Col·laboració amb el Banc d’aliments de Cim Vallès

Dijous 27 els alumnes de 4t d’ESO van sortir a les 8 del matí de la Plaça Espanya per fer una jornada de voluntariat al Banc d’aliments del CIM Vallès. L’activitat va consistir en classificar i empaquetar els aliments que s’havien recollit al Gran Recapte. Com a dada els van explicar que s’havien recollit 4000 tones d’aliments a tota Catalunya. Com agraïment ens van convidar a esmorzar.

Ens expliquen professions

La mare d’un alumne de 4t d’ESO que és advocada ha vingut per explicar-nos la seva professió dins del programa d’orientació professional de tutoria a 4t.

Moltes gràcies.

Visita a l’antic Mercat del Born

Els alumnes de 4t d’ESO de han visitat el Born CCM de Barcelona. Contemplar el jaciment de l ‘Antic Mercat del Born és fer una aproximació a la vida quotidiana de la Barcelona de finals del segle XVII i principis del XVIII, i és trepitjar els carrers de la ciutat que va resistir el setge de les tropes de Felip V fins la capitulació de l’11 de setembre de 1714.

Xerrada per la Marató de Tv3

Els alumnes de 3r i 4t d’ESO han rebut una xerrada sobre la Marató de TV3 d’enguany que serà per  a les malalties minoritàries

Viatge a Devon 4t ESO

Els alumnes de 4t d’ESO ja gaudeixen del viatge de final de curs a Devon Al llarg de la setmana visitaran diferents lloc i poblacions de la zona. A partir de la tarda s’allotgen per parelles en famílies angleses. Una bona experiència per tancar l’ESO.

Fotografies d’Exeter i excursió

Participació a la Mostra de robòtica de Trams

Dijous vam passar la jornada a l’Escola Paidos de Sant Fruitós del Bages per poder participar en la segona Smart City col·laborativa. Els alumnes de l’optativa de Tecnologia de 4t d’ESO van aportar una maqueta que té un hivernacle ventilat amb l’energia produïda per una pila d’hidrogen alimentada amb una placa solar. També té un sensor d’humitat i temperatura que envia les dades per Bluetooth a un mòbil que té una aplicació per mostrar-les. En la maqueta també han fet una simulació d’estació de detecció de gasos de NOx programant un robot Mindstorm que fa de cotxe i uns leds de colors amb arduino per senyalitzar el que seria la presència d’aquests gasos.

Sortida al teatre dels alumnes de l’optativa de Francès de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat

El passat dilluns 18 de març, els alumnes que fem la matèria de francès a 4’d’ESO i a 1r de Batxillerat, vam anar a l’Institut Joan Pelegrí per veure l’obra de teatre Le petit malade imaginaire, de la companyia BMH Producciones.

L’obra era una adaptació còmica de Le malade imaginaire, text escrit per Molière al segle XVII, i presentava la història d’un senyor força ric però del tot hipocondríac, la qual cosa el portarà a témer per la seva vida en nombroses i còmiques ocasions. Un dels temes que planteja l’obra és el del matrimoni concertat versus el matrimoni per amor, crítica que Molière feia ja a la societat del segle XVII i que, malauradament, encara continua sent d’actualitat en alguns punts del nostre planeta.

Vam riure molt gràcies als actors, grans comediants, i a la participació d’alguns assistents del públic. Molt recomanable. Ah! I vam ser els més puntuals, a la foto ho podreu comprovar!

Run2Devon

Des de l’àrea d’Educació Física s’ha engegat el programa Run2Devon. Aquesta iniciativa pretén incentivar la pràctica d’exercici saludable entre l’alumnat de 4t de l’ESO, per aquest motiu se’ls repta perquè al llarg del curs entre tota la promoció Malala, i amb l’ajuda dels tutors, es completin els mateixos quilòmetres que hi ha entre Barcelona i Devon (anar i tornar).

A l’hora d’organitzar-se, cada alumne/a s’ha autoassignat a un grup diferent, cada un dels grups té un repte de quilòmetres a assolir entre tots els seus components. De la mateixa manera, cada alumne/a dins del grup s’ha proposat un repte personal de quilòmetres a córrer.

Per poder compatibilitzar els quilòmetres assolits, l’alumnat i el professorat s’ha descarregat l’aplicació Strava amb la qual es porta el control dels quilòmetres que es corren cada vegada, després s’ha de descarregar aquesta informació en un document de Drive compartit entre tothom. A hores d’ara portem aproximadament la meitat dels 3550 quilòmetres i estem just a l’equador del projecte.

Un cop al mes des d’Educació Física sortim a córrer tots junts.

Endavant companys, segur que ho aconseguim!

Víctor Izquierdo i l’equip de tutoria de 4t d’ESO