Activitat del projecte La crisi mediambiental

Dimarts passat vam comptar amb la col·laboració d’una mare de la classe de 2n d’ESO que treballa a la Diputació de Barcelona, en temes mediambientals. Va venir acompanyada d’una altra tècnica i van fer una activitat molt interessant amb els alumnes de les dues classes.
L’activitat estava emmarcada dins el projecte de La crisi mediambiental que just s’havia treballat a Projectes durant força dies, per tant era una dinàmica que pretenia donar el punt final a moltes setmanes de feina dels alumnes….
Donat que els alumnes havien treballat el canvi climàtic, la proposta va ser anar una mica més enllà, i donar-los a conèixer els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) per tal de fer-los conscients de la implicació que hem de tenir per tal de treballar seriosament i aconseguir un medi sostenible.
Primer es va visionar un vídeo per tal d’engegar la reflexió sobre: Com podem actuar davant del repte del canvi climàtic ?.
Després es van formar 10 grups de treball en torn a 10 caixes amb objectes representatius que permetien treballar els objectius de treball sostenible.
Per acabar, els alumnes van intentar construir una mena d’escultura amb el seu cos on s’intentava transmetre el problema i la solució…al final van haver 60 possibles solucions als conflictes mediambientals que es van plantejar.
Va ser tota una experiència que els alumnes van gaudir consolidant d’aquesta manera tan lúdica un aprenentatge sobre la crisi mediambiental que, malauradament,  està vivint el nostre planeta i com tenim moltes possibilitats de col·laborar per aconseguir models més sostenibles.
Gràcies des d’aquí  a l’Anna R i a l’Anna G per la seva dedicació, pel seu temps i per descobrir-nos un munt de possibilitats en torn al tema de la crisi mediambiental. Gràcies de debò!
Tutores de 2n.

Projecte Descobrim Barcelona

Per fer un tancament com cal del projecte que estan fent els de 2n dESO sobre la Història de Sants vam convidar a la Rosa Oller. Havia estat professora de l’escola i és, a més, una gran coneixedora del barri… Ningú com ella ens podia transmetre informació sobre els orígens del barri, sobre la transformació industrial, sobre racons entranyables pels quals passegem molt sovint…!Gràcies Rosa, va ser una estona molt amena i vam aprendre moltíssimes coses…

Primer projecte 2n ESO

Els alumnes de 2n d’ESO estan treballant el Projecte Descobrim Barcelona i han començat pel nostre districte, Sants-Montjuïc. Per grups s’han encarregat de buscar informació de cada barri i reflectir-la en un mural cooperatiu. Un cop acabat cada grup ha pogut consultar-lo per compartir tota la informació.

Sortida a la Fageda de’n Jordà

El darrer dia de curs els alumnes de 1r d’ESO van realitzar la sortida a la Fageda de’n Jordà on els alumnes que van fer el millor itinerari dins del projecte Paisatges de Catalunya van organitzar la sortida. Quina millor manera d’acabar el curs que gaudint del paisatge de la Fageda i visitant la Cooperativa de làctics que hi ha allà.

Fira de l’Alta Edat Mitjana

Els alumnes de 2n d’ESO han recreat la vida a l’Alta Edat Mitjana  fent una sèrie d’escenificacions que mostren com era la vida dels pagesos, els artesans, la noblesa i el clergat. Per fer aquest projecte s’han organitzat en comissions: uns han fet el guió de les escenes, altres el vestuari i  uns altres els decorats. Tot plegat va donar lloc a la fira medieval que ahir es va obrir als pares i també va ser visitada  pels cursos de 5è i 6è de primària i 1r d’ESO.

Tarda al Museu d’Hominització de l’Escola Proa

Divendres a la tarda part de la sala d’actes juntament amb una classe de Batxillerat es van convertir en un museu ideat i creat pels alumnes de 1r d’ESO com a treball final del projecte d’hominització. Els pares van ser rebuts amb una projecció d’entrevistes dels diferents grups on s’explicava com s’havien organitzat per preparar-lo. Després de la projecció es va dur a terme la inauguració oficial amb el corresponent tall d’una cinta inaugural.

Els pares i mares van poder visitar els diferents expositors amb l’explicació pertinent a càrrec dels propis alumnes. En el museu van poder trobar els següents apartats: Mites sobre l’hominització, l’evolució dels homos, el jaciments on s’han trobat restes, en quina època va viure cada tipus d’homo, què menjaven, com s’expressaven, quines eines o armes feien i amb quins materials i com es van estendre pel món.

Tothom va sortir molt encantat amb la visita i els alumnes van estar molt emocionats d’haver aconseguit crear tot el que s’hi va exposar.

Cel bru 2018

Aquí us deixem un recull de les diferents imatges d’algunes de les visites que es van fer a la nit del Cel Bru abans de Setmana Santa. Com sempre tot va acabar anant a veure la sortida del sol. Aquest any ha estat molt maca!!

Cel Bru 2018 from Escola Proa on Vimeo.

Simposi Salvem l’Antàrtida

La setmana del 12 de febrer els mestres de 1r rebíem la invitació per assistir al simposi anomenat: Salvem l’Antàrtida.

Els alumnes van realitzar les seves ponències el dia 14 en presència dels pares que van assistir-hi i dels companys de classe.

El projecte es va tancar dilluns 26 amb una videoconferència amb Joan Riba , responsable de medi ambient i laboratoris des de la mateixa base de l’Antàrtida.