SORTIDA CCCB: Taller d’animació Stop motion

Aquesta setmana hem anat amb els grups de 2n ESO al CCCB a fer un taller d’animació Stop motion a partir d’un projecte anomenat Bioscopi. Els alumnes han repassat les relacions entre els éssers vius i tot seguit han creat figures amb objectes que es transformaven en altres criatures amb les quals tenien una relació de depredació, parasitisme o simbiosi. Han fet una sèrie de clips d’animació que formaran part d’una obra que recull totes les creacions audiovisuals en el bloc del taller Bioscopi del CCCB.

Fem un curtmetratge!

A la matèria d’Educació Visual i Plàstica de 2n d’ESO hem realitzat un curtmetratge sobre diferents aspectes de la Covid. La idea ha consistit a aplicar una sèrie d’elements del llenguatge audiovisual que hem estudiat prèviament en una narració visual curta amb temàtica pandèmica, tot un clàssic d’aquest curs.

Aquí en teniu un exemple.

Silenci…estem gravant

Durant les últimes setmanes els alumnes d’Educació Visual i Plàstica de 2n d’ESO estan gravant un curtmetratge. En breu els tindrem a punt. De moment unes quantes fotos dels rodatges.

PROJECTE D’ESCULTURA I DIBUIX 1r ESO

Aquest projecte vol treballar de forma transversal la escultura amb el dibuix. A través de diverses tècniques escultòriques, els alumnes podran familiaritzar-se amb els materials de forma creativa i reflexionen sobre les seves creacions artístiques des de les emocions i el sentit crític.

Activitat 1:  Escultura de fang.  Veure amb les mans

En aquesta activitat els alumnes treballen el modelatge amb fang, donant forma i vida  a la matèria. Aprenen a “veure amb les mans”, a partir de la experimentació de la percepció del material a partir del sentit del tacte. Mentre la música sona, els artistes creen amb llibertat. Les formes figuratives van sorgint i juguem a trobar significats i a relacionar-los amb les imatges i les sensacions.

Activitat 2: Escultura de plans.

En aquesta activitat els alumnes experimenten amb la construcció amb plans de cartolina de colors. Les possibilitat tècniques i sensorials són molt diferents al fang. Mentre que el fang és més sensorial i emocional, el treball amb plans és més racional i intel·lectual.

En grups de 4, han creat formes abstractes. Han buscat rectes, corbes, han retallar i enganxar, fina a delimitar l’espai per crear volum.

ROJECTE DE PINTURA I COLOR. 2n ESO

En aquest projecte es vol treballar el color i la pintura a través de diverses tècniques pictòriques i les seves capacitats expressives. Faran un recorregut per alguns moviments artístics com el Fauvisme, l’Expressionisme abstracte o el Pop Art. També reflexionen sobre les seves creacions artístiques des de l‘anàlisi, el sentit crític i les emocions.

Activitat 1. Taller de pintura al Tremp. Fauvisme

En aquesta activitat els grups d’alumnes han creat pintures al tremp d’ou, i tot seguit, amb la pintura que han creat, han donat forma i vida a noves versions d’obres fauvistes famoses partint d’una imatge en blanc i negre. Com els artistes fauvistes (en francès “besties”), han aplicat el color de forma lliure i espontània, però conservant el contorn de la figura.

Activitat 2. Pintura , música i emocions. Kandinski

En aquest taller s’agafa com a referent l’expressionisme abstracte de Kandinski. A través de la música, els grups treballen la sensibilitat i la espontaneïtat del color i la pinzellada.

Escultures abstractes amb línies

Aquest projecte de Ed. Visual i Plàstica en CLIL  ha acostat als alumnes a l’abstracció en 3D, i experimentar amb les possibilitats creatives de la línia com a element plàstic. També han pogut aprendre vocabulari i expressions en anglès i han conegut a l’artista Frank Stella i la seva obra abstracta.

Mandales al pati

Els alumnes 3r ESO B han posat en pràctica els coneixements de geometria de Visual i Plàstica per crear un Mandala amb guixos de colors. És un treball cooperatiu  basat en la idea de Mandalà tibetà: formes geomètriques emmarcades en un cercle  i que esdevenen efímeres, ja que la forma i color desapareixeran per l’erosió i el clima. Ens conviden a reflexionar  sobre la impermanència de la vida.

GIFINATOR i les joguines òptiques digitals

Amb el grup 2n ESO hem introduït el precinema posant en pràctica la il·lusió de moviment amb l’APP Gifinator. Aquesta aplicació crea un vídeo GIF a partir d’una sèrie d’imatges fixes de manera que simulen el moviment continu quan es veuen a una velocitat variable. Això succeeix gràcies a la “persistència retiniana”, fenomen òptic que consisteix en què una imatge perdura a la retina durant 1/15 de segon de manera que podem veure la il·lusió de moviment.

Gif_animat_Maria_M from Escola Proa on Vimeo.