Avui, què mengem? Dijous 19 de març

Bon dia!! Ja tenim aquí les receptes d’avui, esperem que ho gaudiu! (hi ha un plat que
mai hem fet a l’escola…)

Crema de carbassa


Posem la carbassa al forn perquè s’estovi i es pugui pelar millor, entre 1 hora i 1 hora i
mitja. Mentrestant, pelem, netegem i tallem els porros a rodanxes. Agafem una olla, i hi
posem la mantega i les rodanxes de porros, i ho “poxem” uns 5 minuts. Passat aquest
temps, i sense deixar de remenar, afegim la farina i remenem 2 minuts més. Una
vegada han passat els 2 minuts, afegim l’aigua i la carbassa (ja pelada i sense pipes) i
deixem que bulli durant uns 30 minuts. Finalment ho passem pel “minipimer”, i si cal,
ho colem.
Nosaltres la servim amb unes pipes de carbassa prèviament passades pel forn o una
paella. És una crema dolcenca per acabar l’hivern!!

Mujaddara


És un plat libanès que porta moltes espècies, però nosaltres les hem descartades pel
tipus de comensal que tenim.
Preparació
Pelem i tallem les cebes a rodelles i les posem a fregir fins que estiguin dauradetes i
reservem. Retirem pràcticament tot l’oli que hem fet servir per la ceba, i hi posem les
llenties i l’arròs, juntament amb la canyella i el comí. Barregem tot molt bé. Un cop
barrejat, hi afegim la ceba que hem reservat i els pinyons. Tornem a barrejar i ja es pot
servir.

ALERTA!!
La crema de carbassa conté LACTOSA, GLUTEN
El segon plat conté FRUITS SECS

Bon profit
#joemquedoacasa


Avui, què mengem?

Primer plat:

 

Per fer la picada

Amb un raig d’oli, enrossim la costella de porc i la salsitxa, tot tallat a trossos.
Hi afegim la ceba, el tomàquet i l’all, i ho deixem sofregir.
Una vegada tenim el sofregit, hi posem l’aigua
Quan arrenqui el bull, hi tirem els fideus, remenem i ho deixem coure suaument. Salpebrem al gust. A mitja cocció hi afegim la picada deixatada amb aigua de la cocció. (El temps de cocció dependrà de la marca dels fideus)

 

Per la picada:
Amb un morter o un “minipimer”, fem la picada. Un cop feta, i mentre bull l’aigua dels fideus, agafem una mica de l’aigua de la cocció, i la posem a la picada. Aleshores, deixatem, batem, per a què la picada quedi integrada a l’aigua. Una vegada ho tenim, ja ho podem posar amb els fideus.

 

Segon plat:

 

Postres:

 

Bon profit

#joemquedoacasa


Els nens no neixen dient “no m’agrada” cal educar-los

Avui us parlarem d’una escola del país valencià “Valencia Montessori school”. Són l’ única escola en tot l’estat que tenen el segell slow Food, segell que certifica la garantia de sostenibilitat dins del menjador.
Donen molta importància a què el projecte educatiu sigui un seguiment de tot el que queda reflectit a l’aula, per tant tenen uns valors que s’apliquen de la mateixa forma dins l’horari lectiu com en l’espai migdia, tal i com ho fem nosaltres.
A la nostra escola intentem seguir les pautes que el Juan Llorca cita en el seu article no en la seva totalitat ja que no som tan radicals, com per exemple amb el tema de la carn, però sí en tot el que es tracta de processats, sucres etc.
Creiem que és important que comencem a instal·lar unes bases educatives des de la infància en lloc de voler-ho canviar quan ja siguem adults.
Ja veureu que el menú d’aquest mes de març a la nostra escola té petits canvis, poc a poc, seguint l’eix central d’aquest curs sa ,saborós i sostenible, ens trobem aquest mes amb plats un pèl diferents com la mujaddara, combinat de llegums i cereals, la pasta integral amb soja texturada, proteïna vegetal i la reducció de plats amb proteïna animal al llarg del mes .
Us animo a llegir l’article d’aquest xef que ha volgut créixer en l’àmbit escolar i és per a  nosaltres admirable.

Descarregar (Article-Joan-Llorca.pdf, PDF, Desconocido)


La vista

Amb aquesta activitat hem volgut treballar el sentit de la vista. Aparentment sembla una cosa, però quan ho tastem es fa la màgia, és totalment diferent. D’aquesta manera hem descobert que no ens podem deixar enganyar per la vista i veure la importància de recórrer al gust per saber si ens agrada o no un plat.

Els alumnes de quart s’ho han passat d’allò més bé.


Trilogia de truites

El nostre centre d’interès d’aquest curs segueix avançant.
El plat d’aquest passat mes de gener us puc assegurar que complia les 3 S “trilogia de truites” saludable, totalment fet amb verdures i tubercles, sostenible, fet amb producte de temporada i proximitat, i boníssim per tant S de sabor.
Qué portava ?????
Truita de patata i ceba
Truita d’espinacs
Truita de xampinyons
Tot cobert amb beixamel de tomàquet sec
Una delícia i totalment vegetal, tendència que cal tenir molt en  compte.

Per corrobora tot el que estem treballant  us proposem aquest article
Cliqueu per veure l’enllaç i bon profit !!!!!!


Potenciar els bons hàbits

Dins del projecte d’aquest curs, avui us parlarem del Programa Poiba (podeu llegir a la seva web de què es tracta), gràcies al qual s’ha aconseguit reduir l’obesitat infantil un percentual força important.
Reforçat pel “creixem sans” que promociona l’activitat física en el temps d’oci familiar (caps de setmana més actius) i prenent consciència d’uns sopars més saludables.
Doncs ja ho sabeu família, a posar-nos les piles i a lluitar contra aquesta obesitat infantil que pot acabar en adults malalts. Entre tots ho aconseguirem.


Mirem, tastem i mengem

A l’espai del migdia tenim com a eix central l’alimentació.
Com ja sabeu per nosaltres és tan important el que es menja, com es menja i amb qui es menja.
Per tot això muntem força activitats al voltant d’aquest tema.
Aquí teniu un petit recull fotogràfic d’un parell d’activitats.
Amb els alumnes de 3r de primària hem tastat codonyat i allioli de codony, dues elaboracions amb codony.


Amb 4t d’ESO coneixement d’aliments i sabors que no portem en el nostre ADN de cuina mediterrània, en aquest cas la llet de coco que era un ingredient d’un plat tailandès que va agradar molt.


Varen gaudir els dos grups d’un bon moment.