Viatgem al Senegal (via Skype…)

Novament, els alumnes de 4t d’ESO experimenten activament el significat del concepte cooperació. Aquest cop, a través de l’ONG ALKARIA, que ens ha ofert una xerrada sobre què vol dir i per què és necessària la cooperació internacional i ens ha facilitat el contacte per Skype amb el director de l’escola senegalesa de Koundara Kaba que rebrà l’ajuda econòmica necessària per instal·lar unes plaques solars que els permetrà disposar d’electricitat en el seu dia a dia. I tot això fruit de la iniciativa de 4 dels nostres alumnes, que, a més de fer un treball excepcional d’emprenedoria, han volgut fer extensiva l’experiència a tots els seus companys de curs! Sensacional!

Projecte Antàrtida (ESO1)

El passat divendres 26 de Març els alumnes de 1rt d’ESO, dins del marc educatiu del projecte de l’Antàrtida, van rebre una iniciativa per part de l’Alfons i de l’Eduard, a mode de xerrada, sobre les aurores boreals, fenomen que es produeix als pols terrestres. Cal recordar que aquests dos professors enguany han estat a l’Àrtic.

La xerrada es va dividir en una part didàctica de la geografia de la regió, la situació social actual i la història (mites i llegendes) del fenomen de l’aurora per passar a una part més científica.

Un cop acabada la xerrada es va donar pas a preguntes per part de l’alumnat.

Van ser molt interessants:

“És possible generar aurores de manera artificial?” Aquest podria seru un bon treball de recerca de batxillerat. Certament seria complicat aconseguir un feix d’electrons o protons.

“I si com a escola ens mobilitzem per cercar una llavor autèntica de Catalunya i contactar amb el Global Seed Vault de Longyearbyen, Svalbard?” Si ho aconseguim podriem organitzar el viatge per anar-hi!

Alumnes solidaris

Els actes de Sant Jordi a Proa donen els seus fruits. Dijous passat al matí vam anar a fer donació dels diners que els alumnes voluntaris de 4t d’ESO van recollir gràcies a les parades que van muntar durant de diada del 22 d’abril.

Les associacions amb les que han col·laborat (Amics de la Gent Gran i Yamuna) estan encantades amb la iniciativa dels nostres alumnes i celebrem que hi hagi joves amb tanta consciència social i amb tantes ganes de fer del nostre món, un món millor.

Felicitats i moltes gràcies Nois!

Physical Anthropology

Els alumnes de 4t d’ESO han estat treballant l’evolució humana des del punt de vista de l’antropologia física. En concret, hem fet servir la paleoantropologia (del grec, παλαιός, paleos, “antic”; άνθρωπος, anthropos, “ésser humà”; i λογος, logos, “coneixement”) com a excusa per aprendre una mica més dels nostres avantpassats fent servir el registre fòssil.

Com volíem posar-nos en la pell d’un paleobiòleg, hem creat els nostres propis fòssils d’homínids a partir de dissenys impresos en 3D i amb argila blanca. Fins i tot hem fet una petita excavació. Tota una aventura al més pur estil Indiana Jones.

Physical Anthropology- Understanding human evolution – ESO 4 – Escola PROA from Escola Proa on Vimeo.