Sortida al CaixaLab

Aquest passat dilluns, els alumnes de l’optativa d’economia de 4t d’ESO van fer una visita a l’exposició permanent del CaixaForum “Caixalab Experience”, un taller d’emprenedoria on van aprendre de forma interactiva el valor de ser persones emprenedores. Van comprovar com la planificació, l’esforç i la determinació, són els valors clau per fer realitat les nostres idees.

DENIP 2019

El passat 30 de gener a l’escola Proa es va celebrar el DENIP (dia escolar de la no violència i de la Pau). Per tal de commemorar aquest dia els alumnes de 4t de l’ESO hem treballat diferents tipus de refugiats que des d’ACNUR s’han descrit. Després de recercar informació de cada tipus de refugiat, per grups hem creat uns murals informatius que hem penjat al passadís de davant de la nostra classe.

Per tal de fer-ne difusió i conscienciar a les persones del patiment i de les necessitats dels refugiats hem creat uns domassos amb tela per penjar-los a les tanques de l’escola; també hem fet unes xapes que regalem amb els berenars a totes aquelles persones que les vulguin.

Alumnes de 4t d’ESO

Alumnes de 4t d’ESO al Banc d’aliments

Un any més els alumnes de 4t d’ESO van un dematí a col·laborar en l’empaquetament dels aliments del gran recapte al Banc d’aliments.

SORTIDA A L’ERMITA DE LA SALUT, EL PAPIOL, 4t d’ESO

El passat 22 d’octubre els alumnes de 4t d’ESO vam fer una sortida a la muntanya de Puigmadrona, al Papiol, per tal de posar en pràctica la cohesió de grup i el treball grupal en un ambient natural i sa com és la natura.

Vam quedar a classe a les 9 del matí i vam anar a l’Estació de Sants, d’on vam agafar el tren en direcció al Papiol. Un cop allà la caminata va començar, però abans els professors ens van donar un text que ens va fer reflexionar sobre la importància de protegir i cuidar la natura.

Durant el matí vam fer jocs i reptes per tal de conèixer-nos millor entre nosaltres i esdevenir millors companys i companyes.

Un cop vam arribar a l’Ermita de la Salut vam dinar i més tard vam plantar arbres. Simbòlicament es pot dir que ens vam arrelar a la terra com a grup classe i que d’aquí molts anys en veurem el fruit. Hem après que tots som un vaixell i que ningú ha de caure per la borda.

Ricart Martínez i Blai Bolea

Alumnes de 4t d’ESO

Sortida al Born

SORTIDA AL BORN, 4t d’ESO

El passat dimarts 16 d’octubre, els alumnes de 4t d’ESO vam fer una sortida al barri del Born de Barcelona, programada des de l’assignatura de socials, per tal d’aprendre sobre la vida a l’antiga ciutat abans i després de la Guerra de Successió del 1714.

La sortida va durar fins al migdia i vam utilitzar el metro com a mitjà de transport. Un cop allà, vam esmorzar mentre esperàvem que vinguessin els guies.

Quan van arribar, va començar l’explicació. Ens vàrem dividir en quatre grups formats per les diferents tutories i vam escoltar detalladament les explicacions. Vam aprendre molt sobre la fisonomia de l’antiga ciutat i l’estil de vida de l’època. El més interessant va ser quan ens van explicar els carrers i qui vivia a cada casa.

Ricart Martínez i Blai Bolea

Alumnes de 4t d’ESO

 

H4CKING TH3 C0D3

Els alumnes de 4t d’ESO hem estat unes quantes sessions desxifrant el codi genètic.

Sense saber ben bé què era, el Quim ens va proposar desxifrar una sèrie de lletres consecutives, ordenades d’una forma desconeguda. Tot i que al principi ens va semblar molt estrany, donant-li un parell de voltes i col·laborant entre equips hem pogut resoldre el codi satisfactòriament.

No hi ha res millor que el treball en equip! Niremberg i Khorana estarien orgullosos de nosaltres per haver replicat el seu descobriment del 1961.

 

Nou començament 4tEso

Hola! Els i les alumnes de 4rt d’Eso de la generació Malala, hem començat el curs amb moltes ganes!

Vam iniciar el primer dia el 12 de setembre, jugant a un joc que els i les tutores  havien organitzat. Un dels objectius que l’any passat la nostra generació ens vam marcar va ser; la cohesió, i com que feia molt que no ens vèiem, vam practicar l’objectiu amb un  joc. L’activitat consistia en posar trenta cadires al centre de l’aula i els alumnes havíem de fer un cercle al voltant. Havíem de caminar, fent voltes mentre sonava música, quan la música parava tots i totes havíem d’enfilar-nos a les cadires i la dificultat era que cap de nosaltres podia tocar el terra.

A cada ronda, quan parava la música els tutors ens anaven traient dues cadires. Al principi ens va ser molt fàcil pujar-hi pel nostre compte, però a mesura que anaven desapareixent cadires vam haver de necessitar-nos els uns als altres per poder enfilar-nos tots a les poques cadires que quedaven. Sense dir-nos res ens vam estar ajudant, sabíem que cap company o companya podia quedar-se fora. Estem orgullosos i orgulloses de poder dir que amb abraçades, mans alçades, pujades a l’esquena, i força vam poder aconseguir quedar-nos en tres cadires vint-i-set persones.Vam acabar molt cansats i suats però alhora va ser molt satisfactori veure que si treballem tots junts en pinya podem arribar més lluny del que ens pensem.

Per finalitzar l’activitat vam fer un mini debat en el qual vam arribar a la conclusió  que l’activitat ens havia funcionat molt bé. Vam poder apropar-nos els uns als altres d’una manera divertida i diferent.

Estem realment contents d’haver començat el curs amb tan bon peu, però tot i això sabem que ens queda tot un curs per endavant i haurem de seguir treballant tots junts per poder assolir els objectius de grup. Som un vaixell i cap company o companya pot quedar-se a baix!

Alumnat de 4rt d’ESO- Generació Malala

Comencem!

Després del retrobament amb els amics comencem el nou curs amb dinàmiques per conèixer-nos i crear un bon clima de grup.

Viatge a Devon

La setmana passada els alumnes de 4t d’ESO van fer el viatge a Devon amb el que tanquen la seva etapa a l’ESO. És un viatge que abarca l’estada amb famílies angleses, xerrades en anglès sobre com és la vida de la joventut d’allà, visites turístiques, preparar un musical, fer ceràmica, anar a prendre el te en un lloc típic,…

Tot plegat s’ho van passar molt bé i va ser una gran experiència per a tots i totes.

Aquí us deixem un seguit de fotos de l’estada.

Gamificació a l’aula a partir d’una lectura.

Treballant el llibre de lectura de castellà de Roald Dahl, Relatos de lo inesperado amb 4 d’ESO