EXPERIMENTS D’ÒPTICA

Els alumnes que fan física a 1r de batxillerat han treballat la refració de la llum amb la realització d’uns experiments a casa.

Aquí teniu uns exemples dels seus treballs.

Construcció d’un espectròmetre casolà

Activitat de tutoria 1r Batxillerat

Arrel d’una notícia d’una activitat escolar sobre donar una mirada, una visió del que veiem des de les nostres finestres, terrasses, balcons,….. en 3 moments del dia (a la sortida del sol, a l’hora dels aplaudiments o a la posta del sol),  es va plantejar als alumnes de 1r de Batxillerat  que fessin una foto del que veien des de la seva finestra.

El resultat és aquest vídeo amb música de Sigur Ros, autor que ja hem escoltat en altres moments del curs a la tutoria.

Sortida al teatre dels alumnes de l’optativa de Francès de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat

El passat dilluns 18 de març, els alumnes que fem la matèria de francès a 4’d’ESO i a 1r de Batxillerat, vam anar a l’Institut Joan Pelegrí per veure l’obra de teatre Le petit malade imaginaire, de la companyia BMH Producciones.

L’obra era una adaptació còmica de Le malade imaginaire, text escrit per Molière al segle XVII, i presentava la història d’un senyor força ric però del tot hipocondríac, la qual cosa el portarà a témer per la seva vida en nombroses i còmiques ocasions. Un dels temes que planteja l’obra és el del matrimoni concertat versus el matrimoni per amor, crítica que Molière feia ja a la societat del segle XVII i que, malauradament, encara continua sent d’actualitat en alguns punts del nostre planeta.

Vam riure molt gràcies als actors, grans comediants, i a la participació d’alguns assistents del públic. Molt recomanable. Ah! I vam ser els més puntuals, a la foto ho podreu comprovar!

VI Mostra de Treballs de Recerca de Trams

Ahir dia 28 de març es va celebrar la VI Mostra de Treballs de Recerca del Batxillerat de Trams. Enguany s’ha realitzat en diferents llocs agrupant els treballs per modalitats. En el cas de Proa han estat escollits 4 treballs, 2 per ser exposats i 2 per fer pòster. L’Àlvaro Cànovas i la Sara Pérez van exposar els seus treballs Bubble animation, d’artístic, i Anàlisi antropològica de la dona i la bruixa, evolució i comparació cultural, del social, respectivament. La Judit López i l’Eduard Tenes van fer el pòster dels seus treballs La il·lustració amb perspectiva de gènere i És l’hidrogen una alternativa energètica?

L’acte de la mostra del Batxillerat social el van presentar la Laia Marco i la Mar Florenza, alumnes de 1r de batxillerat social.

Moltes gràcies a tots per la bona feina feta.

Taller a la Facultat de Química de la UB sobre materials

Els alumnes de 1r de Batxillerat que fan química van anar a realitzar un Taller de materials a la Facultat de química de la UB.

1r i 2n de Batxillerat de CTMA a la Garrotxa

Hem visitat Castellfollit de la Roca, la cinglera basàltica i el volcà Croscat.

Visita al Centre Tecnològic El Mestral

El passat dilluns 11 de febrer de 2019, els alumnes de batxillerat que cursen la matèria de física vam realitzar una sortida al Centre Tecnològic El Mestral, l’antiga central nuclear de Vandellòs i, actualment en procés de desmantellament. Vam rebre una xerrada sobre l’empresa encarregada de desmantellar l’antiga central, seguidament, vam gaudir d’una sala interactiva amb la que vam aprendre aspectes fonamentals de la física nuclear. Tot seguit,  vam pujar a la part superior de l’antic reactor nuclear on ens van explicar com funcionava l’antiga central. I per finalitzar, vam baixar a la part inferior on vam veure el magatzem de grafit que s’utilitzava per guardar els elements de combustible.

Visita al Museu Blau CTMA

Els alumnes de l’optativa de CTMA de 1r de Batxillerat van visitar el  Museu Blau  la setmana passada en motiu dels continguts que estan estudiant.