Participació a la III Mostra de Recerca Científica a l’ESO

Avui dijous els alumnes Sergi T, Pau M. i Francesc M. de 3r d’ESO han assistit a la III Mostra de Recerca Cintífica a l’ESO organitzada des del Dept. Col·labortiu de Ciències de la Fundació Trams i que ha tingut lloc a l’escola Fundació Llor de Sant Boi del Llobregat.

Els tres alumnes han presentat la seva recerca Quantitat de sucre en les begudes light  on han fet un estudi sobre quina quantitat de sucre tenen les begudes de les marques Coca-Cola, Pepsi, Fanta, Nestee i Red Bull. Han mesurat la concentació de sucre en  mg/ml i el % en massa del residu sòlid que ha quedat després d’evaporar el líquid de cadascuna de les llaunes. L’assaig s’ha fet amb la beguda normal, la light i la zero de cada marca.

Com a conclusió han extret que, evidentment les begudes normals són les que més quantitat de sucre tenen i de les marques analitzades la Coca-cola és la que més quantitat en té. Per altra banda, contràriament a la seva hipòtesi on les begudes zero no haurien de tenir sucre, els resultats obtinguts han mostrat que  les begudes Zero presenten més sucre que les begudes Light.