Participació a la Mostra de robòtica de Trams

Dijous vam passar la jornada a l’Escola Paidos de Sant Fruitós del Bages per poder participar en la segona Smart City col·laborativa. Els alumnes de l’optativa de Tecnologia de 4t d’ESO van aportar una maqueta que té un hivernacle ventilat amb l’energia produïda per una pila d’hidrogen alimentada amb una placa solar. També té un sensor d’humitat i temperatura que envia les dades per Bluetooth a un mòbil que té una aplicació per mostrar-les. En la maqueta també han fet una simulació d’estació de detecció de gasos de NOx programant un robot Mindstorm que fa de cotxe i uns leds de colors amb arduino per senyalitzar el que seria la presència d’aquests gasos.

Taller a la Facultat de Química de la UB sobre materials

Els alumnes de 1r de Batxillerat que fan química van anar a realitzar un Taller de materials a la Facultat de química de la UB.

1r i 2n de Batxillerat de CTMA a la Garrotxa

Hem visitat Castellfollit de la Roca, la cinglera basàltica i el volcà Croscat.

Taller de cuina 2n d’ESO

Sabíeu que la cuina vegana no es tradueix només a menjar verd? Disposem d’una àmplia gamma de receptes suculentes i per ocasions ben especials sense fer servir cap aliment de procedència animal.

En aquesta ocasió, els alumnes de 2n d’ESO hem preparat una recepta típica d’Europa del Nord: 🍝 pasta amb mandonguilles. Això sí, sense carn ni ous! Perquè la bona cuina sempre va de la mà de la sostenibilitat. No us perdeu el vídeo resum

Visita al Centre Tecnològic El Mestral

El passat dilluns 11 de febrer de 2019, els alumnes de batxillerat que cursen la matèria de física vam realitzar una sortida al Centre Tecnològic El Mestral, l’antiga central nuclear de Vandellòs i, actualment en procés de desmantellament. Vam rebre una xerrada sobre l’empresa encarregada de desmantellar l’antiga central, seguidament, vam gaudir d’una sala interactiva amb la que vam aprendre aspectes fonamentals de la física nuclear. Tot seguit,  vam pujar a la part superior de l’antic reactor nuclear on ens van explicar com funcionava l’antiga central. I per finalitzar, vam baixar a la part inferior on vam veure el magatzem de grafit que s’utilitzava per guardar els elements de combustible.

Visita al Museu Blau CTMA

Els alumnes de l’optativa de CTMA de 1r de Batxillerat van visitar el  Museu Blau  la setmana passada en motiu dels continguts que estan estudiant.

H4CKING TH3 C0D3

Els alumnes de 4t d’ESO hem estat unes quantes sessions desxifrant el codi genètic.

Sense saber ben bé què era, el Quim ens va proposar desxifrar una sèrie de lletres consecutives, ordenades d’una forma desconeguda. Tot i que al principi ens va semblar molt estrany, donant-li un parell de voltes i col·laborant entre equips hem pogut resoldre el codi satisfactòriament.

No hi ha res millor que el treball en equip! Niremberg i Khorana estarien orgullosos de nosaltres per haver replicat el seu descobriment del 1961.

DONEM LA CARA PER LA SALUT MENTAL

Des de fa uns quants cursos, a l’assignatura de Ciències per al Món Contemporani treballem la Salut Mental de manera exhaustiva i des del prisma social. Ho fem a través d’uns curtmetratges de sensibilització que volen ajudar a promoure la normalització i a evitar l’estigma de la malaltia mental.

Aquest curs és el primer cop que hem decidit presentar els curtmetratges millor valorats per la classe al I Concurs de Cinema Ments Despertes que organitza el grup SOM VIA. Val a dir que aquesta gent està fent una tasca enorme en la difusió i la normalització de la Salut Mental.

Dijous passat vàrem assistir a l’entrega de premis i després de passar una bona estona amb un presentador de luxe (en Francesc Orella, el Merlí!) vàrem marxar ben contents d’haver estat finalistes del concurs!

A continuació us deixem unes imatges i vídeos del festival. També us deixem els vincles als curtmetratges finalistes.

Previsualitza el vídeo de YouTube L’ANSIETAT | Ciències per al Món Contemporani | Escola Proa

Previsualitza el vídeo de YouTube SÍNDROME CAPGRASS | Ciències per al Món Contemporani | Escola Proa

Previsualitza el vídeo de YouTube ESQUIZOFRÈNIA | Ciències per al Món Contemporani | Escola Proa

Enhorabona a tots per la vostra dedicació i gràcies per donar la cara per la Salut Mental!