Thanksgiving i tast de bolets

Avui divendres 27 és dia d’acció de gràcies el “thanksgiving day” i hem posat un postre especial en substitució de la fruita. Un gofre amb marshmallow!
Tradicionalment el dia d’acció de gràcies és una festivitat molt celebrada a Amèrica del Nord, concretament als Estats Units i al Canadà. Té els seus orígens en una barreja de tradicions europees i aborígens americanes.
A Europa es donava les gràcies religiosament abans i després de les collites com a agraïment, en aquella època els nadius americans també celebraven el final de les collites.

Aquesta setmana també hem començat les activitats a la caseta de l’hort. Els nens i les nenes de primer han tastat rovellons, camagrocs i rossinyols. A la majoria el tast li ha agradat molt, gaudint de nous sabors i coneixent una mica més aquest producte tan preuat de la tardor, el bolet.

Cochinita pibil

El centre d’interès d’aquest any és “Viatgem per la diversitat” i l’apliquem al menjar i a altres activitats.
Ahir dijous 19 tocava menjar “Cochinita pibil” una recepta d’origen Mexicà a la que li vam afegir una guarnició d’arròs. Boníssim! Els nens i nenes al·lucinaven amb la textura melosa i el sabor peculiar de la recepta! Que de ben segur tornarem a repetir afegint-hi un altre tipus d’adornament per fer-lo encara més divertit.
La salsa que duu el plat és a base d’Achiote, també anomenat Annato que és un derivat dels arbres Bixa, on freqüentment creix a certes regions d’Amèrica. L’aroma i el sabor que té és molt característic i el color i textura un cop tractar s’assembla molt al pebre vermell.

Els nens i nenes de Cicle Inicial també van participar amb el centre d’interès explicant un conte i fent uns dibuixos de la Frida Kahlo, una famosa pintora Mexicana, que són d’allò més artístics! Tot barrejant la cultura gastronòmica i l’artística d’un mateix país, ens ha quedat una setmana rodona!

Hamburguesa completa

Des de fa uns anys intentem que els alumnes participin en la confecció dels menús. El mes passat, els monitors de menjador de 6è de primària van fer una enquesta als seus nens i nenes preguntant-los quin plat escollirien per tal que el poséssim al menú del mes de novembre. I el que va sortir escollit va ser… Hamburguesa completa!
Varen triar posar-hi l’hamburguesa de vedella, formatge, bacó fumat i pa de Viena tot embolicat per posar-hi una mica més d’estil. Les salses escollides eren mostassa, ketchup i maionesa. Nosaltres hi hem posat el toc més saludable a tot plegat afegint-hi una miqueta de canonges per compensar.
Tots els alumnes que es van quedar a dinar aquest dimarts passat ho van gaudir moltíssim! El personal que forma part de l’escola també, òbviament!