Visita a l’antic Mercat del Born

Els alumnes de 4t d’ESO de han visitat el Born CCM de Barcelona. Contemplar el jaciment de l ‘Antic Mercat del Born és fer una aproximació a la vida quotidiana de la Barcelona de finals del segle XVII i principis del XVIII, i és trepitjar els carrers de la ciutat que va resistir el setge de les tropes de Felip V fins la capitulació de l’11 de setembre de 1714.

Visita al Museu d’Història de Barcelona

Els alumnes de 2n d’ESO estan treballant Roma des de la matèria de Socials i han visitat el MUHBA per trepitjar la Barcelona romana.

Sortida Projecte Barcelona

Segon d’ESO va visitar dimarts passat el mercat de la Boqueria i l’Ajuntament de Barcelona com a activitat dins del projecte Coneguem Barcelona, que estan duent a terme. Properament també faran un recorregut per Barcelona seguint un itinerari que prèviament han preparat.

Fira dels Drets Humans

Els alumnes de 1r d’ESO han realitzat la Fira del Drets Humans com a producte final del projecte. Aquesta fira l’han poguda visitar el alumnes de 6è i 2n d’ESO i les famílies dels propis alumnes de 1r.

Al llarg del projecte  cada grup ha treballat un dret i ha fet una campanya de sensibilització sobre ell. També han realitzat exposicions orals a diferents classes de primària.

Ruta per la Barcelona medieval 2n d’ESO

El passat dimecres 27 de març, els alumnes de 2n d’ESO van realitzar una passejada històrica per la BCN medieval. Van viatjar en el temps fins l’Edat Mitjana i van descobrir la ciutat des d’una òptica diferent: els tortuosos carrers del Call jueu, la lluminositat de Sta Maria del Mar, la magnificència de la Catedral, el refinament dels palaus gòtics o el traginar dels barris artesans i gremials.

Sortida al CaixaLab

Aquest passat dilluns, els alumnes de l’optativa d’economia de 4t d’ESO van fer una visita a l’exposició permanent del CaixaForum “Caixalab Experience”, un taller d’emprenedoria on van aprendre de forma interactiva el valor de ser persones emprenedores. Van comprovar com la planificació, l’esforç i la determinació, són els valors clau per fer realitat les nostres idees.

Sortida al MHC

El passat divendres, els alumnes de 2n d’ESO van fer una visita al Museu d’Història de Catalunya, on van treballar els aspectes més importants de la vida en una societat feudal de l’Edat Mitjana i van poder-se posar a la pell d’un cavaller, un noble, un clergue o un camperol a través d’un enginyós joc de rol!

Projecte Descobrim Barcelona

Per fer un tancament com cal del projecte que estan fent els de 2n dESO sobre la Història de Sants vam convidar a la Rosa Oller. Havia estat professora de l’escola i és, a més, una gran coneixedora del barri… Ningú com ella ens podia transmetre informació sobre els orígens del barri, sobre la transformació industrial, sobre racons entranyables pels quals passegem molt sovint…!Gràcies Rosa, va ser una estona molt amena i vam aprendre moltíssimes coses…

Sortida al Born

SORTIDA AL BORN, 4t d’ESO

El passat dimarts 16 d’octubre, els alumnes de 4t d’ESO vam fer una sortida al barri del Born de Barcelona, programada des de l’assignatura de socials, per tal d’aprendre sobre la vida a l’antiga ciutat abans i després de la Guerra de Successió del 1714.

La sortida va durar fins al migdia i vam utilitzar el metro com a mitjà de transport. Un cop allà, vam esmorzar mentre esperàvem que vinguessin els guies.

Quan van arribar, va començar l’explicació. Ens vàrem dividir en quatre grups formats per les diferents tutories i vam escoltar detalladament les explicacions. Vam aprendre molt sobre la fisonomia de l’antiga ciutat i l’estil de vida de l’època. El més interessant va ser quan ens van explicar els carrers i qui vivia a cada casa.

Ricart Martínez i Blai Bolea

Alumnes de 4t d’ESO