Fira dels Drets Humans

Els alumnes de 1r d’ESO han realitzat la Fira del Drets Humans com a producte final del projecte. Aquesta fira l’han poguda visitar el alumnes de 6è i 2n d’ESO i les famílies dels propis alumnes de 1r.

Al llarg del projecte  cada grup ha treballat un dret i ha fet una campanya de sensibilització sobre ell. També han realitzat exposicions orals a diferents classes de primària.

Sortida al teatre 1r i 2n d’ESO

Els alumnes de 1r i 2n d’ESO van anar al teatre divendres passat a veure l’adaptació teatral de l’obra Invasió subtil i altres contes  de Pere Calders.

Tancament del Projecte Paissatges de Catalunya

Els alumnes de 1r d’ESO han estat dilluns i dimarts a la zona de Tremp visitant el Congost de Mont-rebei. Va ser l’itinerari guanyador per votació de la classe entre els itineraris preparats per grups del projecte sobre diferents paisatges de Catalunya. També van poder fer una activitat a l’observatori del parc Astronòmic del Montsec.

Col·laborem amb la Marató

Durant la tarda del divendres 14 de desembre diversos alumnes de 1r i 2n d’ESO van reproduir un petit Call center amb accés a una plataforma a través d’ordinador on van introduir el nom i la quantitat aportada de les donacions que les famílies van fer. Els noms de les persones que feien les donacions eren inventats. L’import recaptat va ser de 405€ que s’afegiran a l’import recaptat en els berenars solidaris.

1r d’ESO ja estan instal·lats a l’Espluga

Els alumnes de 1r d’ESO ja han pogut arribar a l’Espluga de Francolí on passaran tres dies de convivència. Han sortit quan queia tot l’aiguat aquest dematí però allà sortia el sol com podeu veure a les imatges. Aquesta tarda visitaran el Monestir de Poblet.

Comencem!

Després del retrobament amb els amics comencem el nou curs amb dinàmiques per conèixer-nos i crear un bon clima de grup.

Tarda al Museu d’Hominització de l’Escola Proa

Divendres a la tarda part de la sala d’actes juntament amb una classe de Batxillerat es van convertir en un museu ideat i creat pels alumnes de 1r d’ESO com a treball final del projecte d’hominització. Els pares van ser rebuts amb una projecció d’entrevistes dels diferents grups on s’explicava com s’havien organitzat per preparar-lo. Després de la projecció es va dur a terme la inauguració oficial amb el corresponent tall d’una cinta inaugural.

Els pares i mares van poder visitar els diferents expositors amb l’explicació pertinent a càrrec dels propis alumnes. En el museu van poder trobar els següents apartats: Mites sobre l’hominització, l’evolució dels homos, el jaciments on s’han trobat restes, en quina època va viure cada tipus d’homo, què menjaven, com s’expressaven, quines eines o armes feien i amb quins materials i com es van estendre pel món.

Tothom va sortir molt encantat amb la visita i els alumnes van estar molt emocionats d’haver aconseguit crear tot el que s’hi va exposar.

PROJECTE D’ESCULTURA I DIBUIX 1r ESO

Aquest projecte vol treballar de forma transversal la escultura amb el dibuix. A través de diverses tècniques escultòriques, els alumnes podran familiaritzar-se amb els materials de forma creativa i reflexionen sobre les seves creacions artístiques des de les emocions i el sentit crític.

Activitat 1:  Escultura de fang.  Veure amb les mans

En aquesta activitat els alumnes treballen el modelatge amb fang, donant forma i vida  a la matèria. Aprenen a “veure amb les mans”, a partir de la experimentació de la percepció del material a partir del sentit del tacte. Mentre la música sona, els artistes creen amb llibertat. Les formes figuratives van sorgint i juguem a trobar significats i a relacionar-los amb les imatges i les sensacions.

Activitat 2: Escultura de plans.

En aquesta activitat els alumnes experimenten amb la construcció amb plans de cartolina de colors. Les possibilitat tècniques i sensorials són molt diferents al fang. Mentre que el fang és més sensorial i emocional, el treball amb plans és més racional i intel·lectual.

En grups de 4, han creat formes abstractes. Han buscat rectes, corbes, han retallar i enganxar, fina a delimitar l’espai per crear volum.

Densitats

Els nois i noies de 1r d’ESO experimentant amb aigua líquida, oli i gel hem après a mesurar volums, calcular densitats, relacionar densitat i flotació, hem vist dos canvis d’estat: la fusió i la condensació i ens ho hem passat molt bé.

Simposi Salvem l’Antàrtida

La setmana del 12 de febrer els mestres de 1r rebíem la invitació per assistir al simposi anomenat: Salvem l’Antàrtida.

Els alumnes van realitzar les seves ponències el dia 14 en presència dels pares que van assistir-hi i dels companys de classe.

El projecte es va tancar dilluns 26 amb una videoconferència amb Joan Riba , responsable de medi ambient i laboratoris des de la mateixa base de l’Antàrtida.