Visita dels estudiants danesos de l’institut d’Espergarde

La tarda de dimecres 27 d´abril,  alumnes de 1r de Batxillerat vàrem  rebre a l´escola un grup  de 27 estudiants de l’institut  d´Espergarde, Dinamarca, i els seus professors. Hi va haver una estona de jocs comunicatius en anglès i en castellà, ja que els nostres visitants l´estudien; després, una presentació en anglès sobre Catalunya, Barcelona i la nostra escola. Vàrem visitar l´escola per petits grups de danesos i catalans junts i vàrem berenar plegats al menjador, tot xerrant animadament. Després de fer-nos la foto de gran grup al pati, ens vàrem acomiadar. Va ser una estona agradable per a tots. Qui sap si en sortirà alguna bona amistat. Les xarxes socials ajuden molt en aquests casos!

IMG_20160427_171322

Sortida de 2n d’ESO a l’exposició “impressionistes i moderns”

El passat dilluns dia 26 els alumnes de 2n d’ESO van anar al CaixaForum a veure una exposició sobre impressionisme organitzada des de la matèria de Visual i Plàstica.

3r d’ESO ja volta per Navarra

Dilluns van marxar els alumnes de 3r d’ESO de colònies cap a Navarra. Aquí us mostrem alguna de les imatges que ens han fet arribar.

Sortida a Arenys de Mar dels alumnes de CTMA de 1r de Batx.

Fa unes setmanes els alumnes de CTMA de 1r de Batxillerat van anar a Arenys de Mar a observar la dinàmica litoral (recorregut per la Platja d’Arenys per tals d’observar la dinàmica del sistema hidrosfera, erosiva i acumulativa), estudi de la riera d’Arenys com a element del paisatge íntimament lligat a la climatologia mediterrània i a les característiques del relleu maresmenc i, per últim, oceanografia a bord del vaixell Marinada a on van prendre dades físiques de l’aigua i obtenir mostres de plàncton marí.

Participació a la III Mostra de Recerca Científica a l’ESO

Avui dijous els alumnes Sergi T, Pau M. i Francesc M. de 3r d’ESO han assistit a la III Mostra de Recerca Cintífica a l’ESO organitzada des del Dept. Col·labortiu de Ciències de la Fundació Trams i que ha tingut lloc a l’escola Fundació Llor de Sant Boi del Llobregat.

Els tres alumnes han presentat la seva recerca Quantitat de sucre en les begudes light  on han fet un estudi sobre quina quantitat de sucre tenen les begudes de les marques Coca-Cola, Pepsi, Fanta, Nestee i Red Bull. Han mesurat la concentació de sucre en  mg/ml i el % en massa del residu sòlid que ha quedat després d’evaporar el líquid de cadascuna de les llaunes. L’assaig s’ha fet amb la beguda normal, la light i la zero de cada marca.

Com a conclusió han extret que, evidentment les begudes normals són les que més quantitat de sucre tenen i de les marques analitzades la Coca-cola és la que més quantitat en té. Per altra banda, contràriament a la seva hipòtesi on les begudes zero no haurien de tenir sucre, els resultats obtinguts han mostrat que  les begudes Zero presenten més sucre que les begudes Light.

Visita a l’exposició de Toni Catany

El passat dimecres 6 d’abril els alumnes de 1er de batxillerat que cursen l’assignatura de Cultura Audiovisual amb l’Amanda, han fet una sortida a la Pedrera per visitar l’exposició de fotografia “Toni Catany. D’anar i tornar.”

L’exposició fa un recull d’unes 150 obres d’aquest fotògraf mallorquí, que van des de fotografies dels seus múltiples viatges, a les famoses fotografies de natures mortes, que semblen quadres pintats amb un tractament de la llum i les textures excepcional, entre d’altres; llibres d’artista i alguns objectes significatius del seu recorregut artístic.

2016-04-06 16.03.31

Hamlet

El passat dimarts 5 d’abril, els alumnes de segon de Batxillerat que cursen l’assignatura de Literatura Catalana, acompanyats per la professora Teresa Besora, van anar al Teatre Lliure de Gràcia a veure l’obra de teatre Hamlet.

En aquesta nova versió, l’obra cèlebre del dramaturg anglès William Shakespeare ha estat adaptada i dirigida pel Pau Carrió. El director barceloní planteja un Hamlet molt fidel al text original que compta amb una escenografia innovadora que sorprèn i permet als espectadors gaudir de l’essència de l’obra shakespeariana. Immersos en una evident putrefacció i corrupció del regne, l’abús dels opressors, els insults dels superbs, l’amor menyspreat, la lentitud de la justícia, la mesquinesa del qui mana, la violència dels indignes contra el mèrit pacient i la venjança són alguns dels gran temes que marquen el transcurs d’una obra que es postula con una de les més ben valorades de la temporada 2015-2016. Els actors, Pol López, Eduard Farelo, Xicu Masó, Rosa Renom, Marc Rius, Maria Rodríguez i Pau Vinyals són els encarregats de representar una obra que posa a prova, un cop més, la profunditat psicològica humana.
Per altra banda, el passat divendres 3 d’abril, els alumnes de segon de Batxillerat que cursen l’assignatura de Literatura Catalana i alguns alumnes de primer de Batxillerat, en aquesta ocasió, es van desplaçar al Teatre Lliure de Montjüic on van poder veure l’obra A Teatro con Eduardo d’Eduardo de Filippo, una divertida immersió en l’art del teatre i la veritat de la ficció servida per una companyia de teatre i un il·lusionista que ha tingut una acollida immillorable a la cartellera del teatre situat a Montjüic.
El reconegut director Lluís Pasqual ha aconseguit una posada en escena àgil i plena de fantasia gràcies a un elenc de 10 actors, entre els quals s’inclouen Laura Aubert, Jordi Bosch, Ramon Madaula i Mercè Sampietro, que es desdoblen en una vintena de papers.

Guillem F.

CfTsuahWIAEK1zc CfTsub1XIAIepui