Avui, què mengem? Dijous 19 de març

Bon dia!! Ja tenim aquí les receptes d’avui, esperem que ho gaudiu! (hi ha un plat que
mai hem fet a l’escola…)

Crema de carbassa

Posem la carbassa al forn perquè s’estovi i es pugui pelar millor, entre 1 hora i 1 hora i
mitja. Mentrestant, pelem, netegem i tallem els porros a rodanxes. Agafem una olla, i hi
posem la mantega i les rodanxes de porros, i ho “poxem” uns 5 minuts. Passat aquest
temps, i sense deixar de remenar, afegim la farina i remenem 2 minuts més. Una
vegada han passat els 2 minuts, afegim l’aigua i la carbassa (ja pelada i sense pipes) i
deixem que bulli durant uns 30 minuts. Finalment ho passem pel “minipimer”, i si cal,
ho colem.
Nosaltres la servim amb unes pipes de carbassa prèviament passades pel forn o una
paella. És una crema dolcenca per acabar l’hivern!!

Mujaddara

És un plat libanès que porta moltes espècies, però nosaltres les hem descartades pel
tipus de comensal que tenim.
Preparació
Pelem i tallem les cebes a rodelles i les posem a fregir fins que estiguin dauradetes i
reservem. Retirem pràcticament tot l’oli que hem fet servir per la ceba, i hi posem les
llenties i l’arròs, juntament amb la canyella i el comí. Barregem tot molt bé. Un cop
barrejat, hi afegim la ceba que hem reservat i els pinyons. Tornem a barrejar i ja es pot
servir.

ALERTA!!
La crema de carbassa conté LACTOSA, GLUTEN
El segon plat conté FRUITS SECS

Bon profit
#joemquedoacasa

Avui, què mengem?

Primer plat:

Per fer la picada

Amb un raig d’oli, enrossim la costella de porc i la salsitxa, tot tallat a trossos.
Hi afegim la ceba, el tomàquet i l’all, i ho deixem sofregir.
Una vegada tenim el sofregit, hi posem l’aigua
Quan arrenqui el bull, hi tirem els fideus, remenem i ho deixem coure suaument. Salpebrem al gust. A mitja cocció hi afegim la picada deixatada amb aigua de la cocció. (El temps de cocció dependrà de la marca dels fideus)

Per la picada:
Amb un morter o un “minipimer”, fem la picada. Un cop feta, i mentre bull l’aigua dels fideus, agafem una mica de l’aigua de la cocció, i la posem a la picada. Aleshores, deixatem, batem, per a què la picada quedi integrada a l’aigua. Una vegada ho tenim, ja ho podem posar amb els fideus.

Segon plat:

Postres:

Bon profit

#joemquedoacasa

Els nens no neixen dient “no m’agrada” cal educar-los

Avui us parlarem d’una escola del país valencià “Valencia Montessori school”. Són l’ única escola en tot l’estat que tenen el segell slow Food, segell que certifica la garantia de sostenibilitat dins del menjador.
Donen molta importància a què el projecte educatiu sigui un seguiment de tot el que queda reflectit a l’aula, per tant tenen uns valors que s’apliquen de la mateixa forma dins l’horari lectiu com en l’espai migdia, tal i com ho fem nosaltres.
A la nostra escola intentem seguir les pautes que el Juan Llorca cita en el seu article no en la seva totalitat ja que no som tan radicals, com per exemple amb el tema de la carn, però sí en tot el que es tracta de processats, sucres etc.
Creiem que és important que comencem a instal·lar unes bases educatives des de la infància en lloc de voler-ho canviar quan ja siguem adults.
Ja veureu que el menú d’aquest mes de març a la nostra escola té petits canvis, poc a poc, seguint l’eix central d’aquest curs sa ,saborós i sostenible, ens trobem aquest mes amb plats un pèl diferents com la mujaddara, combinat de llegums i cereals, la pasta integral amb soja texturada, proteïna vegetal i la reducció de plats amb proteïna animal al llarg del mes .
Us animo a llegir l’article d’aquest xef que ha volgut créixer en l’àmbit escolar i és per a  nosaltres admirable.

Descarregar (Article-Joan-Llorca.pdf, PDF, 950KB)