Comencem!

Després del retrobament amb els amics comencem el nou curs amb dinàmiques per conèixer-nos i crear un bon clima de grup.

Viatge a Devon

La setmana passada els alumnes de 4t d’ESO van fer el viatge a Devon amb el que tanquen la seva etapa a l’ESO. És un viatge que abarca l’estada amb famílies angleses, xerrades en anglès sobre com és la vida de la joventut d’allà, visites turístiques, preparar un musical, fer ceràmica, anar a prendre el te en un lloc típic,…

Tot plegat s’ho van passar molt bé i va ser una gran experiència per a tots i totes.

Aquí us deixem un seguit de fotos de l’estada.

Vídeos guanyadors Convivències Navarra

Com a tasca final del Projecte de Navarra d’enguany, els alumnes de la promoció Malala han gravat i editat vídeos on expliquen la seva experiència a mena d’anunci.

Després de visionar tots el​​s vídeos a la classe, els alumnes de 3r de l’ESO han decidit, mitjançant una rúbrica, quins són els millors vídeos presentats.

Val a dir que s’han realitzat molt bons vídeos i que molts grups han rebut mencions especials que hem celebrat amb una breu “cerimònia dels Òscars”. S’han entregat premis als vídeos millor editats, al millor treball en grup, a la millor banda musical, al millor argument, etc.

Voleu veure quins són els vídeos que han triat els alumnes perquè els representin?

La nostra enhorabona a tots els alumnes per la feina feta!

1qrleXme1zhNU-hOS7ng2rO9iosJVf2dC from Escola Proa on Vimeo.

1CIw6Z7qhKSPPnQJfUaI1zQNE7lDl3t-m from Escola Proa on Vimeo.

Tutoria de 3r de l’ESO

Excursió a la Mola 3r d’ESO

El passat dilluns 23 d’octubre, els alumnes de 3r d’ESO van passar el dia a La Mola, que es troba situada al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i el cim de la qual ateny els 1.101,9 metres d’altitud.
Com sempre, hi ha algun que altre alumne que comença una mica a desgana les excursions a la muntanya, però som molts els que gaudim de la natura, de l’aire pur, de les plantes i dels animals que s’hi troben. Durant aquesta jornada, destinada a treballar la cohesió de grup, vam fer activitats dinàmiques i de reflexió i ens ho vam passar molt bé, amb ganes de repetir l’experiència amb una nova sortida a la natura.
Text: Gerard Perellón, 3rESOA

VID-20171024-WA0001 from Escola Proa on Vimeo.

Grues de la Pau

Aquest setembre, a les classes de 3r-A i 3r-B hem estat fent grues de paper, un dels molts “origamis” tradicionals originals de Japó.

Si hem fet aquesta activitat no ha sigut pas per diversió sinó per  expressar el nostre desig de pau.

Us preguntareu per què unes grues. Doncs perquè després que les bombes nuclears fossin tirades a Hiroshima i Nagasaki molta gent que no va morir a l’acte va ser afectada per la radiació deixant malalties greus i en molts casos, mortals.

Una nena afectada per la radiació va intentar fer mil grues de paper seguint la tradició que diu que en cas d’aconseguir-ho s’aconsegueix l’eterna salut. Malgrat que fins i tot els seus amics s’hi van sumar no van aconseguir les 1000 quedant-se a unes 650.

Des d’aquell dia, la història d’aquella nena va quedar gravada a tot Japó creant iniciatives aïllades. Avui dia a totes les escoles, per a portar-les al Museu de la Pau d’Hiroshima.

És per això que des de l’escola Proa i en la mesura que ens és possible, hem volgut fer aquest homenatge i atribut a les víctimes de l’atrocitat nuclear i per la preservació de la pau.

Redactor: Max P. (3B)

Convivències de 1r d’ESO a l’Espluga de Francolí

Ahir dilluns els alumnes de 1r d’ESO van marxar de colònies a l’Espluga de Francolí. A la tarda van visitar el Monestir de Poblet.

Col·laboració amb l’ONG Alkaria

El projecte guanyador d’aquesta any dins de la matèria d’emprenedoria ja s’està materialitzant. Recordem que es va projectar la col·laboració amb l’ONG Alkaria per instal·lar una placa solar a Koundara Kaba, un poble del Senegal amb el qual l’escola col·labora des de fa temps. També s’aprofitarà per posar llum exteriora l’escola d’allà.Seràla primera escola amb llum del poble.

Un grup de representants de l’ONG hi ha anat i Proa ja és present en aquell indret.

Colònies a la neu de 2n d’ESO

Demà ja tornen de Queixans els alumnes de 2n d’ESO on ha gaudit d’una neu recent caiguda.

Let It Snow 2 | Segona part de l’Esquiada | 2n ESO | Escola Proa from Quim on Vimeo.

Reflexions sobre el Treball per Tasques

A 1r d’ESO ja hem començat el primer treball per tasques. El seu objectiu és acabar fent una guia de Paisatges de Catalunya. Treballar per tasques suposa tot un canvi de manera de treballar.

Hem parlat del projecte per grups, pensem que és una iniciativa i una forma de treballar cooperativament interessant que ens permet conèixer-nos una mica més amb companys. Ens ajuda a aprendre a respectar l’opinió dels companys.

Hi ha dificultats: a vegades cadascú pensa una cosa diferent i costa decidir què fer però, al final, aprenem a explicar-nos millor i a escoltar més a l’altre.

Treballar amb ordinadors ens agrada però també és difícil perquè ens costa compartir i organitzar-nos.

Esperem millorar i aprofitar les oportunitats que ens dóna treballar en grup.

Arnau Marin i Josep Reviriego (grup del Smarts)