Escrivim als avis per Sant Jordi

Per segon any consecutiu els alumnes de 1r i 2n d’ESO de l’escola Proa han escrit cartes personalitzades a avis i àvies que pertanyen a l’ONG d’Avismon del barri de Sants. Aquesta organització acompanya a avis i àvies que viuen sols, amb pocs recursos i sovint amb risc d’exclusió social. Per tant, la seva proposta d’enviar una carta aprofitant la diada de Sant Jordi ens va semblar una manera emotiva i solidària d’apropar-nos a aquest col·lectiu tan vulnerable.
Els nois i les noies de Proa han volgut compartir a través d’unes cartes plenes de tendresa, de sinceritat i d’ànims els millors desitjos per a Sant Jordi. Segur que els avis i àvies rebran la carta amb molta il·lusió. Des de l’escola ens ha agradat moltíssim participar i esperem i desitgem que cada carta rebuda esdevingui un gran somriure!

Gamificació del recursos literaris

El grup de Literatura castellana de modalitat de 2n treballant els recursos literaris de cara al parcial. Han de fer tres columnes amb el nom del recurs, la definició i l’exemple. Competeixen entre ells a veure quin és el grup més ràpid.

 

 

Escrivim als avis

L’alumnat de 1r i 2n d’ESO durant les classes d’autoaprenentatge van estar escrivint unes cartes pels avis i àvies  d’Avismon. Els/Les voluntaris/ies d’aquesta Associació van fer arribar aquestes cartes el dia de Sant Jordi, juntament amb un llibre i una rosa.

Els ha fet molta il·lusió rebre les seves notícies.

Moltes gràcies a la Mercè i a l’Eduard per fer-ho possible.

 

Sortida exposició: Mart, el mirall vermell

Els alumnes de 1r de batxillerat que fan literatura universal han visitat al CCCB l’exposició Mart, el mirall vermell.

Treballem les frases fetes

Malgrat el confinament, els alumnes de 1r d’ESO A i B hem treballat les frases fetes. Hem fet feina i hem descobert moltíssimes i cadascú de la classe ha triat una,ha investigat sobre el seu significat i ha posat una fotografia amb el significat “literal” per fer-ho més divertit…
Aquí teniu una petita selecció!! Esperem que us agradin….

A qui m’assemblo?

Els alumnes  de 1r d’ESO van desenvolupar una tasca en la qual havien d’investigar una mica preguntant a casa a qui creu tothom de la família que s’assemblen…
Sempre passa que et sents dir moltes vegades comentaris com:
” t’assembles molt a…, tens els mateix caràcter que…., aquestes pigues són iguals que les que tenia…”
A partir d’aquesta investigació han fet presentacions i textos molt interessants i molt xulos…descobrint aspectes, anècdotes i vivències de persones molt properes a ells i elles….
Hem volgut compartir-n algun…

 


 

Redactem una notícia, 1r d’ESO

Tots els alumnes de 1r d’ESO van redactar en petit grup una notícia al voltant de la conferència que ens va venir a fer la Rosa Oller ara fa dies. La crònica seleccionada que recull molt i molt bé la informació general i altres detalls interessants de la conferència és aquesta que us presentem. La noticia ha esta redactada per l’ Albert Díaz, en Biel Sancho i la Mariona Tugues. Bona feina!!

 

Ruta de descoberta al voltant del llibre Marina, de Carlos Ruiz Zafón

El passat 13 de novembre, els alumnes de 3r d’ESO vam fer una ruta de descoberta per diferents espais de la nostra ciutat on transcorre el llibre de Carlos Ruiz Zafón titulat Marina.
Durant la visita, on llegíem fragments de l’obra i ens explicaven punts claus de la seva història, vam passar per les Rambles, vam anar al Gòtic, al Born i al barri de la Ribera, per acabar a l’estació de França, espai on s’inicia i acaba aquesta novel·la.
Molts de nosaltres vam veure edificis que desconeixíem i vam descobrir anècdotes curioses de la nostra ciutat relacionades amb una novel·la tan coneguda com Marina. Tota una descoberta!
Alumnes de 3r d’ESO

Gamificació de recursos retòrics

Activitat de gamificació a l’aula per repassar i interioritzar els recursos retòrics.
Primer l’hem preparada i, un cop ja feta, hem pogut jugar i aprendre. Treballem un total de 56 recursos a la Literatura castellana de modalitat de 2n de Batxillerat, però el joc inclou tots els que entren al glossari de Castellà per a la selectivitat.