com tenim moltes possibilitats de col·laborar per aconseguir models més sostenibles.
Gràcies des d’aquí  a l’Anna R i a l’Anna G per la seva dedicació, pel seu temps i per descobrir-nos un munt de possibilitats en torn al tema de la crisi mediambiental. Gràcies de debò!
Tutores de 2n.