DONEM LA CARA PER LA SALUT MENTAL

Des de fa uns quants cursos, a l’assignatura de Ciències per al Món Contemporani treballem la Salut Mental de manera exhaustiva i des del prisma social. Ho fem a través d’uns curtmetratges de sensibilització que volen ajudar a promoure la normalització i a evitar l’estigma de la malaltia mental.

Aquest curs és el primer cop que hem decidit presentar els curtmetratges millor valorats per la classe al I Concurs de Cinema Ments Despertes que organitza el grup SOM VIA. Val a dir que aquesta gent està fent una tasca enorme en la difusió i la normalització de la Salut Mental.

Dijous passat vàrem assistir a l’entrega de premis i després de passar una bona estona amb un presentador de luxe (en Francesc Orella, el Merlí!) vàrem marxar ben contents d’haver estat finalistes del concurs!

A continuació us deixem unes imatges i vídeos del festival. També us deixem els vincles als curtmetratges finalistes.

Previsualitza el vídeo de YouTube L’ANSIETAT | Ciències per al Món Contemporani | Escola Proa

Previsualitza el vídeo de YouTube SÍNDROME CAPGRASS | Ciències per al Món Contemporani | Escola Proa

Previsualitza el vídeo de YouTube ESQUIZOFRÈNIA | Ciències per al Món Contemporani | Escola Proa

Enhorabona a tots per la vostra dedicació i gràcies per donar la cara per la Salut Mental!

Gamificació a l’aula a partir d’una lectura.

Treballant el llibre de lectura de castellà de Roald Dahl, Relatos de lo inesperado amb 4 d’ESO

Finalització del projecte Videotrams

Les classes de 2n d’ESO van tenir divendres i dilluns passat un videoconferència amb l’escola Guinardó per compartir impressions sobre les seves produccions. En el cas de Proa us deixem el vídeo que van elaborar i editar els alumnes durant el 1r i 2n trimestre.

Videotrams Escola Proa 2018 from Escola Proa on Vimeo.

Tarda al Museu d’Hominització de l’Escola Proa

Divendres a la tarda part de la sala d’actes juntament amb una classe de Batxillerat es van convertir en un museu ideat i creat pels alumnes de 1r d’ESO com a treball final del projecte d’hominització. Els pares van ser rebuts amb una projecció d’entrevistes dels diferents grups on s’explicava com s’havien organitzat per preparar-lo. Després de la projecció es va dur a terme la inauguració oficial amb el corresponent tall d’una cinta inaugural.

Els pares i mares van poder visitar els diferents expositors amb l’explicació pertinent a càrrec dels propis alumnes. En el museu van poder trobar els següents apartats: Mites sobre l’hominització, l’evolució dels homos, el jaciments on s’han trobat restes, en quina època va viure cada tipus d’homo, què menjaven, com s’expressaven, quines eines o armes feien i amb quins materials i com es van estendre pel món.

Tothom va sortir molt encantat amb la visita i els alumnes van estar molt emocionats d’haver aconseguit crear tot el que s’hi va exposar.