Reflexions sobre el Treball per Tasques

A 1r d’ESO ja hem començat el primer treball per tasques. El seu objectiu és acabar fent una guia de Paisatges de Catalunya. Treballar per tasques suposa tot un canvi de manera de treballar.

Hem parlat del projecte per grups, pensem que és una iniciativa i una forma de treballar cooperativament interessant que ens permet conèixer-nos una mica més amb companys. Ens ajuda a aprendre a respectar l’opinió dels companys.

Hi ha dificultats: a vegades cadascú pensa una cosa diferent i costa decidir què fer però, al final, aprenem a explicar-nos millor i a escoltar més a l’altre.

Treballar amb ordinadors ens agrada però també és difícil perquè ens costa compartir i organitzar-nos.

Esperem millorar i aprofitar les oportunitats que ens dóna treballar en grup.

Arnau Marin i Josep Reviriego (grup del Smarts)

EIXOS CRONOLÒGICS!

A 2n d’ESO en el començament d’aquest curs, a socials, en lloc de començar fent teoria, hem decidit fer un eix cronològic usant una pàgina web. L’eix cronològic comença amb la fundació de Roma i acaba amb la caiguda de l’Imperi romà. Aquesta pàgina web és bastant completa i els alumnes hem pogut fer uns eixos cronològics amb moltes imatges.  Després d’acabar-los, els hem imprès i els hem donat al Marc Salcedo, el nostre professor de socials, que de cara a les avaluacions ens els tornarà i serà una manera més senzilla d’estudiar la història romana.

David Cadenas

UNA HISTÒRIA PREHISTÒRICA

A l’optativa de narracions hem fet diversos texts sobre una aventura de la Prehistòria i després de presentar-los els hem corregit. Després, hem fet uns esbossos per fer un mural com si pintéssim a les parets d’una cova. Hem dibuixat figures amb carbonet, sanguina i algunes pintures per imitar els colors que feien servir aquella època. Hem fet els murals en grup arrugant un paper d’embalar de mides grans. Els resultats han sigut espectaculars i ens ho hem passat molt bé fent aquest treball!!

Emma Gómez i Berta Junyent

Col·laborem amb els Pallapupas

Des de la matèria d’ètica, el curs passat volíem ajudar d’alguna manera a la gent que ho necessités. Ens vam proposar canviar el món. Vam fer molta pluja d’idees i vam veure moltes iniciatives d’arreu del món.
Després de buscar idees per canviar el nostre món més proper, vam estar pensant en organitzacions benèfiques i ens vam decidir per ajudar el pallapupas, una ONG que intenta que l’estància a l’hospital dels nens i gent gran no sigui tan dura. Vam mirar com podíem ajudar-los, ells ens van proposar oferir uns nassos de pallasso a canvi d’un donatiu i destinar aquest beneficis a omplir de Pallapupas els hospitals i residències de Catalunya.
A partir d’aquesta mateixa setmana ens trobareu demanant la vostra col·laboració al carrer Almeria i per l’escola en general. No patiu que ens reconeixereu bé!

papa

Els pallapupas:
Els Pallpupas són professionals amb una carrera d’actor/actriu. Molts d’ells també són professionals de la medicina. La seva funció és fer que l’estància a l’hospital del nens i gent gran no sigui tant dura, per això van d’habitació a habitació disfressats de pallassos per fer riure o alegrar els nens i gent gran. Alguns també entren a quiròfan amb els nens i nenes.

El seu LINK : https://pallapupas.org/

Lola, Roc i Sergi en nom de tot 2n d’ESO

Participem en la setmana de la Codeweek

Aquesta setmana és la Codeweek, de la qual ja us vam parlar en una entrada del mes passat.

Hi estem participant des de l’optativa de 4t d’ESO Tecnologies de la Informació i Comunicació. Concretament, els alumnes estan desenvolupant i programant una aplicació mòbil que permeti calcular qualsevol de les tres magnituds del MRU (Moviment Rectilini Uniforme).

Podeu descarregar l’app a: FísicaMRUApp

Per si voleu veure com està feta:

Comencem el projecte de la nostra app

Els alumnes de 4t d’ESO que fan l’optativa de Tecno-TIC han començat el seu projecte on crearan una aplicació mòbil. Primer de tot s’han constituït com a empresa i han començat la creació del que serà la seva web empresarial on es recollirà tot el desenvolupament del projecte.

Com a exemple us poso la web que vam presentar al concurs que fa MSchool el curs passat  i a mida que anem construint les d’aquests curs ja les anirem posant.

app

Els alumnes de 1r d’ESO ja estan instal·lats a l’Espluga

Recent arribades d’aquest matí us deixem unes imatges dels alumnes de 1r a la casa de colònies.

SALSA

Aquest curs els alumnes de 2n d’ESO, a música, hem començat a fer salsa amb el Genis. De moment només hem fet una classe, però ja podem dir que ens ha agradat molt a tots. Primer vam aprendre els passos bàsics i després ens vam posar per parelles i vam començar a ballar. No es pot dir que siguem uns grans professionals de la salsa, però podem portar el ritme i, fins i tot, ballar seguint la música.

Esperem passar-ho igual de bé a totes les sessions.

Abril Sisquella Farrés

20161004_085532