Solidaritat a Proa

Aquesta setmana s’ha fet l’entrega simbòlica d’un xec per valor de 412,13 euros al Triangle de Sants. Aquesta ha estat la recaptació corresponent al recapte que va fer l’escola per a la Marató de TV3. L’alumnat de 1r de batxillerat s’ha encarregat de fer l’entrega del xec.

Així mateix, l’escola ha fet l’ingrés dels 979 euros que s’han recollit durant la xocolatada solidària a la Fundació Sant Joan de Déu. Aquests diners es destinaran a la recerca del càncer infantil.

Agraïm la solidaritat de tots i totes i la col·laboració desinteressada de famílies i personal de cuina.


BATXILLERAT AMERICÀ

 

 


 

El Diploma Dual (títol de Batxillerat Dual) és un programa oficial de convalidació internacional de títols de batxillerat creat i desenvolupat per Academica International Studies, que permet a l’alumnat obtenir dues titulacions simultànies: la pròpia del seu país (el batxillerat espanyol) i l’American High School Diploma (batxillerat nord-americà).

El batxillerat del país propi es cursa de forma presencial en algun dels instituts del país, i l’American High School Diploma es cursa en la modalitat online.

El Programa es pot iniciar a partir de 2n d’ESO i fins a 1r de Batxilerat. El darrer any per finalitzar-lo és a 2n de Batxillerat i es podrà triar en quants anys es vol fer: 2, 3 o 4 anys.

Preparant estudiants per als nous reptes

El Diploma Dual és un programa interdisciplinari que prepara els estudiants per adquirir els millors nivells de competència sobre la base de tres objectius:

• Immersió lingüística en anglès: El programa es desenvolupa al 100% en anglès, però va molt més enllà de l’aprenentatge de l’idioma. L’alumnat pensa i treballa en anglès.

• Immersió tecnològica (aprenentatge digital): Treballant en una plataforma virtual, l’alumnat té un paper actiu, marca el seu ritme d’aprenentatge, és responsable de la construcció dels seus coneixements i és protagonista del seu propi procés formatiu.

• Immersió personal (autogestió, responsabilitat i maduresa): L’alumnat adquireix responsabilitat i maduresa en el treball, amb un alt nivell d’autonomia, aprenentatge de la gestió del temps, capacitat d’adaptació i flexibilitat per treballar en entorns diferents i multiculturals.

 


 

Presentació del curs

Descarregar (Presentacio_Batxillerat_America.pdf, PDF, 1.29MB)


 


PROMOCIÓ D’ALUMNAT


EQUIPAMENT ESPORTIU

L’escola disposa d’una gamma de roba corporativa per a infants, joves i adults.

Dessuadores, jaquetes, samarretes i pantalons esportius, amb patronatge unisex i femení en moltes de les peces de roba.

Pots consultar el catàleg complet, fer les teves comandes i emprovar-te la roba abans de fer la compra.

Les compres les heu de fer a través del formulari on hi trobareu també la informació detallada del procediment. L’escola farà una comanda setmanal al proveïdor sempre que hi hagi un mínim d’unitats sol·licitades i el temps de confecció de la roba és, aproximadament, de 4 setmanes.

El punt d’atenció on podreu emprovar-vos la roba i recollir les comandes és la consergeria de c/Gavà (edifici de secundària) i l’horari és de 15h a 19’15h de dilluns a divendres. Un cop feta la vostra compra, us avisarem via correu electrònic quan la tinguem apunt per poder-la recollir. Haureu de mostrar el DNI de qui ha fet la comanada o bé disposar d’una autorització on constin els números de DNI de la persona autoritzada i de qui autoritza la recollida.

Per a informació i consultes poseu-vos en contacte amb nosaltres a l’adreça: comandes@escola-proa.cat


Emergència per sequera

Com sabeu en la fase d’emergència per sequera s’intensifiquen les mesures d’estalvi i s’introdueixen restriccions en l’ús d’aigua potable. En aquest cas, l’administració ha imposat restriccions en
el reg dels horts i jardins escolars, prohibint el reg amb aigua potable.

Amb tot, des de l’escola podem implementar alguna mesura de recuperació i reutilització de l’aigua per poder regar les plantes de l’escola i l’hort escolar. Així doncs, es proposa:

● Posar galledes a les piques per recollir l’aigua sobrant.

● Reduir la dimensió de l’hort i plantar plantes amb menys necessitats hídriques (alls, cebes, aromàtiques, faves, etc).

● Evitar l’evapotranspiració de les plantes de l’hort mitjançant mulch o capes aïllants.

● Evitar la plantació de nous espais a l’escola.

● Disposeu de més informació i més recomanacions en el següent document.


MEMMS

L’any 2021, Barcelona va ser la Capital Mundial de l’Alimentació Sostenible. En aquest context, durant el curs escolar 2019-20 l’Ajuntament de Barcelona i l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) van posar en marxa el projecte “Menjadors escolars més sans i sostenibles” en el qual van participar 6 escoles. En el curs 2023-2024 a l’espai Migdia de l’escola hem entrat en el projecte dins del marc de l’Estratègia de l’Alimentació Sostenible de Barcelona 2030.

Els objectiu del projecte és promoure una alimentació infantil més saludable, equilibrada i sostenible tant a l’escola com a casa. Aquest horitzó implica proposar nous menús escolars més sans (amb menys carn vermella i/o processada i més proteïna vegetal, principalment llegums) i promoure un menú sostenible que fomenti l’ús de productes locals, de temporada, ecològics, provinents de la pagesia local de circuits curts de comercialització, etc…

Per què promoure noves dietes?

 

  1. Per aconseguir dietes més saludables: l’evidència científica mostra que les dietes calòriques amb excés de proteïna animal, greixos saturats, productes ensucrats i processats tenen efectes negatius en la salut i incrementen el risc de patir malalties cardiovasculars, diabetis i càncer. Actualment el infants i adolescents fan un consum excessiu d’aquests aliments i un 80% no menja la quantitat de fruita i verdura recomanada.

 

  1. Per combatre l’emergència climàtica de Barcelona: a través de la promoció de menús i dietes baixes en carboni i la reducció del consum de proteïna animal, fent alhora dels centres escolars espais més sostenibles.

 

  1. Per enfortir l’economia local de la nostra pagesia i contribuir a la bona salut dels nostres ecosistemes: augmentant el consum d’aliments de proximitat, frescos i ecològics (fruites, verdures, llegums, fruits secs, oli d’oliva).

 

Com ho farem?

Durant el desenvolupament del projecte els centres educatius i les famílies rebem material informatiu, receptaris fàcils per realitzar a casa, propostes de sopars, assessorament a demanda i una oferta de tallers de formació pràctics dirigits a famílies, professorat, monitoratge, i cuina entre d’altres.

 

Vídeo d’exemple: https://www.youtube.com/watch?v=6pHrD7D0_AM&t=1s


Carnaval 2024

El carnaval de l’escola Proa d’aquest any 2024 ha estat carregat d’esdeveniments que ens han ajudat a celebrar aquesta festa tan esbojarrada i divertida. Aquesta setmana hem tingut:

● Presentació del rei Carnestoltes per part de les ambaixadores municipals. De manera animada i molt divertida han anunciat als més petits de l’escola l’arribada del Carnestoltes.

● Consignes. Al llarg dels dies 6, 7 i 8 de febrer, l’alumnat de Proa ha anat portant consignes de carnaval; d’aquesta manera ens hem pogut preparar per a la gran festa de divendres. Les consignes han estat consensuades en assemblea a les classes i votades pels delegats i delegades de classe de primària i de l’ESO.

● Arribo del rei Carnestoltes. El passat dijous 8 de febrer, el rei Carnestoltes ha arribat a l’escola acompanyat per alumnat de 4t de l’ESO que s’han encarregat de la seva rebuda i animació.  l’alumnat de Primària l’ha acollit amb alegria i música al pati de l’escola i, en el seu honor, ha pronunciat uns rodolins la mar de divertits!

● Festa de primària. Aquest divendres al matí l’alumnat de primària ha celebrat el Carnaval amb disfresses molt originals i divertides, fent referència a grans invents de la història. Hem pogut veure l’alumnat disfressat de bombetes, motxo, telèfons, càmeres de fotos, coets i màquines de raigs X. Els i les mestres s’han disfressat d’inventors i inventores i de robots. La festa s’ha hagut de
celebrar al poliesportiu de l’escola a causa de la pluja, però ha estat igual d’animada que sempre amb danses que han assajat al llarg d’aquestes setmanes. Així mateix, el personal de l’escola (mestres i PAS) també han celebrat el carnaval amb un animat ball!!

● Festa d’infantil. A la tarda ha estat el torn de l’alumnat d’infantil vestits i vestides d’esportistes olímpics. Així doncs, hem pogut veure l’alumnat d’i3 vestits de nedadors i nedadores, l’alumnat d’i4 com a jugadores de rugbi i l’alumnat d’5 com a esquiadores. Les mestres i el personal d’infantil s’han disfressat d’àrbitres! L’alumnat ha ofert els seus balls i danses als seus padrins i padrines i als pares i mares que els han acompanyat durant tota la representació!

● Xocolatada. Amb la voluntat d’estendre la celebració amb les famílies i el personal de l’escola, l’espai del migdia ha ofert una xocolatada popular. Enguany, s’ha decidit aprofitar l’oportunitat per mostrar-nos solidaris col·laborant amb l’Hospital Sant Joan de Déu. S’han venut totes les racions de xocolata i melindros solidaris i s’han recollit 979 euros que aniran íntegrament a la recerca en càncer infantil. Des d’aquestes línies agraïm a les famílies voluntàries que ha repartit la xocolata, a l’espai del migdia per haver organitzat i preparat la xocolata i a totes les persones que han  contribuït amb la causa comprant xocolata amb melindros!!


Ecodelegats i ecodelegades

Avui dilluns 5 de febrer a les 16:00 es reuneixen els ecodelegats i les ecodelegades en assemblea amb la direcció de l’escola.

L’objectiu d’aquesta trobada és poder donar impuls a la participació de l’alumnat en la presa de consciència per fer de l’escola Proa un espai més sostenible i respectuós amb el medi ambient. Entre les funcions que es demanaran als ecodelegats i ecodelegades tenim:

● Controlar que els interruptors de les aules estiguin apagats quan no hi hagi ningú a classe.
● Fomentar l’ús dels contenidors de separació de residus a les aules.
● Promoure conductes sostenibles entre l’alumnat i el sector docent.
● Cuidar l’ordre i la neteja a les aules
● Participar del Grup de Treball Sostenibilitat i Repte climàtic de l’escola.
● Elaborar una auditoria mediambiental a l’escola.
● Promoure campanyes de sensibilització ambiental a l’escola.
● Proposar idees de millora i de participació escolar per reduir la petjada ecològica de l’escola.


Mediateca de l’escola i el DENIP

Enguany, la Mediateca s’afegeix a la causa del DENIP i amb la voluntat de donar una segona vida als llibres que ja no estan de préstec, proposa que tots i totes adoptem un llibre.

Així doncs, es proposa que del 29 de gener i fins al 15 de febrer, tothom qui vulgui podrà adoptar un dels llibres que es trobaran en exposició pública a la mediateca de l’escola.


Menjadors Escolars Més Sans i Sostenibles

El passat dimarts 23 de gener, el Marc i la Cristina de l’espai del Migdia i la direcció pedagògica, vam assistir a una jornada formativa de Menjadors Escolars Més Sans i Sostenibles. En aquesta sessió de treball es van donar a conèixer diferents recursos pedagògics perquè, des de l’espai del migdia, es pugui conscienciar l’alumnat de la importància de l’alimentació per conservar el medi ambient, per mantenir-nos sans i per promoure una economia responsable i justa.

Així doncs, en aquesta jornada ens van mostrar les maletes pedagògiques que MEMSS posa a l’abast de les escoles, vam poder navegar pels diferents recursos que MEMSS té penjats a la xarxa
d’internet i vam elaborar una proposta pedagògica aplicable a la nostra escola.


Cursa pel Medi Ambient

Altres anys, l’escola Proa ha participat en la Cursa per la Fam que organitza l’ONG Acción contra el Hambre. Enguany, un dels objectius del curs és organitzar, de manera interna la cursa i vincular-la amb l’objectiu anual de curs.

Així doncs, aquest any la cursa de l’escola estarà dedicada al Medi Ambient i els diners que es recaptin aniran a l’ONG Stop Mare Mortum.

A mena de resum, donem alguns dels detalls de la cursa pel Medi Ambient:

Prèviament a la cursa, des de les tutories es farà una intervenció a l’aula sobre el repte climàtic i el medi ambient. En el següent document trobareu enllaços molt interessants que us ajudaran a treballar aquest tema a l’aula amb el vostre alumnat.
● Participa tot l’alumnat de l’escola des d’i3 fins a 1r de batxillerat.
● L’alumnat corre en un circuit que l’equip d’educació física dissenya en el pati de l’escola.
● Els dies de la cursa són: el 4 i el 5 de març.
● E s comptaran les voltes que faci l’alumnat.
● L’alumnat haurà de buscar patrocinadors per a la cursa. Per cada volta al circuit que faci l’alumna/e, el seu patrocinador/a farà una aportació econòmica a la causa.
● Els diners que es recullin i que hauran donat els i les patrocinadores aniran a l’ONG Stop Mare Mortum.
● Es publicaran les voltes que fa tot l’alumnat.