Hamlet

El passat dimarts 5 d’abril, els alumnes de segon de Batxillerat que cursen l’assignatura de Literatura Catalana, acompanyats per la professora Teresa Besora, van anar al Teatre Lliure de Gràcia a veure l’obra de teatre Hamlet.

En aquesta nova versió, l’obra cèlebre del dramaturg anglès William Shakespeare ha estat adaptada i dirigida pel Pau Carrió. El director barceloní planteja un Hamlet molt fidel al text original que compta amb una escenografia innovadora que sorprèn i permet als espectadors gaudir de l’essència de l’obra shakespeariana. Immersos en una evident putrefacció i corrupció del regne, l’abús dels opressors, els insults dels superbs, l’amor menyspreat, la lentitud de la justícia, la mesquinesa del qui mana, la violència dels indignes contra el mèrit pacient i la venjança són alguns dels gran temes que marquen el transcurs d’una obra que es postula con una de les més ben valorades de la temporada 2015-2016. Els actors, Pol López, Eduard Farelo, Xicu Masó, Rosa Renom, Marc Rius, Maria Rodríguez i Pau Vinyals són els encarregats de representar una obra que posa a prova, un cop més, la profunditat psicològica humana.
Per altra banda, el passat divendres 3 d’abril, els alumnes de segon de Batxillerat que cursen l’assignatura de Literatura Catalana i alguns alumnes de primer de Batxillerat, en aquesta ocasió, es van desplaçar al Teatre Lliure de Montjüic on van poder veure l’obra A Teatro con Eduardo d’Eduardo de Filippo, una divertida immersió en l’art del teatre i la veritat de la ficció servida per una companyia de teatre i un il·lusionista que ha tingut una acollida immillorable a la cartellera del teatre situat a Montjüic.
El reconegut director Lluís Pasqual ha aconseguit una posada en escena àgil i plena de fantasia gràcies a un elenc de 10 actors, entre els quals s’inclouen Laura Aubert, Jordi Bosch, Ramon Madaula i Mercè Sampietro, que es desdoblen en una vintena de papers.

Guillem F.

CfTsuahWIAEK1zc CfTsub1XIAIepui