El procés del muntatge de la nova caseta del pati

Uns alumnes de 4t d’ESO van ajudar a muntar la nova caseta de fusta que hi ha al pati gran. A continuació ens expliquen com ho van fer.

Primer vam llegir les instruccions i subratllar el més important. Quan vam obtenir el material vam separar cada part en grups i vàrem revisar que estigués tot i en bon estat.

Un cop vam tenir-lo tot organitzat, vàrem començar a fer el terra de la caseta,les parets i per últim el sostre.

Un cop vam tenir tota l’estructura de la caseta, ens vàrem partir en dos grups, uns ens vam posar a envernissar-la per protegir-la de la pluja i la temperatura i també perquè quedés més maca. Mentrestant, els altres companys anaven fent les finestres i els últims retocs del sostre.

Visita al Museu de Matemàtiques – MMACA

Divendres 18 els alumnes de 2n d’ESO vam visitar el Museu de Matemàtiques que té exposició a Cornellà, a la segona planta del Palau Mercader dins el parc de Can Mercader. Aquí teniu el link: https://www.mmaca.cat/
Va ser un matí d’escalfar-se el cap amb tants enigmes matemàtics! Està bé això de fer matemàtiques sense pissarra 🙂
Visita moolt recomanada. Aneu-hi!

Mandales al pati

Els alumnes 3r ESO B han posat en pràctica els coneixements de geometria de Visual i Plàstica per crear un Mandala amb guixos de colors. És un treball cooperatiu  basat en la idea de Mandalà tibetà: formes geomètriques emmarcades en un cercle  i que esdevenen efímeres, ja que la forma i color desapareixeran per l’erosió i el clima. Ens conviden a reflexionar  sobre la impermanència de la vida.

Dictat de paret…

A continuació us expliquem com hem fet una activitat a llengua els alumnes de 1r d’ESO.
Dictat de paret
Es penja a la paret de l’aula un full  amb el text que cal copiar. Els alumnes formen parelles: l’un fa de missatger i l’altre d’escriba.
El missatger de cada parella va a la paret, memoritza un fragment del text i retorna a la taula per dictar-lo. En un moment donat cal canviar els papers de la parella.
Ha estat una feina d’ortografia intensa i ….divertida!!! Repetirem!!!

Experièncias sobre densitat

Els alumnes de 2n d’ESO, a l’hora de laboratori, hem treballat les densitats dels líquids i hem fet un experiment. Hem fet columnes de líquids de diferents densitats, ordenades de forma que a baix hi havia el més dens i els de més amunt tenien menys densitat i les hem aprofitat per conèixer les densitats d’alguns sòlids.

Núria N.