Navarra 4t ESO

Aquesta setmana l’alumnat de 4t d’ESO ha estat de colònies a Navarra. Han gaudit de bons temps i han pogut visitar Pamplona, la Foz de Lumbier, la Selva d’Irati, aprendre els esports de frontó i participar en activitats d’aventura com el barranquisme.

REPTES PRESENTATS A LA MOSTRA DE ROBÒTICA DE TRAMS

L’alumnat de 4t d’ESO que fa l’optativa de Tecnologia ha preparat uns reptes per presentar a la Mostra Virtual de Ròtica que organitza la Fundació Trams. Enguany són reptes relacionats d’alguna manera amb els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible). En el seu cas ho estan amb l’ODS 11 Ciutats i Comunitats sostenibles.

Els projectes duts a terme són: Alimentador automàtic, Barrera de pàrquing, Alarma antirobatori i Sirena d’un cotxe de policia.

Sortida pel Papiol- Les Escletxes-Cim del Puig Madrona

Avui hem anat al Papiol a fer una sortida de grup. Hem visitat el centre del poble i el castell, les formacions geològiques de Les Escletxes i hem pujat al cim del Puig Madrona.
Hem aprofitat la sortida per fer activitats de cohesió de grup.

1r dia del curs 21-22

Els alumnes de secundària han començat aquest matí el nou curs escolar. Malgrat que seguim portant les mascaretes estem segurs que sota d’elles hi havia uns somriures ben grans. Esperem que aquest curs tot vagi molt bé i els desitgem el millor.

Alumnes de 1r a 4t d’ESO

Benvinguda a 1r de Batxillerat

Alumnes de 2n de Batxillerat:

Màquines elèctriques

Un dels temes treballats aquest curs pels alumnes de l’optativa de Tecnologia de 4t d’ESO ha estat el de l’electricitat. Han après a interpretar, dissenyar i crear circuits elèctrics, i com a punt final del tema han creat una màquina elèctrica. Aquesta podia ser sobre un tema lliure i alguns dels projectes han estat un ascensor, una cinta transportadora, un tallagespa i un ventilador domèstic. En els següents vídeos els podeu veure en ple funcionament.

Familiars que ens expliquen professions

Des de la tutoria de 4t d’ESO hem demanat la col·laboració de les famílies perquè ens expliquin la seva experiència laboral i acadèmica i d’aquesta manera participin del programa d’orientació de 4t d’ESO.

De moment hem pogut comptar amb la participació de tres famílies que ens han explicat què han estudiat, de què treballen, què els va ajudar a decidir els seus estudis i quines competències es valoren més en el seu àmbit de treball. Totes aquestes xerrades han estat molt interessants i han motivat l’alumnat.
A tots ells i elles els agraïm la seva col·laboració i ens alegra saber que comptem amb la col·laboració de més famílies de 4t d’ESO!

Estructura de l’àtom

Des de l’optativa de Física i Química hem estudiat l’estructura de l’àtom i els diferents personatges que han investigat sobre la matèria. Aquí teniu el resum a mode de pòsters del l’evolució en la seva recerca i dels diferents models atòmics.

Taller sobre les emocions

Finalment el alumnes de 4t d’ESO han pogut fer la darrera activitat sobre el taller de les emocions que van començar el curs passat. Aquí us deixem unes imatges de la jornada d’avui a la Granja.

Taller Emopack 4t d’ESO

Els alumnes de 4t d’ESO han visitat la Granja  per realitzar el taller Emopack del qual ja el curs passat havien fet alguna sessió i faltava finalitzar-lo.