Participació a la Mostra de robòtica de Trams

Dijous vam passar la jornada a l’Escola Paidos de Sant Fruitós del Bages per poder participar en la segona Smart City col·laborativa. Els alumnes de l’optativa de Tecnologia de 4t d’ESO van aportar una maqueta que té un hivernacle ventilat amb l’energia produïda per una pila d’hidrogen alimentada amb una placa solar. També té un sensor d’humitat i temperatura que envia les dades per Bluetooth a un mòbil que té una aplicació per mostrar-les. En la maqueta també han fet una simulació d’estació de detecció de gasos de NOx programant un robot Mindstorm que fa de cotxe i uns leds de colors amb arduino per senyalitzar el que seria la presència d’aquests gasos.

Sortida al teatre dels alumnes de l’optativa de Francès de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat

El passat dilluns 18 de març, els alumnes que fem la matèria de francès a 4’d’ESO i a 1r de Batxillerat, vam anar a l’Institut Joan Pelegrí per veure l’obra de teatre Le petit malade imaginaire, de la companyia BMH Producciones.

L’obra era una adaptació còmica de Le malade imaginaire, text escrit per Molière al segle XVII, i presentava la història d’un senyor força ric però del tot hipocondríac, la qual cosa el portarà a témer per la seva vida en nombroses i còmiques ocasions. Un dels temes que planteja l’obra és el del matrimoni concertat versus el matrimoni per amor, crítica que Molière feia ja a la societat del segle XVII i que, malauradament, encara continua sent d’actualitat en alguns punts del nostre planeta.

Vam riure molt gràcies als actors, grans comediants, i a la participació d’alguns assistents del públic. Molt recomanable. Ah! I vam ser els més puntuals, a la foto ho podreu comprovar!

Run2Devon

Des de l’àrea d’Educació Física s’ha engegat el programa Run2Devon. Aquesta iniciativa pretén incentivar la pràctica d’exercici saludable entre l’alumnat de 4t de l’ESO, per aquest motiu se’ls repta perquè al llarg del curs entre tota la promoció Malala, i amb l’ajuda dels tutors, es completin els mateixos quilòmetres que hi ha entre Barcelona i Devon (anar i tornar).

A l’hora d’organitzar-se, cada alumne/a s’ha autoassignat a un grup diferent, cada un dels grups té un repte de quilòmetres a assolir entre tots els seus components. De la mateixa manera, cada alumne/a dins del grup s’ha proposat un repte personal de quilòmetres a córrer.

Per poder compatibilitzar els quilòmetres assolits, l’alumnat i el professorat s’ha descarregat l’aplicació Strava amb la qual es porta el control dels quilòmetres que es corren cada vegada, després s’ha de descarregar aquesta informació en un document de Drive compartit entre tothom. A hores d’ara portem aproximadament la meitat dels 3550 quilòmetres i estem just a l’equador del projecte.

Un cop al mes des d’Educació Física sortim a córrer tots junts.

Endavant companys, segur que ho aconseguim!

Víctor Izquierdo i l’equip de tutoria de 4t d’ESO

Activitat de tutoria LGTBI 4t ESO

Des de l’àrea de tutoria, el passat mes de febrer els alumnes de 4t d’ESO vam rebre una xerrada del Servei de Trànsit de gènere ASSIR. En aquesta xerrada ens van explicar que existeixen diferents maneres d’estimar i diferents maneres d’identificar-se en un gènere. De fet, el Servei de Trànsit de Gènere de l’Hospital Clínic assisteix a les persones que no s’identifiquen amb el  seu gènere i que es plantegen re-assignar-lo.

L’Eiden és un noi que ha passat per la seva Unitat de Trànsit i ens ha explicat en primera persona com ha estat la seva experiència personal, les dificultats que es va trobar, els dubtes i angoixes que es plantejava i les ajudes i suports que ha rebut per part de família, amics i del Servei de Trànsit.

Creiem que ha estat una xerrada molt interessant i molt útil per tal de normalitzar aquesta situació i empatitzar amb les persones que viuen aquest procés.

Aquesta xerrada va  venir acompanyada de la visualització d’un vídeo a classe de tutoria.

Si vosaltres també voleu veure el vídeo, podeu tocar el següent enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=DAsl_aSb-OY

Si algú vol més informació del Servei de Trànsit de Gènere, us podeu posar en contacte amb ells a través del següent contacte:

Servei Trànsit de l’ASSIR Esquerra

Numància, 23, 1a. planta (Barcelona)

Telèfon: 934 19 12 69

Adreça electrònica: transit.bcn.ics@gencat.cat

Alumnat de 4t de l’ESO

Sortida al CaixaLab

Aquest passat dilluns, els alumnes de l’optativa d’economia de 4t d’ESO van fer una visita a l’exposició permanent del CaixaForum “Caixalab Experience”, un taller d’emprenedoria on van aprendre de forma interactiva el valor de ser persones emprenedores. Van comprovar com la planificació, l’esforç i la determinació, són els valors clau per fer realitat les nostres idees.

DENIP 2019

El passat 30 de gener a l’escola Proa es va celebrar el DENIP (dia escolar de la no violència i de la Pau). Per tal de commemorar aquest dia els alumnes de 4t de l’ESO hem treballat diferents tipus de refugiats que des d’ACNUR s’han descrit. Després de recercar informació de cada tipus de refugiat, per grups hem creat uns murals informatius que hem penjat al passadís de davant de la nostra classe.

Per tal de fer-ne difusió i conscienciar a les persones del patiment i de les necessitats dels refugiats hem creat uns domassos amb tela per penjar-los a les tanques de l’escola; també hem fet unes xapes que regalem amb els berenars a totes aquelles persones que les vulguin.

Alumnes de 4t d’ESO

Alumnes de 4t d’ESO al Banc d’aliments

Un any més els alumnes de 4t d’ESO van un dematí a col·laborar en l’empaquetament dels aliments del gran recapte al Banc d’aliments.

SORTIDA A L’ERMITA DE LA SALUT, EL PAPIOL, 4t d’ESO

El passat 22 d’octubre els alumnes de 4t d’ESO vam fer una sortida a la muntanya de Puigmadrona, al Papiol, per tal de posar en pràctica la cohesió de grup i el treball grupal en un ambient natural i sa com és la natura.

Vam quedar a classe a les 9 del matí i vam anar a l’Estació de Sants, d’on vam agafar el tren en direcció al Papiol. Un cop allà la caminata va començar, però abans els professors ens van donar un text que ens va fer reflexionar sobre la importància de protegir i cuidar la natura.

Durant el matí vam fer jocs i reptes per tal de conèixer-nos millor entre nosaltres i esdevenir millors companys i companyes.

Un cop vam arribar a l’Ermita de la Salut vam dinar i més tard vam plantar arbres. Simbòlicament es pot dir que ens vam arrelar a la terra com a grup classe i que d’aquí molts anys en veurem el fruit. Hem après que tots som un vaixell i que ningú ha de caure per la borda.

Ricart Martínez i Blai Bolea

Alumnes de 4t d’ESO

Sortida al Born

SORTIDA AL BORN, 4t d’ESO

El passat dimarts 16 d’octubre, els alumnes de 4t d’ESO vam fer una sortida al barri del Born de Barcelona, programada des de l’assignatura de socials, per tal d’aprendre sobre la vida a l’antiga ciutat abans i després de la Guerra de Successió del 1714.

La sortida va durar fins al migdia i vam utilitzar el metro com a mitjà de transport. Un cop allà, vam esmorzar mentre esperàvem que vinguessin els guies.

Quan van arribar, va començar l’explicació. Ens vàrem dividir en quatre grups formats per les diferents tutories i vam escoltar detalladament les explicacions. Vam aprendre molt sobre la fisonomia de l’antiga ciutat i l’estil de vida de l’època. El més interessant va ser quan ens van explicar els carrers i qui vivia a cada casa.

Ricart Martínez i Blai Bolea

Alumnes de 4t d’ESO

 

H4CKING TH3 C0D3

Els alumnes de 4t d’ESO hem estat unes quantes sessions desxifrant el codi genètic.

Sense saber ben bé què era, el Quim ens va proposar desxifrar una sèrie de lletres consecutives, ordenades d’una forma desconeguda. Tot i que al principi ens va semblar molt estrany, donant-li un parell de voltes i col·laborant entre equips hem pogut resoldre el codi satisfactòriament.

No hi ha res millor que el treball en equip! Niremberg i Khorana estarien orgullosos de nosaltres per haver replicat el seu descobriment del 1961.