Gamificació a l’aula a partir d’una lectura.

Treballant el llibre de lectura de castellà de Roald Dahl, Relatos de lo inesperado amb 4 d’ESO

Finalitza l’optativa de teatre a 1r d’ESO

Els alumnes de 1r d’ESO que han fet l’optativa de teatre durant el primer quadrimestre van representar els esquetxs que havien preprarat davant dels pares el dilluns a la tarda.

I FERIA LITERARIA DE CASTELLANO

La setmana passada, els alumnes de 4 ESO van organitzar una fira literària per exposar el tema que havien preparat a partir de les seves lectures lliures de Castellà. Va ser una experiència molt profitosa en la que vam poder descobrir, aprendre i compartir un munt de coses

Tot un èxit!

Escenifiquem relats.

Avui han posat en escena els relats que portem treballant fa unes setmanes a l’optativa de Narracions de 1ESO. Tot un repte històric!

Club de lectura:”La casa de l’àngel de la guarda”

Dilluns passat un grup d alumnes de 1r ESO i de forma voluntària van formar part d un club de lectura al voltant de la novel.la La casa de l ‘àngel de la guarda de la Kathy Clark. Vs ser conduït i dinamitzat per l Àlex Gimeno i va ser una estona molt agradable on vam compartir impressions i emocions sobre el llibre q havíem llegit.

Fabriquem els nostres propis exercicis

Aquesta setmana els tres grups d’Autoaprenentatge de 1r d’ ESO han hagut de fabricar exercicis sobre aspectes de gramàtica i ortografia que havíem descobert que ens portaven a fer sovint errades als escrits (diferència entre em i hem, s’havia i sabia, a i ha, pel o bé per l’…)
Un cop treballats tots els conceptes per tal de tenir-ho clar han hagut de treballar per fer exercicis que havien de resoldre els seus companys. No era una tasca fàcil, doncs calia fer exercicis ben plantejats, que ajudessin a practicar i a consolidar allò treballat, però alhora havien de ser distrets, originals,.i molt,molt ben redactats.
Aquí els teniu resolent la feina que els havien proposat els companys-profes.
El fet de treballar de forma cooperativa ha fet que amb els companys calgui raonar, pensar i consensuar la solució correcta. Cal que s’ajudin entre ells i per tant ,el rendiment i els resultats són millors.

Dictat de paret…

A continuació us expliquem com hem fet una activitat a llengua els alumnes de 1r d’ESO.
Dictat de paret
Es penja a la paret de l’aula un full  amb el text que cal copiar. Els alumnes formen parelles: l’un fa de missatger i l’altre d’escriba.
El missatger de cada parella va a la paret, memoritza un fragment del text i retorna a la taula per dictar-lo. En un moment donat cal canviar els papers de la parella.
Ha estat una feina d’ortografia intensa i ….divertida!!! Repetirem!!!

UNA HISTÒRIA PREHISTÒRICA

A l’optativa de narracions hem fet diversos texts sobre una aventura de la Prehistòria i després de presentar-los els hem corregit. Després, hem fet uns esbossos per fer un mural com si pintéssim a les parets d’una cova. Hem dibuixat figures amb carbonet, sanguina i algunes pintures per imitar els colors que feien servir aquella època. Hem fet els murals en grup arrugant un paper d’embalar de mides grans. Els resultats han sigut espectaculars i ens ho hem passat molt bé fent aquest treball!!

Emma Gómez i Berta Junyent