COMENCEM EL FRANCÈS

Aquest any hem començat segon d’ESO i junt amb aquest curs, Francès!

De moment estem fent les regles de la fonètica, la pronunciació és bastant difícil, que si les nassals, les vocals consonants, per cada quatre lletres només en pronuncies una! Malgrat aquesta dificultat, el francès sembla una llengua molt interessant, em sorprèn que coneguem tan poc d’una llengua que es troba tan a prop… Crec que parlo en nom de la classe quan dic que tots tenim ganes d’aprendre’n!

Max Puente Piró

Sortida al Born

SORTIDA AL BORN, 4t d’ESO

El passat dimarts 16 d’octubre, els alumnes de 4t d’ESO vam fer una sortida al barri del Born de Barcelona, programada des de l’assignatura de socials, per tal d’aprendre sobre la vida a l’antiga ciutat abans i després de la Guerra de Successió del 1714.

La sortida va durar fins al migdia i vam utilitzar el metro com a mitjà de transport. Un cop allà, vam esmorzar mentre esperàvem que vinguessin els guies.

Quan van arribar, va començar l’explicació. Ens vàrem dividir en quatre grups formats per les diferents tutories i vam escoltar detalladament les explicacions. Vam aprendre molt sobre la fisonomia de l’antiga ciutat i l’estil de vida de l’època. El més interessant va ser quan ens van explicar els carrers i qui vivia a cada casa.

Ricart Martínez i Blai Bolea

Alumnes de 4t d’ESO

1r d’ESO ja estan instal·lats a l’Espluga

Els alumnes de 1r d’ESO ja han pogut arribar a l’Espluga de Francolí on passaran tres dies de convivència. Han sortit quan queia tot l’aiguat aquest dematí però allà sortia el sol com podeu veure a les imatges. Aquesta tarda visitaran el Monestir de Poblet.

H4CKING TH3 C0D3

Els alumnes de 4t d’ESO hem estat unes quantes sessions desxifrant el codi genètic.

Sense saber ben bé què era, el Quim ens va proposar desxifrar una sèrie de lletres consecutives, ordenades d’una forma desconeguda. Tot i que al principi ens va semblar molt estrany, donant-li un parell de voltes i col·laborant entre equips hem pogut resoldre el codi satisfactòriament.

No hi ha res millor que el treball en equip! Niremberg i Khorana estarien orgullosos de nosaltres per haver replicat el seu descobriment del 1961.