Participació a la VIII Mostra de Treballs de Recerca de Batxillerat, Fundació Trams

Aquest any  la VIII Mostra de Treballs de Recerca organitzada per la Fundació Trams s’ha organitzat realitzant una part de manera asíncrona on els alumnes de 1r de batxillerat han pogut visionar les presentacions de treballs de recerca relacionats amb tres àmbits: Desenvolupament i avenç, Canvi social, Sostenibilitat i medi ambient, per poder formular preguntes sobre ells.

Ahir mateix, dijous 24, es va realitzar la part de la taula rodona a l’Auditori Joan Oró de la Fundació per a la recerca científica. Entre els participants  va ser seleccionada la Roser Mayol, alumna de 2n de Batxillerat, amb el seu TR sobre la nanociència titulat Viatge científic per un univers diminut.

Participació a la Mostra de robòtica de Trams

Dijous vam passar la jornada a l’Escola Paidos de Sant Fruitós del Bages per poder participar en la segona Smart City col·laborativa. Els alumnes de l’optativa de Tecnologia de 4t d’ESO van aportar una maqueta que té un hivernacle ventilat amb l’energia produïda per una pila d’hidrogen alimentada amb una placa solar. També té un sensor d’humitat i temperatura que envia les dades per Bluetooth a un mòbil que té una aplicació per mostrar-les. En la maqueta també han fet una simulació d’estació de detecció de gasos de NOx programant un robot Mindstorm que fa de cotxe i uns leds de colors amb arduino per senyalitzar el que seria la presència d’aquests gasos.

VI Mostra de Treballs de Recerca de Trams

Ahir dia 28 de març es va celebrar la VI Mostra de Treballs de Recerca del Batxillerat de Trams. Enguany s’ha realitzat en diferents llocs agrupant els treballs per modalitats. En el cas de Proa han estat escollits 4 treballs, 2 per ser exposats i 2 per fer pòster. L’Àlvaro Cànovas i la Sara Pérez van exposar els seus treballs Bubble animation, d’artístic, i Anàlisi antropològica de la dona i la bruixa, evolució i comparació cultural, del social, respectivament. La Judit López i l’Eduard Tenes van fer el pòster dels seus treballs La il·lustració amb perspectiva de gènere i És l’hidrogen una alternativa energètica?

L’acte de la mostra del Batxillerat social el van presentar la Laia Marco i la Mar Florenza, alumnes de 1r de batxillerat social.

Moltes gràcies a tots per la bona feina feta.

Finalització del projecte Videotrams

Les classes de 2n d’ESO van tenir divendres i dilluns passat un videoconferència amb l’escola Guinardó per compartir impressions sobre les seves produccions. En el cas de Proa us deixem el vídeo que van elaborar i editar els alumnes durant el 1r i 2n trimestre.

Videotrams Escola Proa 2018 from Escola Proa on Vimeo.

III Mostra de Robòtica de Trams

Dilluns va ser el gran dia, quan entre les escoles participants a l’Smart City (Fundació Llor, Rocaprevera, CE Montseny, Virolai, Paidos, Ginebró, Sadako, Sant Miquel dels Sants, IE Sant Jordi, Marinada, Guinardó, Solc, Jaume Viladoms, CE Empordà, Sant Gervasi Cooperativa i Escola Proa) vam acoblar les seves parcel·les sobre l’estructura feta per l’escola GEM.

També es van exposar projectes individuals per part de les escoles Monalco, Rocaprevera, CE Monteseny i Sant Gervasi Cooperativa.

Exposició de projectes de tecnologia i Treballs de Recerca al Saló de l’ensenyament

Dijous tarda el Biel va presentar el seu Treball de recerca sobre un entrenament professional de windsurf a l’estand que Trams va posar dins de l’Espai Ciència al Saló de l’ensenyament.  Divendres matí van exposar tres treballs de tecnologia fets per 12 alumnes de 3r d’ESO.

V Mostra de Treballs de recerca de Batxillerat de @FTrams

El passat dimecres 21 de febrer els alumnes de 1r de Batxillerat van assistir a l’Auditori de Sant Cugat a la V Mostra de Treballs de recerca. L’alumne Èric A. presentava el seu treball La metamorfosi de la vida: el dol. El Biel G. va exposar el seu pòster sobre un treball on es creava un entrenament per a un surfista professional.

Aeroport Smart City

Els alumnes de l’optativa de tecnologia de 4t d’ESO ja comencen a provar els seus prototips per l’aeroport que formarà part de l’Smart City que es presentarà a la Mostra de Robòtica de Trams. Aques tany la mostra es realitzarà a la nostra escola el dia 16 d’abril.
Encara queden moltes coses a fer, com ara la terminal i la decoració però, ara per ara, ja s’endevina que quedarà el projecte sortirà molt bé.

proves aeroport_Smart City from Escola Proa on Vimeo.

IV Mostra de Treballs de Recerca de Trams

Ahir dimecres dia 1 de març va tenir lloc la IV Mostra de Treballs de Recerca de Trams a l’auditori de Sant Cugat. Aquest any han presentat el seu treball la Marina Ruiz,”Trobant nous camins cap al cervell” i l’Elena Stan amb “Umbre”. L’Elena, a més a més el va exposar a l’auditori. Totes dues alumnes van fer molt bé la seva exposició.