Tres pometes té el pomer

L’alumnat de segon han descobert que els pomers ens poden donar diverses varietats de pomes.

Golden, una de les varietats més cultivades del món. Es caracteritza pel seu color groc brillant o lleugerament verdós, la carn és cruixent i dolça.

Fuji, segons la varietat pot ser totalment vermella o pot ser estriada (amb un fons verdós). Té un sabor molt dolç.

Granny Smith, varietat verda cruixent i saborosa. Caracteritzada pel seu sabor àcid.

També han tastat la compota de poma, una forma de conservar aquest producte i és una elaboració boníssima que no tan sols pot ser unes postres o  un esmorzar, també pot ser una excel·lent guarnició per  acompanyar  botifarres, carn de porc…

Ara al menjador demanen la poma pel seu nom!!

Crema de moniato amb sorra d’ametlla salada

Ja ha passat la castanyada, però volem compartir amb vosaltres el plat especial que vam fer la setmana passada en motiu del nostre centre d’interès d’aquest curs “Barcelona Capital Mundial de l’Alimentació Sostenible”.
Vam escollir com a producte de temporada, el moniato. Aquest tubercle és famós durant l’època de la castanyada, ja que pot servir per fer panellets, coure’l al forn, o com hem fet nosaltres, una crema. A més, el color ataronjat ens recorda l’arribada de la tardor.
Amb les fotos podeu veure el procés que hem seguit. Primer els hi vam donar un cop de forn, perquè fossin més fàcils de pelar. I un cop pelats, a trossos per bullir-los i posteriorment triturar-les més fàcilment. Per bullir, vam afegir també, una mica de patata i porros. Un cop va estar tot cuit, ho vam triturar, i ja està llest per servir. Per acompanyar aquesta crema, vam fer una sorra d’ametlla salada, per donar-li un punt de cruixent a la crema.
Esperem que us hagi agradat, i us animem a cuinar-la i a buscar receptes de temporada.
Bona setmana