Fira de l’Alta Edat Mitjana

Els alumnes de 2n d’ESO han recreat la vida a l’Alta Edat Mitjana  fent una sèrie d’escenificacions que mostren com era la vida dels pagesos, els artesans, la noblesa i el clergat. Per fer aquest projecte s’han organitzat en comissions: uns han fet el guió de les escenes, altres el vestuari i  uns altres els decorats. Tot plegat va donar lloc a la fira medieval que ahir es va obrir als pares i també va ser visitada  pels cursos de 5è i 6è de primària i 1r d’ESO.

Finalització del projecte Videotrams

Les classes de 2n d’ESO van tenir divendres i dilluns passat un videoconferència amb l’escola Guinardó per compartir impressions sobre les seves produccions. En el cas de Proa us deixem el vídeo que van elaborar i editar els alumnes durant el 1r i 2n trimestre.

Videotrams Escola Proa 2018 from Escola Proa on Vimeo.

Cel bru 2018

Aquí us deixem un recull de les diferents imatges d’algunes de les visites que es van fer a la nit del Cel Bru abans de Setmana Santa. Com sempre tot va acabar anant a veure la sortida del sol. Aquest any ha estat molt maca!!

Cel Bru 2018 from Escola Proa on Vimeo.

ROJECTE DE PINTURA I COLOR. 2n ESO

En aquest projecte es vol treballar el color i la pintura a través de diverses tècniques pictòriques i les seves capacitats expressives. Faran un recorregut per alguns moviments artístics com el Fauvisme, l’Expressionisme abstracte o el Pop Art. També reflexionen sobre les seves creacions artístiques des de l‘anàlisi, el sentit crític i les emocions.

Activitat 1. Taller de pintura al Tremp. Fauvisme

En aquesta activitat els grups d’alumnes han creat pintures al tremp d’ou, i tot seguit, amb la pintura que han creat, han donat forma i vida a noves versions d’obres fauvistes famoses partint d’una imatge en blanc i negre. Com els artistes fauvistes (en francès “besties”), han aplicat el color de forma lliure i espontània, però conservant el contorn de la figura.

Activitat 2. Pintura , música i emocions. Kandinski

En aquest taller s’agafa com a referent l’expressionisme abstracte de Kandinski. A través de la música, els grups treballen la sensibilitat i la espontaneïtat del color i la pinzellada.

Així s’han llevat a Queixans els alumnes de 2n d’ESO

Aquí plou a bots i barrals mentres a Queixans els ha caigut una bona nevada.
Quina llàstima que això s’acaba!!!

Convivències 2n ESO

Els alumnes de 2n d’ESO van sortir ahir ben d’hora per anar a Les Angles on faran activitats de neu al llarg de les seves colònies. Van tenir molt bon dia i ja ens han enviat algunes fotografies dels seus progressos esquiant.

Avui dijous han esquiat a la Masella. Es nota que ja no són novells!!

Dramatització de contes per P5

En concret els alumnes de 2n d’ESO han preparat un conte per dramatitzar-lo davant dels nens i les nenes de P5. A partir d’una pauta de comportament, positiva o negativa, es tractava d’elaborar un conte o adaptar-ne un de ja existent i representar-lo davant dels infants d’Infantil.

Participació a la cantada d’Avismon

Els alumnes de 2n Eso van participar a la cantada de nadales d’Avismon. Els tutors de 2n considerem que la cantada va tenir un nivell de qualitat excel·lent, gràcies a la voluntat de l’alumnat i a la desinteressada participació d’alguns membres de la Coral Proa, que, fins i tot, es van atrevir a cantar una cançó amb el piano.
Molt satisfets d’haver pogut portar a terme aquesta activitat.

Taller cuines del món

Els alumnes de 2n ESO estan realitzant un taller de cuina cada quinze dies on preparen un plat d’arreu del món. En total prepararan 5 plats. Us presentem unes quantes imatges dels dos que han cuinat fins ara.

SHAHI PANEER (Índia)

SUSHI (Japó)

Comencem un nou curs 17-18

Els alumnes de l’ESO ja han començat el curs rebuts pels seus tutors. Els desitgem que tot els vagi molt bé i aprenguin molt!!!