Escenifiquem relats.

Avui han posat en escena els relats que portem treballant fa unes setmanes a l’optativa de Narracions de 1ESO. Tot un repte històric!

Excursió a la Mola 3r d’ESO

El passat dilluns 23 d’octubre, els alumnes de 3r d’ESO van passar el dia a La Mola, que es troba situada al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i el cim de la qual ateny els 1.101,9 metres d’altitud.
Com sempre, hi ha algun que altre alumne que comença una mica a desgana les excursions a la muntanya, però som molts els que gaudim de la natura, de l’aire pur, de les plantes i dels animals que s’hi troben. Durant aquesta jornada, destinada a treballar la cohesió de grup, vam fer activitats dinàmiques i de reflexió i ens ho vam passar molt bé, amb ganes de repetir l’experiència amb una nova sortida a la natura.
Text: Gerard Perellón, 3rESOA

VID-20171024-WA0001 from Escola Proa on Vimeo.

Grues de la Pau

Aquest setembre, a les classes de 3r-A i 3r-B hem estat fent grues de paper, un dels molts “origamis” tradicionals originals de Japó.

Si hem fet aquesta activitat no ha sigut pas per diversió sinó per  expressar el nostre desig de pau.

Us preguntareu per què unes grues. Doncs perquè després que les bombes nuclears fossin tirades a Hiroshima i Nagasaki molta gent que no va morir a l’acte va ser afectada per la radiació deixant malalties greus i en molts casos, mortals.

Una nena afectada per la radiació va intentar fer mil grues de paper seguint la tradició que diu que en cas d’aconseguir-ho s’aconsegueix l’eterna salut. Malgrat que fins i tot els seus amics s’hi van sumar no van aconseguir les 1000 quedant-se a unes 650.

Des d’aquell dia, la història d’aquella nena va quedar gravada a tot Japó creant iniciatives aïllades. Avui dia a totes les escoles, per a portar-les al Museu de la Pau d’Hiroshima.

És per això que des de l’escola Proa i en la mesura que ens és possible, hem volgut fer aquest homenatge i atribut a les víctimes de l’atrocitat nuclear i per la preservació de la pau.

Redactor: Max P. (3B)

Convivències de 1r d’Eso II

Convivències a l’Espluga de Francolí | 1r ESO | Escola Proa | 2017 from Quim on Vimeo.

Convivències de 1r d’ESO a l’Espluga de Francolí

Ahir dilluns els alumnes de 1r d’ESO van marxar de colònies a l’Espluga de Francolí. A la tarda van visitar el Monestir de Poblet.