PROJECTE D’ESCULTURA I DIBUIX 1r ESO

Aquest projecte vol treballar de forma transversal la escultura amb el dibuix. A través de diverses tècniques escultòriques, els alumnes podran familiaritzar-se amb els materials de forma creativa i reflexionen sobre les seves creacions artístiques des de les emocions i el sentit crític.

Activitat 1:  Escultura de fang.  Veure amb les mans

En aquesta activitat els alumnes treballen el modelatge amb fang, donant forma i vida  a la matèria. Aprenen a “veure amb les mans”, a partir de la experimentació de la percepció del material a partir del sentit del tacte. Mentre la música sona, els artistes creen amb llibertat. Les formes figuratives van sorgint i juguem a trobar significats i a relacionar-los amb les imatges i les sensacions.

Activitat 2: Escultura de plans.

En aquesta activitat els alumnes experimenten amb la construcció amb plans de cartolina de colors. Les possibilitat tècniques i sensorials són molt diferents al fang. Mentre que el fang és més sensorial i emocional, el treball amb plans és més racional i intel·lectual.

En grups de 4, han creat formes abstractes. Han buscat rectes, corbes, han retallar i enganxar, fina a delimitar l’espai per crear volum.

ROJECTE DE PINTURA I COLOR. 2n ESO

En aquest projecte es vol treballar el color i la pintura a través de diverses tècniques pictòriques i les seves capacitats expressives. Faran un recorregut per alguns moviments artístics com el Fauvisme, l’Expressionisme abstracte o el Pop Art. També reflexionen sobre les seves creacions artístiques des de l‘anàlisi, el sentit crític i les emocions.

Activitat 1. Taller de pintura al Tremp. Fauvisme

En aquesta activitat els grups d’alumnes han creat pintures al tremp d’ou, i tot seguit, amb la pintura que han creat, han donat forma i vida a noves versions d’obres fauvistes famoses partint d’una imatge en blanc i negre. Com els artistes fauvistes (en francès “besties”), han aplicat el color de forma lliure i espontània, però conservant el contorn de la figura.

Activitat 2. Pintura , música i emocions. Kandinski

En aquest taller s’agafa com a referent l’expressionisme abstracte de Kandinski. A través de la música, els grups treballen la sensibilitat i la espontaneïtat del color i la pinzellada.

Escultures abstractes amb línies

Aquest projecte de Ed. Visual i Plàstica en CLIL  ha acostat als alumnes a l’abstracció en 3D, i experimentar amb les possibilitats creatives de la línia com a element plàstic. També han pogut aprendre vocabulari i expressions en anglès i han conegut a l’artista Frank Stella i la seva obra abstracta.

Mandales al pati

Els alumnes 3r ESO B han posat en pràctica els coneixements de geometria de Visual i Plàstica per crear un Mandala amb guixos de colors. És un treball cooperatiu  basat en la idea de Mandalà tibetà: formes geomètriques emmarcades en un cercle  i que esdevenen efímeres, ja que la forma i color desapareixeran per l’erosió i el clima. Ens conviden a reflexionar  sobre la impermanència de la vida.

GIFINATOR i les joguines òptiques digitals

Amb el grup 2n ESO hem introduït el precinema posant en pràctica la il·lusió de moviment amb l’APP Gifinator. Aquesta aplicació crea un vídeo GIF a partir d’una sèrie d’imatges fixes de manera que simulen el moviment continu quan es veuen a una velocitat variable. Això succeeix gràcies a la “persistència retiniana”, fenomen òptic que consisteix en què una imatge perdura a la retina durant 1/15 de segon de manera que podem veure la il·lusió de moviment.

Gif_animat_Maria_M from Escola Proa on Vimeo.

A PLASMUS…escoltem amb el cos

A través de jocs i de l’experiència dels sentits, els alumnes de 1r d’ESO deixen anar el seu potencial creatiu a PLASMUS, una sèrie de tallers on s’uneixen la plàstica i la música, la consciència corporal i l’emocional.

En el primer taller han caminat lliurement amb els ulls tancats  acompanyats sense paraules ni manipulacions.  O dibuixar amb el dit a través de l’esquena d’un company, els ha fet conscients del que és escoltar amb tot el cos, i han pogut comunicar-se i expressar-se  de  formes diferents,  lliures de judici.

Lluís i Genís

VID_20160914_132032 from Escola Proa on Vimeo.

VID_20160914_120325 from Escola Proa on Vimeo.

Sortida de 2n d’ESO a l’exposició “impressionistes i moderns”

El passat dilluns dia 26 els alumnes de 2n d’ESO van anar al CaixaForum a veure una exposició sobre impressionisme organitzada des de la matèria de Visual i Plàstica.

Visita a l’exposició de Toni Catany

El passat dimecres 6 d’abril els alumnes de 1er de batxillerat que cursen l’assignatura de Cultura Audiovisual amb l’Amanda, han fet una sortida a la Pedrera per visitar l’exposició de fotografia “Toni Catany. D’anar i tornar.”

L’exposició fa un recull d’unes 150 obres d’aquest fotògraf mallorquí, que van des de fotografies dels seus múltiples viatges, a les famoses fotografies de natures mortes, que semblen quadres pintats amb un tractament de la llum i les textures excepcional, entre d’altres; llibres d’artista i alguns objectes significatius del seu recorregut artístic.

2016-04-06 16.03.31