El passat 18 de juny els alumnes de 2n d’ESO van exposar el resultat del seu treball d’aquesta segona part del curs. La sala d’actes es va transformar per un dia en una fira turística on els alumnes oferien, als professors de 2n i al coordinador de l’etapa, la seva ruta turística per Barcelona. Així han pogut aprendre sobre la ciutat segons els seus interessos.
Per a això van investigar, segons l’opció que havien triat, què pot oferir la ciutat als visitants; hi va haver estands gastronòmics, fotogràfics, de rutes low cost, pensades per a joves, etc. El resultat va ser prou variat i engrescador i ens ha donat molts ànims per repetir aquesta primera experiència en els propers cursos.
Dimarts dia 9 i 16 de juny s’han realitzat les videoconferències per comentar els Videotrams que ha realitzat cada grup de 2n d’ESO. Sadako va realitzar el seu videotrams sobre la Mediació i recordem que Proa va fer un curtmetratge sobre l’abús de l’ús dels selfies.
Durant aquest curs els alumnes de 4rt d’ESO han treballat a classe la novel·la de la M.Àngels Anglada, El violí d Auschwitz.
És una història esfereïdora on el protagonista, el Daniel, ha de construir un violí per sobreviure dins un camp de concentració. Els personatges, l’època, la crueltat,…ha inspirat als alumnes i aquí us deixem algunes mostres de la seva feina…
Enguany, els nois i noies de 4rt d’ESO han acomiadat la matèria d’Emprenedoria de la forma més original. Hem celebrat la 1a Mostra de Projectes Cooperatius, on els alumnes han ensenyat a tots els seus companys i companyes el seu projecte original de Cooperativa que porten preparant al llarg de tota la tercera avaluació. L’experiència ha estat molt positiva per a tots i totes i de segur que l’any que ve, repetirem!
Aquest any per primer cop s’ha iniciat un projecte de literatura amb les escoles Trams anomenat LiterActua on es treballa l’autor Martí Miquel i Pol des de diferents aspectes. Des de l’escola Proa hem participat amb els alumnes de 2n d’ESO treballant els seus poemes sobre l’amor, la mort, la bellesa, el desig,…, amb la finalitat d’entendre’ls i versionar-los elaborant produccions digitals.
Aquí us deixem un vídeo de com s’ha dut a terme el treball.
El resultat de tot plegat ha donat fruit a algunes produccions com aquestes.
La Clàudia P. de 1r de Batxillerat ha guanyat el 1r premi en el concurs literari Tramscriure 2015 de la categoria de Batxillerat amb el seu text titulat “L’odi supera l’avarícia”.
Ús de cookies. Aquesta web utilitza cookies per recollir dades d'analítica. Pot acceptar totes les galetes prement el botó "Acceptar tot" o configurar-les o rebutjar el seu ús clicant "Mostra les preferències".
Funcional
Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.