Projecte Antàrtida (ESO1)

El passat divendres 26 de Març els alumnes de 1rt d’ESO, dins del marc educatiu del projecte de l’Antàrtida, van rebre una iniciativa per part de l’Alfons i de l’Eduard, a mode de xerrada, sobre les aurores boreals, fenomen que es produeix als pols terrestres. Cal recordar que aquests dos professors enguany han estat a l’Àrtic.

La xerrada es va dividir en una part didàctica de la geografia de la regió, la situació social actual i la història (mites i llegendes) del fenomen de l’aurora per passar a una part més científica.

Un cop acabada la xerrada es va donar pas a preguntes per part de l’alumnat.

Van ser molt interessants:

“És possible generar aurores de manera artificial?” Aquest podria seru un bon treball de recerca de batxillerat. Certament seria complicat aconseguir un feix d’electrons o protons.

“I si com a escola ens mobilitzem per cercar una llavor autèntica de Catalunya i contactar amb el Global Seed Vault de Longyearbyen, Svalbard?” Si ho aconseguim podriem organitzar el viatge per anar-hi!