Excursió a la Mola 3r d’ESO

El passat dilluns 23 d’octubre, els alumnes de 3r d’ESO van passar el dia a La Mola, que es troba situada al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i el cim de la qual ateny els 1.101,9 metres d’altitud.
Com sempre, hi ha algun que altre alumne que comença una mica a desgana les excursions a la muntanya, però som molts els que gaudim de la natura, de l’aire pur, de les plantes i dels animals que s’hi troben. Durant aquesta jornada, destinada a treballar la cohesió de grup, vam fer activitats dinàmiques i de reflexió i ens ho vam passar molt bé, amb ganes de repetir l’experiència amb una nova sortida a la natura.
Text: Gerard Perellón, 3rESOA

VID-20171024-WA0001 from Escola Proa on Vimeo.

Grues de la Pau

Aquest setembre, a les classes de 3r-A i 3r-B hem estat fent grues de paper, un dels molts “origamis” tradicionals originals de Japó.

Si hem fet aquesta activitat no ha sigut pas per diversió sinó per  expressar el nostre desig de pau.

Us preguntareu per què unes grues. Doncs perquè després que les bombes nuclears fossin tirades a Hiroshima i Nagasaki molta gent que no va morir a l’acte va ser afectada per la radiació deixant malalties greus i en molts casos, mortals.

Una nena afectada per la radiació va intentar fer mil grues de paper seguint la tradició que diu que en cas d’aconseguir-ho s’aconsegueix l’eterna salut. Malgrat que fins i tot els seus amics s’hi van sumar no van aconseguir les 1000 quedant-se a unes 650.

Des d’aquell dia, la història d’aquella nena va quedar gravada a tot Japó creant iniciatives aïllades. Avui dia a totes les escoles, per a portar-les al Museu de la Pau d’Hiroshima.

És per això que des de l’escola Proa i en la mesura que ens és possible, hem volgut fer aquest homenatge i atribut a les víctimes de l’atrocitat nuclear i per la preservació de la pau.

Redactor: Max P. (3B)

Convivències de 1r d’ESO a l’Espluga de Francolí

Ahir dilluns els alumnes de 1r d’ESO van marxar de colònies a l’Espluga de Francolí. A la tarda van visitar el Monestir de Poblet.

Col·laboració amb l’ONG Alkaria

El projecte guanyador d’aquesta any dins de la matèria d’emprenedoria ja s’està materialitzant. Recordem que es va projectar la col·laboració amb l’ONG Alkaria per instal·lar una placa solar a Koundara Kaba, un poble del Senegal amb el qual l’escola col·labora des de fa temps. També s’aprofitarà per posar llum exteriora l’escola d’allà.Seràla primera escola amb llum del poble.

Un grup de representants de l’ONG hi ha anat i Proa ja és present en aquell indret.

Colònies a la neu de 2n d’ESO

Demà ja tornen de Queixans els alumnes de 2n d’ESO on ha gaudit d’una neu recent caiguda.

Let It Snow 2 | Segona part de l’Esquiada | 2n ESO | Escola Proa from Quim on Vimeo.

Reflexions sobre el Treball per Tasques

A 1r d’ESO ja hem començat el primer treball per tasques. El seu objectiu és acabar fent una guia de Paisatges de Catalunya. Treballar per tasques suposa tot un canvi de manera de treballar.

Hem parlat del projecte per grups, pensem que és una iniciativa i una forma de treballar cooperativament interessant que ens permet conèixer-nos una mica més amb companys. Ens ajuda a aprendre a respectar l’opinió dels companys.

Hi ha dificultats: a vegades cadascú pensa una cosa diferent i costa decidir què fer però, al final, aprenem a explicar-nos millor i a escoltar més a l’altre.

Treballar amb ordinadors ens agrada però també és difícil perquè ens costa compartir i organitzar-nos.

Esperem millorar i aprofitar les oportunitats que ens dóna treballar en grup.

Arnau Marin i Josep Reviriego (grup del Smarts)

Els alumnes de 1r d’ESO ja estan instal·lats a l’Espluga

Recent arribades d’aquest matí us deixem unes imatges dels alumnes de 1r a la casa de colònies.

EINES PER ANALITZAR DADES: APLICACIÓ ALS TREBALLS DE RECERCA

Volem informar-vos que dins del UAB Summer Programme, a les activitats d’estiu de l’ICE dirigides als estudiants de secundària hi ha el curs que porta per títolCSE10 – Eines per analitzar dades: Aplicació als treballs de recerca que està enfocat a la utilització d’eines estadístiques, que poden ser útils en els treballs de recerca que es realitzen durant el batxillerat.

Aquest curs es desenvoluparà al departament de Matemàtiques de la Facultat de Ciències durant la setmana del 4 al 8 de juliol en horari de matí.

Podeu consultar aquest curs i tota la resta de l’oferta aquí

Xerrada sobre identitat sexual, rols de gènere i tendències sexuals

Aquest divendres 6 de maig, un voluntari de l’associació de Gais, Lesbianes, Bisexuals i Transsexuals (GLBT) de Barcelona ens va fer una xerrada sobre identitat sexual, rols de gènere i tendències sexuals per tal de conèixer més sobre el tema i trencar estereotips.
Des de la classe de 1r d’ESO vam trobar molt interessant aquesta xerrada ja que vam poder conèixer que existeixen persones intersexuades; ens vam adonar que malgrat que ens creiem lliures, en realitat no ho som tant ja que des de petits ens condicionen el nostre comportament sexual i vam poder emptatitzar amb les persones homosexuals ja que no al no comportar-se com dicta la norma sovint es veuen discriminats per part de la societat per aquest fet.
Alumnes de 1r d’ESO