Desconstrucció d’un entrepà

El “Serranillo“ és un entrepà gairebé tan popular com el “Pepito de lomo”. Els ingredients que li donen forma són:
Llom de porc
Pernil Ibèric
Pebrot verd Italià
Un bon pa
El plat del menú d’aquest dimarts en dèiem “Serranillo al plat” i portava els mateixos ingredients servits de la següent manera: tall de llom, cobert per tall de pernil salat, cobert per pebrot verd Italià i acompanyant de crostons de pa
Un divertiment deliciós.
Per als que ho vulgueu provar.
Bon profit !!!!

Els dinars lleugers comporten tardes de pica-pica

El sobrepès i l’obesitat tenen un origen multi factorial difícil de solucionar, en aquest país hi ha més de la meitat de la població amb excés de pes, tot i això hi ha errors molt bàsics que es repeteixen i dels quals no se n’és gaire conscient
Un de molt habitual és no menjar prou al migdia, dinem en forma de “tàpers” de mida petita, o d’entrepans minimalistes i en un nombre notable de casos aquesta ingesta tan lleugera, provoca durant les hores següents una gana tan intensa que la tarda es converteix en una successió de pica-piques desafortunats amb la consegüent ingesta excessiva
És millor disminuir menys el que mengem i controlar-ho més.
Cal doncs com adults ser models davant dels nostres fills en la forma de menjar, i donar unes pautes molt clares de comportament i respecte envers les nostres dietes.

Tallers a la festa de Sant Jordi

Com des de fa uns anys, des de l’espai del migdia preparem uns tallers amb molta il·lusió, per celebrar la festa de l’escola.

Nosaltres vam gaudir molt fent-los esperem que vosaltres participant també!

Us deixem una petita mostra.

Tast de sopes

Taller de bouquet garni

Percussió amb tabals

Taller de contes: Qui menja sopes se les pensa totes. “Sopa de pedres”

Taller de jocs: Juguem i riem

Celebrem el bon temps amb un brunch deliciós

La trobada va ser dissabte passat en el taller que trimestralment hem fet aquest curs per a famílies.
Les tres sessions han resultat profitoses i alhora  divertides.
Vàrem parlar, cuinar i tastar plats de cuina flexiteriana.
Ens vàrem enfarinar i força, en el taller de “entre pa i pa”.
I finalment hem celebrat l’arribada de la primavera amb un brunch força calòric però divertidíssim.
Gràcies a totes les famílies participants per la confiança, i a seguir cuinant sa bo i sostenible.
Aquí teniu una petita mostra de l’últim taller del curs.

Aprenent a degustar

Dins de l’espai del migdia intentem que els nois i noies aprenguin a diferenciar entre productes més industrials i d’altres més artesanals.

En aquest cas es tractava de quètxup.

Varen menjar el típic quètxup  que comprem a qualsevol establiment i un altre fet a la cuina de l’escola.

Per sort nostra, el fet a casa va tenir més èxit i vàrem gaudir del moment.

Quin gust té?

Coneixem els diferents gustos que podem percebre? Amb aquesta activitat els nens i les nenes de segon han pogut identificar en diferents aliment si són salats, dolços, amargs o àcids. A més d’aixó han gaudit de l’entorn de la caseta de fusta, fer activitats a l’aire lliure els engresca molt.

Itàlia a la taula

Aquesta setmana un grup d’alumnes de 3er i 4art d’ESO han pogut gaudir d’un plat autèntic italià.
Han menjat carbonara autèntica sense crema de llet, sols ou i amb “Guanciale” i la carbonara més habitual a casa nostra amb bacó i crema de llet.
Hem preguntat quina agradava més i hem tingut com sempre, a l’hora de parlar de menjar, diversitat d’opinions.
La diversitat no deixa d’enriquir-nos.

A l’escola Proa els dijous arròs

Un dels objectius que ens hem marcat a l’espai del migdia és apropar els nens i nenes a la més nostrada cultura gastronòmica.
Com ja sabeu, és costum a Catalunya, València i Madrid que el dijous es mengi paella tant a les cases com als restaurants.
El motiu d’aquest costum…
Es coneixen vàries versions:
La primera, com que el servei acostumava a tenir festa els dijous, el dia abans preparava el sofregit i el caldo, i els senyors de la casa només havien d’afegir l’arròs.
Una altra versió seria que, donat que el transport era força lent, el peix no podia arribar als pobles de l’interior fins els dimecres a la nit, ja que el diumenge no es pescava i, per tant, els dijous es podia fer arròs amb peix.
Altres parlen que és un plat molt sol·licitat, els dijous per altra banda és un dia amb poca demanda als restaurants i s’ofereix aquest plat per tal d’omplir el local.
Nosaltres farem una versió més propera als nostres clients i posarem cada dijous un plat amb arròs.
Visca la nostra cultura gastronòmica !!!!!