Sortida al teatre 1r i 2n d’ESO

Els alumnes de 1r i 2n d’ESO van anar al teatre divendres passat a veure l’adaptació teatral de l’obra Invasió subtil i altres contes  de Pere Calders.

Cel Bru 2019

El dijous 12 d’abril es va realitzar l’activitat del Cel Bru on els alumnes de 2n d’ESO visiten diferents serveis de la ciutat que treballen durant la nit acompanyats de les seves famílies. Tot acaba amb el viatge en golondrina per anar a veure la sortida del sol.

Ruta per la Barcelona medieval 2n d’ESO

El passat dimecres 27 de març, els alumnes de 2n d’ESO van realitzar una passejada històrica per la BCN medieval. Van viatjar en el temps fins l’Edat Mitjana i van descobrir la ciutat des d’una òptica diferent: els tortuosos carrers del Call jueu, la lluminositat de Sta Maria del Mar, la magnificència de la Catedral, el refinament dels palaus gòtics o el traginar dels barris artesans i gremials.

Taller de cuina 2n d’ESO

Sabíeu que la cuina vegana no es tradueix només a menjar verd? Disposem d’una àmplia gamma de receptes suculentes i per ocasions ben especials sense fer servir cap aliment de procedència animal.

En aquesta ocasió, els alumnes de 2n d’ESO hem preparat una recepta típica d’Europa del Nord: 🍝 pasta amb mandonguilles. Això sí, sense carn ni ous! Perquè la bona cuina sempre va de la mà de la sostenibilitat. No us perdeu el vídeo resum

Sortida al MHC

El passat divendres, els alumnes de 2n d’ESO van fer una visita al Museu d’Història de Catalunya, on van treballar els aspectes més importants de la vida en una societat feudal de l’Edat Mitjana i van poder-se posar a la pell d’un cavaller, un noble, un clergue o un camperol a través d’un enginyós joc de rol!

Colònies a la neu de 2n ESO

Malgrat ahir dimecres van arribar a Queixans arrossegant les maletes sota la neu, avui els llueix el sol a les pistes. Aquí teniu unes imatges de les classes d’esquí que estan rebent.

Activitat del projecte La crisi mediambiental

Dimarts passat vam comptar amb la col·laboració d’una mare de la classe de 2n d’ESO que treballa a la Diputació de Barcelona, en temes mediambientals. Va venir acompanyada d’una altra tècnica i van fer una activitat molt interessant amb els alumnes de les dues classes.
L’activitat estava emmarcada dins el projecte de La crisi mediambiental que just s’havia treballat a Projectes durant força dies, per tant era una dinàmica que pretenia donar el punt final a moltes setmanes de feina dels alumnes….
Donat que els alumnes havien treballat el canvi climàtic, la proposta va ser anar una mica més enllà, i donar-los a conèixer els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) per tal de fer-los conscients de la implicació que hem de tenir per tal de treballar seriosament i aconseguir un medi sostenible.
Primer es va visionar un vídeo per tal d’engegar la reflexió sobre: Com podem actuar davant del repte del canvi climàtic ?.
Després es van formar 10 grups de treball en torn a 10 caixes amb objectes representatius que permetien treballar els objectius de treball sostenible.
Per acabar, els alumnes van intentar construir una mena d’escultura amb el seu cos on s’intentava transmetre el problema i la solució…al final van haver 60 possibles solucions als conflictes mediambientals que es van plantejar.
Va ser tota una experiència que els alumnes van gaudir consolidant d’aquesta manera tan lúdica un aprenentatge sobre la crisi mediambiental que, malauradament,  està vivint el nostre planeta i com tenim moltes possibilitats de col·laborar per aconseguir models més sostenibles.
Gràcies des d’aquí  a l’Anna R i a l’Anna G per la seva dedicació, pel seu temps i per descobrir-nos un munt de possibilitats en torn al tema de la crisi mediambiental. Gràcies de debò!
Tutores de 2n.