DONEM LA CARA PER LA SALUT MENTAL

Des de fa uns quants cursos, a l’assignatura de Ciències per al Món Contemporani treballem la Salut Mental de manera exhaustiva i des del prisma social. Ho fem a través d’uns curtmetratges de sensibilització que volen ajudar a promoure la normalització i a evitar l’estigma de la malaltia mental.

Aquest curs és el primer cop que hem decidit presentar els curtmetratges millor valorats per la classe al I Concurs de Cinema Ments Despertes que organitza el grup SOM VIA. Val a dir que aquesta gent està fent una tasca enorme en la difusió i la normalització de la Salut Mental.

Dijous passat vàrem assistir a l’entrega de premis i després de passar una bona estona amb un presentador de luxe (en Francesc Orella, el Merlí!) vàrem marxar ben contents d’haver estat finalistes del concurs!

A continuació us deixem unes imatges i vídeos del festival. També us deixem els vincles als curtmetratges finalistes.

Previsualitza el vídeo de YouTube L’ANSIETAT | Ciències per al Món Contemporani | Escola Proa

Previsualitza el vídeo de YouTube SÍNDROME CAPGRASS | Ciències per al Món Contemporani | Escola Proa

Previsualitza el vídeo de YouTube ESQUIZOFRÈNIA | Ciències per al Món Contemporani | Escola Proa

Enhorabona a tots per la vostra dedicació i gràcies per donar la cara per la Salut Mental!

III Mostra de Robòtica de Trams

Dilluns va ser el gran dia, quan entre les escoles participants a l’Smart City (Fundació Llor, Rocaprevera, CE Montseny, Virolai, Paidos, Ginebró, Sadako, Sant Miquel dels Sants, IE Sant Jordi, Marinada, Guinardó, Solc, Jaume Viladoms, CE Empordà, Sant Gervasi Cooperativa i Escola Proa) vam acoblar les seves parcel·les sobre l’estructura feta per l’escola GEM.

També es van exposar projectes individuals per part de les escoles Monalco, Rocaprevera, CE Monteseny i Sant Gervasi Cooperativa.

Exposició de projectes de tecnologia i Treballs de Recerca al Saló de l’ensenyament

Dijous tarda el Biel va presentar el seu Treball de recerca sobre un entrenament professional de windsurf a l’estand que Trams va posar dins de l’Espai Ciència al Saló de l’ensenyament.  Divendres matí van exposar tres treballs de tecnologia fets per 12 alumnes de 3r d’ESO.

Densitats

Els nois i noies de 1r d’ESO experimentant amb aigua líquida, oli i gel hem après a mesurar volums, calcular densitats, relacionar densitat i flotació, hem vist dos canvis d’estat: la fusió i la condensació i ens ho hem passat molt bé.

Museu de tecnologia

El darrer divendres 2 de març, els alumnes de 3r d’ESO vam mostrar els projectes de Tecnologia treballats aquest curs, en format museu. Així, es van exposar els nostres projectes amb uns pòsters explicatius sobre el projecte, sobre un personatge històric científic i sobre la pobresa energètica. Aquests projectes han sorgit gràcies a la dedicació, esforç i perseverança que hi hem dedicat. 17 projectes van sorgir de la mà de la implicació de tot l’alumnat de 3r d’ESO; no tots van arribar al seu objectiu final però tothom s’ha deixat la pell per aconseguir-ho.

Trim_20180305_143206 from Escola Proa on Vimeo.

VID_25570330_210302_046.mp4 from Escola Proa on Vimeo.

VID_20180302_000154 from Escola Proa on Vimeo.

Matí de ciència a la UAB

Els alumnes de 2n de Batxillerat han passat el matí d’avui a la Facultat de Química de la UAB.
Allà han pogut realitzar diferents pràctiques de laboratori.

Aeroport Smart City

Els alumnes de l’optativa de tecnologia de 4t d’ESO ja comencen a provar els seus prototips per l’aeroport que formarà part de l’Smart City que es presentarà a la Mostra de Robòtica de Trams. Aques tany la mostra es realitzarà a la nostra escola el dia 16 d’abril.
Encara queden moltes coses a fer, com ara la terminal i la decoració però, ara per ara, ja s’endevina que quedarà el projecte sortirà molt bé.

proves aeroport_Smart City from Escola Proa on Vimeo.

Taller cuines del món

Els alumnes de 2n ESO estan realitzant un taller de cuina cada quinze dies on preparen un plat d’arreu del món. En total prepararan 5 plats. Us presentem unes quantes imatges dels dos que han cuinat fins ara.

SHAHI PANEER (Índia)

SUSHI (Japó)

Ja tenim les maquetes de relleu del Projecte: Paisatges de Catalunya

Els alumnes de 1r d’ESO estan acabant ja el projecte Paisatges de Catalunya. En ell una de les activitats que s’han realitzat ha estat la creació d’una maquesta de relleu a partir del mapa de corbes de nivell d’un lloc de muntanya. Sens dubte els ha donat una mica de feina,però el resultat paga la pena.