EXPOSICIÓ DE TREBALLS DE RECERCA DE 2n d’ESO

El passat 18 de juny els alumnes de 2n d’ESO van exposar el resultat del seu treball d’aquesta segona part del curs. La sala d’actes es va transformar per un dia en una fira turística on els alumnes oferien, als professors de 2n i al coordinador de l’etapa, la seva ruta turística per Barcelona. Així han pogut aprendre sobre la ciutat segons els seus interessos.

Per a això van investigar, segons l’opció que havien triat, què pot oferir la ciutat als visitants; hi va haver estands gastronòmics, fotogràfics, de rutes low cost, pensades per a joves, etc.  El resultat va ser prou variat i engrescador i ens ha donat molts ànims per repetir aquesta primera experiència en els propers cursos.

Finalització del projecte Videotrams

Dimarts dia 9 i 16 de juny s’han realitzat les videoconferències per comentar els Videotrams que ha realitzat cada grup de 2n d’ESO. Sadako va realitzar el seu videotrams sobre la Mediació i recordem que Proa va fer un curtmetratge sobre l’abús de l’ús dels selfies.

Treballs sobre la novel·la d’El violí d’Auschwitz

Durant aquest curs els alumnes de 4rt d’ESO han treballat a classe la novel·la de la M.Àngels Anglada, El violí d Auschwitz.

És una història esfereïdora on el protagonista, el Daniel, ha de construir un violí per sobreviure dins un camp de concentració. Els personatges, l’època, la crueltat,…ha inspirat als alumnes i aquí us deixem algunes mostres de la seva feina…

El violí …Berta M, Marina R,… from Escola Proa on Vimeo.

Emprenedoria a 4t d’ESO: I Mostra de Projectes Cooperatius

Enguany, els nois i noies de 4rt d’ESO han acomiadat la matèria d’Emprenedoria de la forma més original. Hem celebrat la 1a Mostra de Projectes Cooperatius, on els alumnes han ensenyat a tots els seus companys i companyes el seu projecte original de Cooperativa que porten preparant al llarg de tota la tercera avaluació. L’experiència ha estat molt positiva per a tots i totes i de segur que l’any que ve, repetirem!

Projecte Literactua de Trams

Aquest any per primer cop s’ha iniciat un projecte de literatura amb les escoles Trams anomenat LiterActua on es treballa l’autor Martí Miquel i Pol des de diferents aspectes. Des de l’escola Proa hem participat amb els alumnes de 2n d’ESO treballant els seus poemes sobre l’amor,  la mort, la bellesa, el desig,…, amb la finalitat d’entendre’ls i versionar-los elaborant produccions digitals.

Aquí us deixem un vídeo de com s’ha dut a terme el treball.

El resultat de tot plegat ha donat fruit a algunes  produccions com aquestes.

El Buit- Miquel Martí i Pol from Escola Proa on Vimeo.

Miquel Martí i Pol-grup de l’ONa from Escola Proa on Vimeo.

Miquel Martí i Pol from Escola Proa on Vimeo.

El Desig Escola Proa from Escola Proa on Vimeo.