Visita al Museu d’Història de Barcelona

Els alumnes de 2n d’ESO estan treballant Roma des de la matèria de Socials i han visitat el MUHBA per trepitjar la Barcelona romana.

Sortida Projecte Barcelona

Segon d’ESO va visitar dimarts passat el mercat de la Boqueria i l’Ajuntament de Barcelona com a activitat dins del projecte Coneguem Barcelona, que estan duent a terme. Properament també faran un recorregut per Barcelona seguint un itinerari que prèviament han preparat.

Projecte Coneixem-nos 1r ESO

El projecte Coneixem-nos serà un projecte sobre nosaltres i el nostre grup. Avui hem fet cinc dinàmiques de grup per pensar i reflexionar sobre quines estratègies ens ajudaran a aconseguir un treball més efectiu.

Si tots i totes col·laborem i fem pinya el resultat serà millor!!

Fira dels Drets Humans

Els alumnes de 1r d’ESO han realitzat la Fira del Drets Humans com a producte final del projecte. Aquesta fira l’han poguda visitar el alumnes de 6è i 2n d’ESO i les famílies dels propis alumnes de 1r.

Al llarg del projecte  cada grup ha treballat un dret i ha fet una campanya de sensibilització sobre ell. També han realitzat exposicions orals a diferents classes de primària.

Tancament del Projecte Paissatges de Catalunya

Els alumnes de 1r d’ESO han estat dilluns i dimarts a la zona de Tremp visitant el Congost de Mont-rebei. Va ser l’itinerari guanyador per votació de la classe entre els itineraris preparats per grups del projecte sobre diferents paisatges de Catalunya. També van poder fer una activitat a l’observatori del parc Astronòmic del Montsec.

Cel Bru 2019

El dijous 12 d’abril es va realitzar l’activitat del Cel Bru on els alumnes de 2n d’ESO visiten diferents serveis de la ciutat que treballen durant la nit acompanyats de les seves famílies. Tot acaba amb el viatge en golondrina per anar a veure la sortida del sol.

Ruta per la Barcelona medieval 2n d’ESO

El passat dimecres 27 de març, els alumnes de 2n d’ESO van realitzar una passejada històrica per la BCN medieval. Van viatjar en el temps fins l’Edat Mitjana i van descobrir la ciutat des d’una òptica diferent: els tortuosos carrers del Call jueu, la lluminositat de Sta Maria del Mar, la magnificència de la Catedral, el refinament dels palaus gòtics o el traginar dels barris artesans i gremials.

Activitat del projecte La crisi mediambiental

Dimarts passat vam comptar amb la col·laboració d’una mare de la classe de 2n d’ESO que treballa a la Diputació de Barcelona, en temes mediambientals. Va venir acompanyada d’una altra tècnica i van fer una activitat molt interessant amb els alumnes de les dues classes.
L’activitat estava emmarcada dins el projecte de La crisi mediambiental que just s’havia treballat a Projectes durant força dies, per tant era una dinàmica que pretenia donar el punt final a moltes setmanes de feina dels alumnes….
Donat que els alumnes havien treballat el canvi climàtic, la proposta va ser anar una mica més enllà, i donar-los a conèixer els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) per tal de fer-los conscients de la implicació que hem de tenir per tal de treballar seriosament i aconseguir un medi sostenible.
Primer es va visionar un vídeo per tal d’engegar la reflexió sobre: Com podem actuar davant del repte del canvi climàtic ?.
Després es van formar 10 grups de treball en torn a 10 caixes amb objectes representatius que permetien treballar els objectius de treball sostenible.
Per acabar, els alumnes van intentar construir una mena d’escultura amb el seu cos on s’intentava transmetre el problema i la solució…al final van haver 60 possibles solucions als conflictes mediambientals que es van plantejar.
Va ser tota una experiència que els alumnes van gaudir consolidant d’aquesta manera tan lúdica un aprenentatge sobre la crisi mediambiental que, malauradament,  està vivint el nostre planeta i com tenim moltes possibilitats de col·laborar per aconseguir models més sostenibles.
Gràcies des d’aquí  a l’Anna R i a l’Anna G per la seva dedicació, pel seu temps i per descobrir-nos un munt de possibilitats en torn al tema de la crisi mediambiental. Gràcies de debò!
Tutores de 2n.