Gnochhis de ricotta

Aquesta setmana a 2n d’ESO cuinem gnocchi al pesto roso. Ahir el Víctor de MasterChef ens va proposar un repte: canviar la patata dels gnocchi que fem per formatge ricotta.
Aquí teniu el resultat: ens van quedar ben bons!!

Moltes gràcies Víctor per la idea i el repte 😋

Programem un semàfor

Des de la matèria de tecnologia s’està fent un semàfor utilitzant l’aplicació mblock per programar una placa d’arduino. Estem aprenent lògica a partir de la programació. Prèviament hem après a llegir un esquema lògic i un esquema electrònic per poder unir la part de la programació amb el circuit que cal fer i la part electrònica dels components que ens calen (placa arduino, leds, botons, transistors)

Taller sobre les emocions

Finalment el alumnes de 4t d’ESO han pogut fer la darrera activitat sobre el taller de les emocions que van començar el curs passat. Aquí us deixem unes imatges de la jornada d’avui a la Granja.

Programa ESTALMAT

Els nostres alumnes Víctor Gómez   i Àlex Castanyé de 2n d’ESO  han estat admesos el el programa d’ESTALMAT de Catalunya, un projecte per detectar i estimular el talent  precoç en matemàtiques.

La finalitat del projecte és detectar, orientar i estimular de manera continuada, al llarg de dos cursos, el talent matemàtic excepcional d’uns 25 estudiants de 12-13 anys de Catalunya, sense desarrelar-los del seu entorn, mitjançant una orientació setmanal, que s’efectuarà cada cap de setmana durant tres hores.

En el programa hi participen uns 20 professors per desenvolupar les sessions dels dos cursos primers provinents tant de l’educació secundària com d’universitat. Les activitats es duran a terme a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC a Barcelona quan es permeti el format presencial i en modalitat virtual si les condicions
no ho permeten.

En el web d’ESTALMAT (https://www.estalmat.cat/) es recull tota la informació de les
diferents convocatòries i promocions.

Què sabem del SARS-CoV-2

Els alumnes de 1r d’ESO, aprofitant el tema de la cèl·lula que es treballa des de ciències naturals, han recercat sobre el virus del Covid i han realitzat els següents murals.

Taller de cuina: Fregits

Després d’unes sessions de cuina on hem practicat el tall d’aliments aquí us deixem unes imatges de la pràctica del fregits on hem fet patates fregides i calamars a la romana i a l’andalusa. El més important és comprovar la temperatura de l’oli per tirar el producte en el punt adequat.

Promoció Irena Sendler

A 2n d’ESO hem triat el nom de la nostra promoció i us volem compartir la informació que hem recopilat després de molts dies d’esforç.

Ja teniu disponibles els sites del projecte tant de 2n d’ESO A com del B: El personatge de la nostra promoció. El seu nom és Irena Sendler. Si voleu  saber-ne més, no us oblideu de fer-hi una repassada! Veureu línies del temps, el tràiler del nostre projecte, la biografia del nostre personatge, entre moltes informacions més.

Si teniu curiositat per saber qui és, aquí hi trobareu tot el material.

Promoció Irena Sendler (2n d’ESO A i B)