Projecte Descobrim Barcelona

Per fer un tancament com cal del projecte que estan fent els de 2n dESO sobre la Història de Sants vam convidar a la Rosa Oller. Havia estat professora de l’escola i és, a més, una gran coneixedora del barri… Ningú com ella ens podia transmetre informació sobre els orígens del barri, sobre la transformació industrial, sobre racons entranyables pels quals passegem molt sovint…!Gràcies Rosa, va ser una estona molt amena i vam aprendre moltíssimes coses…

Tallers de matemàtiques

Els nois i noies de 2n d’ESO hem construït els poliedres regulars, hem après les seves característiques i hem descobert la relació entre els seus elements.

Primer projecte 2n ESO

Els alumnes de 2n d’ESO estan treballant el Projecte Descobrim Barcelona i han començat pel nostre districte, Sants-Montjuïc. Per grups s’han encarregat de buscar informació de cada barri i reflectir-la en un mural cooperatiu. Un cop acabat cada grup ha pogut consultar-lo per compartir tota la informació.

Visita i taller al Museu de les matemàtiques

Els alumnes de 2n d’ESO van passar el matí de dimarts al museu de les matemàtiques. Sense adonar-se’n van fer dues hores de matemàtiques de manera manipulativa. Per acabar van construir entre tots una cúpula de Leonardo.

Comencem!

Després del retrobament amb els amics comencem el nou curs amb dinàmiques per conèixer-nos i crear un bon clima de grup.

Fira de l’Alta Edat Mitjana

Els alumnes de 2n d’ESO han recreat la vida a l’Alta Edat Mitjana  fent una sèrie d’escenificacions que mostren com era la vida dels pagesos, els artesans, la noblesa i el clergat. Per fer aquest projecte s’han organitzat en comissions: uns han fet el guió de les escenes, altres el vestuari i  uns altres els decorats. Tot plegat va donar lloc a la fira medieval que ahir es va obrir als pares i també va ser visitada  pels cursos de 5è i 6è de primària i 1r d’ESO.

Finalització del projecte Videotrams

Les classes de 2n d’ESO van tenir divendres i dilluns passat un videoconferència amb l’escola Guinardó per compartir impressions sobre les seves produccions. En el cas de Proa us deixem el vídeo que van elaborar i editar els alumnes durant el 1r i 2n trimestre.

Videotrams Escola Proa 2018 from Escola Proa on Vimeo.

Cel bru 2018

Aquí us deixem un recull de les diferents imatges d’algunes de les visites que es van fer a la nit del Cel Bru abans de Setmana Santa. Com sempre tot va acabar anant a veure la sortida del sol. Aquest any ha estat molt maca!!

Cel Bru 2018 from Escola Proa on Vimeo.

ROJECTE DE PINTURA I COLOR. 2n ESO

En aquest projecte es vol treballar el color i la pintura a través de diverses tècniques pictòriques i les seves capacitats expressives. Faran un recorregut per alguns moviments artístics com el Fauvisme, l’Expressionisme abstracte o el Pop Art. També reflexionen sobre les seves creacions artístiques des de l‘anàlisi, el sentit crític i les emocions.

Activitat 1. Taller de pintura al Tremp. Fauvisme

En aquesta activitat els grups d’alumnes han creat pintures al tremp d’ou, i tot seguit, amb la pintura que han creat, han donat forma i vida a noves versions d’obres fauvistes famoses partint d’una imatge en blanc i negre. Com els artistes fauvistes (en francès “besties”), han aplicat el color de forma lliure i espontània, però conservant el contorn de la figura.

Activitat 2. Pintura , música i emocions. Kandinski

En aquest taller s’agafa com a referent l’expressionisme abstracte de Kandinski. A través de la música, els grups treballen la sensibilitat i la espontaneïtat del color i la pinzellada.

Així s’han llevat a Queixans els alumnes de 2n d’ESO

Aquí plou a bots i barrals mentres a Queixans els ha caigut una bona nevada.
Quina llàstima que això s’acaba!!!