Ruta per la Barcelona medieval 2n d’ESO

El passat dimecres 27 de març, els alumnes de 2n d’ESO van realitzar una passejada històrica per la BCN medieval. Van viatjar en el temps fins l’Edat Mitjana i van descobrir la ciutat des d’una òptica diferent: els tortuosos carrers del Call jueu, la lluminositat de Sta Maria del Mar, la magnificència de la Catedral, el refinament dels palaus gòtics o el traginar dels barris artesans i gremials.

VI Mostra de Treballs de Recerca de Trams

Ahir dia 28 de març es va celebrar la VI Mostra de Treballs de Recerca del Batxillerat de Trams. Enguany s’ha realitzat en diferents llocs agrupant els treballs per modalitats. En el cas de Proa han estat escollits 4 treballs, 2 per ser exposats i 2 per fer pòster. L’Àlvaro Cànovas i la Sara Pérez van exposar els seus treballs Bubble animation, d’artístic, i Anàlisi antropològica de la dona i la bruixa, evolució i comparació cultural, del social, respectivament. La Judit López i l’Eduard Tenes van fer el pòster dels seus treballs La il·lustració amb perspectiva de gènere i És l’hidrogen una alternativa energètica?

L’acte de la mostra del Batxillerat social el van presentar la Laia Marco i la Mar Florenza, alumnes de 1r de batxillerat social.

Moltes gràcies a tots per la bona feina feta.

Taller a la Facultat de Química de la UB sobre materials

Els alumnes de 1r de Batxillerat que fan química van anar a realitzar un Taller de materials a la Facultat de química de la UB.

1r i 2n de Batxillerat de CTMA a la Garrotxa

Hem visitat Castellfollit de la Roca, la cinglera basàltica i el volcà Croscat.

Run2Devon

Des de l’àrea d’Educació Física s’ha engegat el programa Run2Devon. Aquesta iniciativa pretén incentivar la pràctica d’exercici saludable entre l’alumnat de 4t de l’ESO, per aquest motiu se’ls repta perquè al llarg del curs entre tota la promoció Malala, i amb l’ajuda dels tutors, es completin els mateixos quilòmetres que hi ha entre Barcelona i Devon (anar i tornar).

A l’hora d’organitzar-se, cada alumne/a s’ha autoassignat a un grup diferent, cada un dels grups té un repte de quilòmetres a assolir entre tots els seus components. De la mateixa manera, cada alumne/a dins del grup s’ha proposat un repte personal de quilòmetres a córrer.

Per poder compatibilitzar els quilòmetres assolits, l’alumnat i el professorat s’ha descarregat l’aplicació Strava amb la qual es porta el control dels quilòmetres que es corren cada vegada, després s’ha de descarregar aquesta informació en un document de Drive compartit entre tothom. A hores d’ara portem aproximadament la meitat dels 3550 quilòmetres i estem just a l’equador del projecte.

Un cop al mes des d’Educació Física sortim a córrer tots junts.

Endavant companys, segur que ho aconseguim!

Víctor Izquierdo i l’equip de tutoria de 4t d’ESO

Taller de cuina 2n d’ESO

Sabíeu que la cuina vegana no es tradueix només a menjar verd? Disposem d’una àmplia gamma de receptes suculentes i per ocasions ben especials sense fer servir cap aliment de procedència animal.

En aquesta ocasió, els alumnes de 2n d’ESO hem preparat una recepta típica d’Europa del Nord: 🍝 pasta amb mandonguilles. Això sí, sense carn ni ous! Perquè la bona cuina sempre va de la mà de la sostenibilitat. No us perdeu el vídeo resum

Activitat de tutoria LGTBI 4t ESO

Des de l’àrea de tutoria, el passat mes de febrer els alumnes de 4t d’ESO vam rebre una xerrada del Servei de Trànsit de gènere ASSIR. En aquesta xerrada ens van explicar que existeixen diferents maneres d’estimar i diferents maneres d’identificar-se en un gènere. De fet, el Servei de Trànsit de Gènere de l’Hospital Clínic assisteix a les persones que no s’identifiquen amb el  seu gènere i que es plantegen re-assignar-lo.

L’Eiden és un noi que ha passat per la seva Unitat de Trànsit i ens ha explicat en primera persona com ha estat la seva experiència personal, les dificultats que es va trobar, els dubtes i angoixes que es plantejava i les ajudes i suports que ha rebut per part de família, amics i del Servei de Trànsit.

Creiem que ha estat una xerrada molt interessant i molt útil per tal de normalitzar aquesta situació i empatitzar amb les persones que viuen aquest procés.

Aquesta xerrada va  venir acompanyada de la visualització d’un vídeo a classe de tutoria.

Si vosaltres també voleu veure el vídeo, podeu tocar el següent enllaç:

Si algú vol més informació del Servei de Trànsit de Gènere, us podeu posar en contacte amb ells a través del següent contacte:

Servei Trànsit de l’ASSIR Esquerra

Numància, 23, 1a. planta (Barcelona)

Telèfon: 934 19 12 69

Adreça electrònica: transit.bcn.ics@gencat.cat