Tarda al Museu d’Hominització de l’Escola Proa

Divendres a la tarda part de la sala d’actes juntament amb una classe de Batxillerat es van convertir en un museu ideat i creat pels alumnes de 1r d’ESO com a treball final del projecte d’hominització. Els pares van ser rebuts amb una projecció d’entrevistes dels diferents grups on s’explicava com s’havien organitzat per preparar-lo. Després de la projecció es va dur a terme la inauguració oficial amb el corresponent tall d’una cinta inaugural.

Els pares i mares van poder visitar els diferents expositors amb l’explicació pertinent a càrrec dels propis alumnes. En el museu van poder trobar els següents apartats: Mites sobre l’hominització, l’evolució dels homos, el jaciments on s’han trobat restes, en quina època va viure cada tipus d’homo, què menjaven, com s’expressaven, quines eines o armes feien i amb quins materials i com es van estendre pel món.

Tothom va sortir molt encantat amb la visita i els alumnes van estar molt emocionats d’haver aconseguit crear tot el que s’hi va exposar.

 

PROJECTE D’ESCULTURA I DIBUIX 1r ESO

Aquest projecte vol treballar de forma transversal la escultura amb el dibuix. A través de diverses tècniques escultòriques, els alumnes podran familiaritzar-se amb els materials de forma creativa i reflexionen sobre les seves creacions artístiques des de les emocions i el sentit crític.

Activitat 1:  Escultura de fang.  Veure amb les mans

En aquesta activitat els alumnes treballen el modelatge amb fang, donant forma i vida  a la matèria. Aprenen a “veure amb les mans”, a partir de la experimentació de la percepció del material a partir del sentit del tacte. Mentre la música sona, els artistes creen amb llibertat. Les formes figuratives van sorgint i juguem a trobar significats i a relacionar-los amb les imatges i les sensacions.

Activitat 2: Escultura de plans.

En aquesta activitat els alumnes experimenten amb la construcció amb plans de cartolina de colors. Les possibilitat tècniques i sensorials són molt diferents al fang. Mentre que el fang és més sensorial i emocional, el treball amb plans és més racional i intel·lectual.

En grups de 4, han creat formes abstractes. Han buscat rectes, corbes, han retallar i enganxar, fina a delimitar l’espai per crear volum.

Densitats

Els nois i noies de 1r d’ESO experimentant amb aigua líquida, oli i gel hem après a mesurar volums, calcular densitats, relacionar densitat i flotació, hem vist dos canvis d’estat: la fusió i la condensació i ens ho hem passat molt bé.

Simposi Salvem l’Antàrtida

La setmana del 12 de febrer els mestres de 1r rebíem la invitació per assistir al simposi anomenat: Salvem l’Antàrtida.

Els alumnes van realitzar les seves ponències el dia 14 en presència dels pares que van assistir-hi i dels companys de classe.

El projecte es va tancar dilluns 26 amb una videoconferència amb Joan Riba , responsable de medi ambient i laboratoris des de la mateixa base de l’Antàrtida.

 

Finalitza l’optativa de teatre a 1r d’ESO

Els alumnes de 1r d’ESO que han fet l’optativa de teatre durant el primer quadrimestre van representar els esquetxs que havien preprarat davant dels pares el dilluns a la tarda.

Ja tenim les maquetes de relleu del Projecte: Paisatges de Catalunya

Els alumnes de 1r d’ESO estan acabant ja el projecte Paisatges de Catalunya. En ell una de les activitats que s’han realitzat ha estat la creació d’una maquesta de relleu a partir del mapa de corbes de nivell d’un lloc de muntanya. Sens dubte els ha donat una mica de feina,però el resultat paga la pena.

Escenifiquem relats.

Avui han posat en escena els relats que portem treballant fa unes setmanes a l’optativa de Narracions de 1ESO. Tot un repte històric!

Convivències de 1r d’Eso II

Convivències a l’Espluga de Francolí | 1r ESO | Escola Proa | 2017 from Quim on Vimeo.

Convivències de 1r d’ESO a l’Espluga de Francolí

Ahir dilluns els alumnes de 1r d’ESO van marxar de colònies a l’Espluga de Francolí. A la tarda van visitar el Monestir de Poblet.