Canal de pràctiques de Química

A l’assignatura de Química de 1r de Batxillerat, en començar aquest curs 16-17 ens vam marcar com a objectiu  anar sovint al laboratori o almenys fer-ho amb més freqüència en relació a cursos anteriors.

Consideràvem que s’havia de potenciar l’ús de les noves instal·lacions de que disposem des de fa dos cursos, i per altra banda, que és una forma de millorar l’aprenentatge per part dels alumnes en aquesta matèria experimental.

Com a resultat de totes les experiències que anem fent hem engegat un canal de youtube on trobareu els seus vídeos. Són els alumnes precisament, els que de manera rotatòria s’encarreguen de gravar i preparar un vídeo per a cada pràctica que fan.

Creixement de cristalls

Els nois i noies de 2n d’ESO hem estat treballant les dissolucions al laboratori. Hem fet dissolucions saturades de clorur sòdic i hem obtingut cristalls de sal deixant evaporar el dissolvent, tal com passa a les salines.
Hem après la importància del temps i el repòs en la formació d’un bon cristall.
Aquí teniu una mostra dels nostres cristalls vistos a través de la lupa binocular.​

Fabriquem els nostres propis exercicis

Aquesta setmana els tres grups d’Autoaprenentatge de 1r d’ ESO han hagut de fabricar exercicis sobre aspectes de gramàtica i ortografia que havíem descobert que ens portaven a fer sovint errades als escrits (diferència entre em i hem, s’havia i sabia, a i ha, pel o bé per l’…)
Un cop treballats tots els conceptes per tal de tenir-ho clar han hagut de treballar per fer exercicis que havien de resoldre els seus companys. No era una tasca fàcil, doncs calia fer exercicis ben plantejats, que ajudessin a practicar i a consolidar allò treballat, però alhora havien de ser distrets, originals,.i molt,molt ben redactats.
Aquí els teniu resolent la feina que els havien proposat els companys-profes.
El fet de treballar de forma cooperativa ha fet que amb els companys calgui raonar, pensar i consensuar la solució correcta. Cal que s’ajudin entre ells i per tant ,el rendiment i els resultats són millors.