Porta corredora

Aquest projecte l’han realitzat els alumnes de 3r d’ESO entre els mesos de maig i juny d’aquest curs 16-17. Fent servir fusta com a material principal, es tractava de construir un mecanisme on a partir de la posada en funcionament d’un motor elèctric, s’obrís una porta corredora amb l’ajut d’un sistema de vareta enroscada. Canviant la polaritat de les connexions o bé fent servir un commutador de dues posicions, es pot girar el sentit del motor i fer per tant que la porta es pugui obrir o tancar.

Els vídeo que trobeu a continuació mostra el funcionament dels nou projectes realitzats.

porta corredora from Escola Proa on Vimeo.

Projecte de tecnologia

Pràctiques de Química

Amb l’objectiu de potenciar l’ús del nou laboratori, a l’inici d’aquest curs 16-17 hi havia la proposta d’anar amb més freqüència a fer pràctiques relacionades amb els continguts que s’anirien desenvolupant al llarg del curs a l’assignatura de Química de 1r de Batxillerat.

El resultat va ser la realització d’un total de tretze pràctiques, amb un contingut força variat, com ara la determinació del contingut de ferro en una pastilla per combatre l’anèmia, el caràcter àcid-base d’una sèrie de productes quotidians o l’estudi dels factors que determinen la velocitat d’una reacció química.

Els vídeos que trobeu a continuació mostren un resum de les pràctiques realitzades:

Pràctica 2. La pluja d’or from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 3. Reaccions en tub d’assaig from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 4. Anàlisi d’una pastilla per combatre l’anèmia from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 5. Anàlisi del contingut d’àcid acetilsalicílic en una aspirina from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 6. Llei de Graham from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 7. Preparació de dissolucions from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 8. Filtració del iodur de plom (II) from Escola Proa on Vimeo.

Practica 8. Separacio d’una mescla d’oli i aigua from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 10. Determinació del caràcter àcid-base de productes quotidians from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 11. Demostració experimental de la llei de Proust from Escola Proa on Vimeo.

Pràctica 12. Determinació de l’acidesa d’un vinagre comercial from Escola Proa on Vimeo.

Màquina d’efectes encadenats

Aquest projecte l’han realitzat els alumnes de 3r d’ESO entre els mesos de gener i abril d’aquest curs 16-17.

A partir de materials senzills i fàcils d’aconseguir, com per exemple cartró, fusta i plàstics, i intentant reutilitzar-los en la mesura del possible, es tractava de construir una màquina on a partir del llançament d’una esfera metàl·lica o bales de vidre, aquestes produirien una sèrie d’efectes consecutius i en cadena, com ara baixar per una rampa, bolcar unes fitxes de dominó, encendre uns llums o bé activar un motor el qual a la seva vegada accionaria algun altre mecanisme.

Els vídeo que trobeu a continuació mostra el funcionament dels catorze projectes realitzats.

MAQUINES TECNOLOGIA from Escola Proa on Vimeo.

Col·laboració amb l’ONG Alkaria

El projecte guanyador d’aquesta any dins de la matèria d’emprenedoria ja s’està materialitzant. Recordem que es va projectar la col·laboració amb l’ONG Alkaria per instal·lar una placa solar a Koundara Kaba, un poble del Senegal amb el qual l’escola col·labora des de fa temps. També s’aprofitarà per posar llum exteriora l’escola d’allà.Seràla primera escola amb llum del poble.

Un grup de representants de l’ONG hi ha anat i Proa ja és present en aquell indret.