Programa ESTALMAT

Els nostres alumnes Víctor Gómez   i Àlex Castanyé de 2n d’ESO  han estat admesos el el programa d’ESTALMAT de Catalunya, un projecte per detectar i estimular el talent  precoç en matemàtiques.

La finalitat del projecte és detectar, orientar i estimular de manera continuada, al llarg de dos cursos, el talent matemàtic excepcional d’uns 25 estudiants de 12-13 anys de Catalunya, sense desarrelar-los del seu entorn, mitjançant una orientació setmanal, que s’efectuarà cada cap de setmana durant tres hores.

En el programa hi participen uns 20 professors per desenvolupar les sessions dels dos cursos primers provinents tant de l’educació secundària com d’universitat. Les activitats es duran a terme a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC a Barcelona quan es permeti el format presencial i en modalitat virtual si les condicions
no ho permeten.

En el web d’ESTALMAT (https://www.estalmat.cat/) es recull tota la informació de les
diferents convocatòries i promocions.

Reptes matemàtics

A 1r d’ESO seguim els reptes proposats pel Museu de les Matemàtiques com a tasques voluntàries. En aquest cas es tracta de construir, mitjançant papiroflèxia, una barqueta que es pot impulsar bufant, i resoldre un repte que barreja diferents conceptes geomètrics.

Nadal al taller de raonament de matemàtiques

Els nois i noies de 2n d’ESO hem adaptat el tetraedre de Sierpinski per fer el nostre arbre de Nadal.

Tallers de matemàtiques

Els nois i noies de 2n d’ESO hem construït els poliedres regulars, hem après les seves característiques i hem descobert la relació entre els seus elements.

Visita i taller al Museu de les matemàtiques

Els alumnes de 2n d’ESO van passar el matí de dimarts al museu de les matemàtiques. Sense adonar-se’n van fer dues hores de matemàtiques de manera manipulativa. Per acabar van construir entre tots una cúpula de Leonardo.

Visita al Museu de Matemàtiques – MMACA

Divendres 18 els alumnes de 2n d’ESO vam visitar el Museu de Matemàtiques que té exposició a Cornellà, a la segona planta del Palau Mercader dins el parc de Can Mercader. Aquí teniu el link: https://www.mmaca.cat/
Va ser un matí d’escalfar-se el cap amb tants enigmes matemàtics! Està bé això de fer matemàtiques sense pissarra 🙂
Visita moolt recomanada. Aneu-hi!

Entrega de diplomes als millors participants de les proves Cangur de matemàtiques

Aquesta setmana s’ha fet entrega a les classes d’ESO d’un diploma acreditatiu als alumnes que han quedat classificats en les millors posicions de cada classe, concretament que només tenen per davant seu, un 5% del total d’alumnes de la seva edat presentats.

Moltes felicitats per aquests magnífics resultats!

Proves cangur 2016

Avui dijous 7 d’abril l’escola Proa celebra les matemàtiques amb les proves Cangur.
Els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO al llarg del matí faran les proves Cangur amb tota la classe a l’escola, mentre que alguns alumnes de 4t d’ESO i de 1r i 2n de batxillerat estan fent les proves Cangur al Campus Nord de la UPC.

IMG-20160407-WA0011

Molta sort a tothom i endavant amb les matemàtiques!