Sortida al Museu d’Història

Els alumnes de 4t d’ESO van visitar el Museu d’història divendres al matí per conèixer tot el procés de l’època de la industrialització a Catalunya.

Visita al Parlament

Els alumnes de l’escola Proa de 3r d’ESO, hem anat al Parlament de Catalunya el  4 de Desembre de 2017.

Hem arribat en metro fins al parc de la Ciutadella; ens ha rebut una  guia del Parlament. Abans de començar l’explicació ens han demanat que ens guardéssim una bandera independentista que portàvem, a causa d’una censura del govern espanyol. Primer de tot ens han portat cap a una sala, on ens hem assegut i la guia ha començat a explicar una mica d’història del lloc on ens trobàvem. Ens ha explicat que el parlament abans era un arsenal d’armament, i que l’edifici  va ser un antic palau reial, la sala del tron (on estàvem asseguts) va ser l’única on s’ha conservat l’antiga arquitectura i decoració de l’època. Més endavant l’edifici ha estat utilitzat com a museu i per últim ha sigut el Parlament de Catalunya. També ens han resumit les funcions del parlament, qui el forma i com funciona a l’actualitat.

Una vegada acabat hem recorregut passadissos fins arribar al quadre del 7 de Novembre, l’obra pertany a l’Antoni Tàpies, l’autor, i ara està exposat a un dels passadissos del Parlament de Catalunya, representa un nou inici per al poble català.

Després de tota l’explicació hem fet un torn de preguntes, en el qual tots podíem participar. I per finalitzar la visita ens han donat un pamflet que resumia diferents temes com ara, el funcionament del Parlament en l’actualitat.

La visita ens ha semblat molt interessant, sobretot valorant la situació actual.

Visita al Museu d’Història de Catalunya

El passat dimecres dia 1 de març, els alumnes de 4rt d’ESO vam visitar des de l’àrea de Socials el Museu d’Història de Catalunya, Durant un parell d’hores vam recórrer les sales dedicades al segle XIX i a la industrialització i vam participar d’una activitat la finalitat de la qual era cercar informació sobre personatges de l’època i posar-nos a la seva pell, tenint en compte la seva classe social i el treball que realitzaven.
Una sortida molt profitosa per aprendre i reforçar coneixements!

TALLER D’ARQUEOLOGIA AL COSTAT DE L’HORT

El passat divendres, vam tenir la sort de poder fer una activitat dinàmica a l’aire lliure. La Laia, una amiga del Marc ens va fer una petita xerrada sobre l’arqueologia. Després vam anar a l’hort on ens havien preparat un jaciment i on vam excavar com autèntics arqueòlegs, després vam passar a l’interior del laboratori per fer la tasca més difícil, la de restauració. Allà vam intentar ajuntar les peces de les troballes amb cinta i finalment, amb molt d’esforç ho vam aconseguir.

EIXOS CRONOLÒGICS!

A 2n d’ESO en el començament d’aquest curs, a socials, en lloc de començar fent teoria, hem decidit fer un eix cronològic usant una pàgina web. L’eix cronològic comença amb la fundació de Roma i acaba amb la caiguda de l’Imperi romà. Aquesta pàgina web és bastant completa i els alumnes hem pogut fer uns eixos cronològics amb moltes imatges.  Després d’acabar-los, els hem imprès i els hem donat al Marc Salcedo, el nostre professor de socials, que de cara a les avaluacions ens els tornarà i serà una manera més senzilla d’estudiar la història romana.

David Cadenas

Presentació dels projectes d’Economia de 1r de Batx.

El darrer dia de curs els joves d’Economia de l’empresa de 1r de Batx. han fet la presentació dels seu projectes en anglès als seus companys.
Aquests projectes han estat elaborats a classe i el llançament dels productes ha estat creatiu i original.
El procés començava observant la realitat, veure quins són els problemes que existeixen al nostre entorn, com es poden solucionar i d’aquesta manera trobar una oportunitat al mercat.
Desitgem que trobin aquestes oportunitats i que el procés de la feina ben feta els ajudi a trobar les seves pròpies oportunitats.