Tast de nous plats

Aquest setmana hem encetat una activitat que agrada molt als nostres alumnes.
Consisteix en tastar dos plats diferents que mai han estat al menú de l’escola, endevinar quins ingredients porten i decidir si els agradaria que estiguessin inclosos en els plats nous del proper mes.
Aquest cop els escollits per fer el tast han sigut els alumnes de 4t d’ESO i els plats tastats: pasta all’Amatriciana (fent un petit homenatge a la zona d’Itàlia que aquest estiu ha patit un fort terratrèmol) i coca de pasta de full amb ceba, formatge i romaní.
Els dos plats els han semblat molt correctes, matisant que la pasta per als més petits no portés “pepperoncini” que picava una mica.
Aquí els podeu veure gaudint del moment.

dsc_0792dsc_0777dsc_0804 dsc_0808 dsc_0824

Al menjador estem de festa Major

Demà 24 de setembre és la festa major de Barcelona! Avui a l’escola hem gaudit d’unes postres especials!!
“Batut de préssec amb iogurt”
Tots hem col·laborat per a què això fos possible.
Els pares ens han ajudat a buscar per casa un recipient per poder-ho servir.
A l’escola, un cop net, l’hem decorat amb molta cura.
Les nostres benvolgudes cuineres han pelat, trossejat i barrejat préssecs, iogurts i llimona i amb unes gerres l’han posat a dins dels nostres recipients.
Ha sigut molt divertit i estava boníssim.

dsc_0756dsc_0762dsc_0775

Sant Tornem-hi

Ja tornem a estar aquí carregats com sempre de nous projectes que us anirem explicant cada divendres en el nostre bloc de l’espai del migdia.
Primer de tot presentar-vos l’eix central d’aquest curs; L’Any Internacional dels Llegums

“En el seu 68è període de sessions, l’Assemblea General de les Nacions Unides va proclamar l’any 2016 Any Internacional dels Llegums (A/RES/68/231gens).
S’ha designat a l’Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura (FAO) perquè faciliti la celebració de l’Any en col•laboració amb els governs, les organitzacions, les ONG’s, entre molts altres.
L’Any Internacional dels Llegums 2016 es proposa sensibilitzar l’opinió pública sobre els avantatges nutricionals dels llegums com a part d’una producció d’aliments sostenible encaminada a aconseguir la seguretat alimentària i la nutrició.
L’Any brindarà una oportunitat única de fomentar connexions al llarg de tota la cadena alimentària per aprofitar millor les proteïnes derivades dels llegums, incrementar la producció mundial de llegums, utilitzar de manera més apropiada la rotació de cultius i fer front als reptes que existeixen en el comerç de llegums.
Més informació:
Web de la FAO sobre l’Any Internacional dels Llegums

Des de l’escola volem posar el nostre granet de sorra en aquest projecte, per tant durant el curs tastarem nous plats i nous llegums i coneixerem tots els seus beneficis, que són molts.

Bona entrada a la tardor.

logo-llegums