Mostra de Treballs de Recerca

Aquest any la Mostra de Cotxeres de Sants – Montjuïc ha tingut regust a Proa. Cal felicitar les alumnes Sibil·la Puigcercós i Clara Felip pel seus magnífics Treballs de Recerca, i l’Aitana Giráldez que, a més a més, ha quedat  finalista de la mostra, de manera que participa directament en la Recerca Jove que es celebrarà el proper 25 d’abril, i que congrega els millors treballs de recerca dels districtes de Barcelona.

Enhorabona a les tres, i gràcies per la lliçó d’humilitat, en veure que els joves ens poden ensenyar tantes coses al adults, i una lliçó d’esperança quan veiem que el futur és a les vostres mans.

Taxonomia i filogènia de les espècies

La taxonomia (del grec ταξις, taxis, “ordenament”, i νομος, nomos, “norma” o “regla”) és, en el seu sentit més general, la ciència de la classificació. Habitualment s’utilitza el terme per designar la taxonomia biològica, la ciència d’ordenar els organismes en un sistema de classificació compost per una jerarquia de tàxons aniuats.

En aquest vídeo els alumnes de l’optativa de Biologia de 4t d’ESO es troben estudiant la taxonomia i la filogènia de les espècies fent servir la metodologia d’aprenentatge basat en problemes. Segurament ens haureu vist ocupant els passadissos, però ha valgut la pena perquè els resultats del projecte han estat magnífics i ben artístics!

Visita al Museu d’Història de Catalunya

El passat dimecres dia 1 de març, els alumnes de 4rt d’ESO vam visitar des de l’àrea de Socials el Museu d’Història de Catalunya, Durant un parell d’hores vam recórrer les sales dedicades al segle XIX i a la industrialització i vam participar d’una activitat la finalitat de la qual era cercar informació sobre personatges de l’època i posar-nos a la seva pell, tenint en compte la seva classe social i el treball que realitzaven.
Una sortida molt profitosa per aprendre i reforçar coneixements!

IV Mostra de Treballs de Recerca de Trams

Ahir dimecres dia 1 de març va tenir lloc la IV Mostra de Treballs de Recerca de Trams a l’auditori de Sant Cugat. Aquest any han presentat el seu treball la Marina Ruiz,”Trobant nous camins cap al cervell” i l’Elena Stan amb “Umbre”. L’Elena, a més a més el va exposar a l’auditori. Totes dues alumnes van fer molt bé la seva exposició.

Visita a la fira Yomo

Els alumnes de 4t d’ESO que cursen la matèria  optativa de Tecno-Tic van visitar el passat dimarts dia 27 de febrer el Saló YOMO. YOMO ha sigut en una enorme exposició de ciència i tecnologia enmarcada en en Mobile World Congress . Amb espectacles de teatre en viu, tallers interactius i dotzenes d’activitats pràctiques on els alumnes van poder veure aplicacons de la tecnologia mòbil i la robòtica.