Finalització del projecte Videotrams

Les classes de 2n d’ESO van tenir divendres i dilluns passat un videoconferència amb l’escola Guinardó per compartir impressions sobre les seves produccions. En el cas de Proa us deixem el vídeo que van elaborar i editar els alumnes durant el 1r i 2n trimestre.

Videotrams Escola Proa 2018 from Escola Proa on Vimeo.

III Mostra de Robòtica de Trams

Dilluns va ser el gran dia, quan entre les escoles participants a l’Smart City (Fundació Llor, Rocaprevera, CE Montseny, Virolai, Paidos, Ginebró, Sadako, Sant Miquel dels Sants, IE Sant Jordi, Marinada, Guinardó, Solc, Jaume Viladoms, CE Empordà, Sant Gervasi Cooperativa i Escola Proa) vam acoblar les seves parcel·les sobre l’estructura feta per l’escola GEM.

També es van exposar projectes individuals per part de les escoles Monalco, Rocaprevera, CE Monteseny i Sant Gervasi Cooperativa.

Exposició de projectes de tecnologia i Treballs de Recerca al Saló de l’ensenyament

Dijous tarda el Biel va presentar el seu Treball de recerca sobre un entrenament professional de windsurf a l’estand que Trams va posar dins de l’Espai Ciència al Saló de l’ensenyament.  Divendres matí van exposar tres treballs de tecnologia fets per 12 alumnes de 3r d’ESO.

V Mostra de Treballs de recerca de Batxillerat de @FTrams

El passat dimecres 21 de febrer els alumnes de 1r de Batxillerat van assistir a l’Auditori de Sant Cugat a la V Mostra de Treballs de recerca. L’alumne Èric A. presentava el seu treball La metamorfosi de la vida: el dol. El Biel G. va exposar el seu pòster sobre un treball on es creava un entrenament per a un surfista professional.

Aeroport Smart City

Els alumnes de l’optativa de tecnologia de 4t d’ESO ja comencen a provar els seus prototips per l’aeroport que formarà part de l’Smart City que es presentarà a la Mostra de Robòtica de Trams. Aques tany la mostra es realitzarà a la nostra escola el dia 16 d’abril.
Encara queden moltes coses a fer, com ara la terminal i la decoració però, ara per ara, ja s’endevina que quedarà el projecte sortirà molt bé.

proves aeroport_Smart City from Escola Proa on Vimeo.

IV Mostra de Treballs de Recerca de Trams

Ahir dimecres dia 1 de març va tenir lloc la IV Mostra de Treballs de Recerca de Trams a l’auditori de Sant Cugat. Aquest any han presentat el seu treball la Marina Ruiz,”Trobant nous camins cap al cervell” i l’Elena Stan amb “Umbre”. L’Elena, a més a més el va exposar a l’auditori. Totes dues alumnes van fer molt bé la seva exposició.

Participem a la I Mostra de Robòtica de Trams

Avui divendres 6 de maig s’ha celebrat a l’Escola Virolai la I Mostra de Robòtica organitzada des del Departament Col·laboratiu de Robòtica de Trams. Han assistit l’Àlex E. , Ainhoa A., David A. i  Guillem M.  de l’optativa de tecnologia de 4t d’ESO per exposar dos projectes fets amb el robots Mindstorms NXT i EVE3 de Lego: Transporter i Double Traker Tank.

Transporter és un projecte que vol recrear un robot que porta un contenidor d’un punt a un altre gràcies a una pala que puja i baixa.

Double Traker Tank és un robot que recula i gira cada vegada que es queda sense espai per continuar.

Participació a la III Mostra de Recerca Científica a l’ESO

Avui dijous els alumnes Sergi T, Pau M. i Francesc M. de 3r d’ESO han assistit a la III Mostra de Recerca Cintífica a l’ESO organitzada des del Dept. Col·labortiu de Ciències de la Fundació Trams i que ha tingut lloc a l’escola Fundació Llor de Sant Boi del Llobregat.

Els tres alumnes han presentat la seva recerca Quantitat de sucre en les begudes light  on han fet un estudi sobre quina quantitat de sucre tenen les begudes de les marques Coca-Cola, Pepsi, Fanta, Nestee i Red Bull. Han mesurat la concentació de sucre en  mg/ml i el % en massa del residu sòlid que ha quedat després d’evaporar el líquid de cadascuna de les llaunes. L’assaig s’ha fet amb la beguda normal, la light i la zero de cada marca.

Com a conclusió han extret que, evidentment les begudes normals són les que més quantitat de sucre tenen i de les marques analitzades la Coca-cola és la que més quantitat en té. Per altra banda, contràriament a la seva hipòtesi on les begudes zero no haurien de tenir sucre, els resultats obtinguts han mostrat que  les begudes Zero presenten més sucre que les begudes Light.

Participació en la III Mostra de Treballs de Recerca al Batxillerat organitzada per Trams

Dimarts 23 es va celebrar la III Mostra de Treballs de Recerca al Batxillerat que organitza la Fundació Tr@ms a l’auditori de Cornellà.

Per aquesta mostra l’escola va presentar dos treballs:

Verboten. Cinc vides i un mur, de la Claúdia Pérez i Disseny i construcció d’un automòbil solar fotovoltaic, de l’Albert Ybarra. Els dos treballs van ser representats amb uns pòsters en el vestíbul de l’auditori i, a més a més, el treball de la Claúdia va ser un dels seleccionats per ser exposat davant de més de 750 alumnes de 1r de Batxillerat que hi van assistir.