Programem un semàfor

Des de la matèria de tecnologia s’està fent un semàfor utilitzant l’aplicació mblock per programar una placa d’arduino. Estem aprenent lògica a partir de la programació. Prèviament hem après a llegir un esquema lògic i un esquema electrònic per poder unir la part de la programació amb el circuit que cal fer i la part electrònica dels components que ens calen (placa arduino, leds, botons, transistors)

Visita a la fira Yomo

Els alumnes de 4t d’ESO que cursen la matèria  optativa de Tecno-Tic van visitar el passat dimarts dia 27 de febrer el Saló YOMO. YOMO ha sigut en una enorme exposició de ciència i tecnologia enmarcada en en Mobile World Congress . Amb espectacles de teatre en viu, tallers interactius i dotzenes d’activitats pràctiques on els alumnes van poder veure aplicacons de la tecnologia mòbil i la robòtica.

Participem en la setmana de la Codeweek

Aquesta setmana és la Codeweek, de la qual ja us vam parlar en una entrada del mes passat.

Hi estem participant des de l’optativa de 4t d’ESO Tecnologies de la Informació i Comunicació. Concretament, els alumnes estan desenvolupant i programant una aplicació mòbil que permeti calcular qualsevol de les tres magnituds del MRU (Moviment Rectilini Uniforme).

Podeu descarregar l’app a: FísicaMRUApp

Per si voleu veure com està feta:

Comencem el projecte de la nostra app

Els alumnes de 4t d’ESO que fan l’optativa de Tecno-TIC han començat el seu projecte on crearan una aplicació mòbil. Primer de tot s’han constituït com a empresa i han començat la creació del que serà la seva web empresarial on es recollirà tot el desenvolupament del projecte.

Com a exemple us poso la web que vam presentar al concurs que fa MSchool el curs passat  i a mida que anem construint les d’aquests curs ja les anirem posant.

app

Proper taller pràctic gratuït per a pares i docents “Internet Segura i Xarxes Socials per a pares i docents de joves de 12 a 16 anys

Quan parlem de cyberassetjament? i de l’addicció al mòbil? Què és la cyberreputació i com pot afectar al futur dels joves? Saben els nostres fills què es pot compartir a la xarxa? Quines xarxes socials utilitzen més?Totes les respostes les donarem al proper taller pràctic gratuït per a pares i docents “Internet Segura i Xarxes Socials per a pares i docents de joves de 12 a 16 anys” el 12 d’Abril a les 18:30h al Mobile World Center.

Aquest taller a diferència del prèviament fet no s’enfocarà tant en la prevenció i l’ensenyament de com gestionar la navegació segura sinó que es focalitzarà encom en família es pot gestionar i pactar amb adolescents sobre l’ús de les xarxes socials i com ajudar-los a identificar perills a la xarxa.

Recomanem portar el teu portàtil o tauleta per seguir bé el taller.

T’hi esperem!

Inscriu-te ja al taller!
Taller per pares i docents “Internet Segura i Xarxes Socials per a pares i docents de joves de 12 a 16 anys”
Data: Dimarts 12 Abril 2016
Hora inici: 18:30h
Lloc: Mobile World Center (Carrer Fontanella, 2. Barcelona)Equip mSchools

S’apropa la CodeWeek2015

Per a aquells que no ho conegueu la CodeWeek és una setmana en la qual s’organitzen activitats i esdeveniments en els quals un es pot introduir en el món de la programació de manera divertida i emocionant.

Del 10 al 18 d’octubre se celebrarà doncs la 3a edició de la setmana de la programació Codeweek promocionada per la Unió Europea que pretén apropar la programació i l’alfabetització digital a tothom d’una manera atractiva.

L’objectiu és promoure l’aprenentatge de la programació com a activitat que afavoreix la resolució de problemes, la creativitat i el pensament estructurat. Com diu l’Alessandro Bogliolo, líder de l’edició Codeweek d’enguany, “Aprendre a programar és donar forma al nostre futur”

Code week proa

Des de l’escola hi participarem seguint el programa MSchools de Programació d’aplicacions mòbils amb els alumnes de l’optativa d’informàtca de 4t d’ESO i també des de la primària amb la programació de videojocs en scratch que fan els alumnes de 6è.

Projecte Literactua de Trams

Aquest any per primer cop s’ha iniciat un projecte de literatura amb les escoles Trams anomenat LiterActua on es treballa l’autor Martí Miquel i Pol des de diferents aspectes. Des de l’escola Proa hem participat amb els alumnes de 2n d’ESO treballant els seus poemes sobre l’amor,  la mort, la bellesa, el desig,…, amb la finalitat d’entendre’ls i versionar-los elaborant produccions digitals.

Aquí us deixem un vídeo de com s’ha dut a terme el treball.

El resultat de tot plegat ha donat fruit a algunes  produccions com aquestes.

El Buit- Miquel Martí i Pol from Escola Proa on Vimeo.

Miquel Martí i Pol-grup de l’ONa from Escola Proa on Vimeo.

Miquel Martí i Pol from Escola Proa on Vimeo.

El Desig Escola Proa from Escola Proa on Vimeo.

Altres activitats de programació d’Scratch i Lego

Un cop ja dominem la programació del motor i el sensor de llum que porten els kids Lego We Do (veure entrada Iniciem la programció amb Lego We DO a l’antic blog) hem realitzat el muntatge de tres figures diferents per acabar fent la recreació d’un xut a porteria amb afició inclosa.

En aquest muntatge es preparen i programen les següents figures:

• Un peu que s’activa i xuta una pilota quan aquesta li arriba a la vora.
  • Un porter que està en constant moviment fins que la pilota entri a la porteria.
  • Una afició que  començarà a passar quan la pilota passi pel davanat.

Per acabar s’ajunten els tres munatges i es posa tot en marxa.

Serem capaços de fer gol?

20150217_155610

I ja per acabar el tema, hem construït un petit avió que porta com a novetat un sensor d’inclinació. L’activitat ha consistit en fer un canvi de sentit de gir en les aspes o un augment de la velocitat del motor en funció de la seva posició.