Projecte Descobrim Barcelona

Per fer un tancament com cal del projecte que estan fent els de 2n dESO sobre la Història de Sants vam convidar a la Rosa Oller. Havia estat professora de l’escola i és, a més, una gran coneixedora del barri… Ningú com ella ens podia transmetre informació sobre els orígens del barri, sobre la transformació industrial, sobre racons entranyables pels quals passegem molt sovint…!Gràcies Rosa, va ser una estona molt amena i vam aprendre moltíssimes coses…

Sortida al Born

SORTIDA AL BORN, 4t d’ESO

El passat dimarts 16 d’octubre, els alumnes de 4t d’ESO vam fer una sortida al barri del Born de Barcelona, programada des de l’assignatura de socials, per tal d’aprendre sobre la vida a l’antiga ciutat abans i després de la Guerra de Successió del 1714.

La sortida va durar fins al migdia i vam utilitzar el metro com a mitjà de transport. Un cop allà, vam esmorzar mentre esperàvem que vinguessin els guies.

Quan van arribar, va començar l’explicació. Ens vàrem dividir en quatre grups formats per les diferents tutories i vam escoltar detalladament les explicacions. Vam aprendre molt sobre la fisonomia de l’antiga ciutat i l’estil de vida de l’època. El més interessant va ser quan ens van explicar els carrers i qui vivia a cada casa.

Ricart Martínez i Blai Bolea

Alumnes de 4t d’ESO

Sortida al Museu d’Història

Els alumnes de 4t d’ESO van visitar el Museu d’història divendres al matí per conèixer tot el procés de l’època de la industrialització a Catalunya.

Visita al Parlament

Els alumnes de l’escola Proa de 3r d’ESO, hem anat al Parlament de Catalunya el  4 de Desembre de 2017.

Hem arribat en metro fins al parc de la Ciutadella; ens ha rebut una  guia del Parlament. Abans de començar l’explicació ens han demanat que ens guardéssim una bandera independentista que portàvem, a causa d’una censura del govern espanyol. Primer de tot ens han portat cap a una sala, on ens hem assegut i la guia ha començat a explicar una mica d’història del lloc on ens trobàvem. Ens ha explicat que el parlament abans era un arsenal d’armament, i que l’edifici  va ser un antic palau reial, la sala del tron (on estàvem asseguts) va ser l’única on s’ha conservat l’antiga arquitectura i decoració de l’època. Més endavant l’edifici ha estat utilitzat com a museu i per últim ha sigut el Parlament de Catalunya. També ens han resumit les funcions del parlament, qui el forma i com funciona a l’actualitat.

Una vegada acabat hem recorregut passadissos fins arribar al quadre del 7 de Novembre, l’obra pertany a l’Antoni Tàpies, l’autor, i ara està exposat a un dels passadissos del Parlament de Catalunya, representa un nou inici per al poble català.

Després de tota l’explicació hem fet un torn de preguntes, en el qual tots podíem participar. I per finalitzar la visita ens han donat un pamflet que resumia diferents temes com ara, el funcionament del Parlament en l’actualitat.

La visita ens ha semblat molt interessant, sobretot valorant la situació actual.

Visita al Museu d’Història de Catalunya

El passat dimecres dia 1 de març, els alumnes de 4rt d’ESO vam visitar des de l’àrea de Socials el Museu d’Història de Catalunya, Durant un parell d’hores vam recórrer les sales dedicades al segle XIX i a la industrialització i vam participar d’una activitat la finalitat de la qual era cercar informació sobre personatges de l’època i posar-nos a la seva pell, tenint en compte la seva classe social i el treball que realitzaven.
Una sortida molt profitosa per aprendre i reforçar coneixements!

TALLER D’ARQUEOLOGIA AL COSTAT DE L’HORT

El passat divendres, vam tenir la sort de poder fer una activitat dinàmica a l’aire lliure. La Laia, una amiga del Marc ens va fer una petita xerrada sobre l’arqueologia. Després vam anar a l’hort on ens havien preparat un jaciment i on vam excavar com autèntics arqueòlegs, després vam passar a l’interior del laboratori per fer la tasca més difícil, la de restauració. Allà vam intentar ajuntar les peces de les troballes amb cinta i finalment, amb molt d’esforç ho vam aconseguir.