MEGAFONIA MUSICAL: “FRIENDS” + “GOD’S PLAN”

RECTA FINAL

 

Iniciem la recta final del curs! És un moment especial per a tothom, però sobretot per als nostres companys i companyes de 6è, que encaren els seus últims dies a Primària abans de canviar d’edifici. Per això els hi hem volgut donar l’oportunitat d’acomiadar-se del curs també amb música, i aquestes dues properes setmanes les cançons les escolliran ells!! Aquest setmana… 6èB!

 

Per entrar escoltarem  Friends, del productor musical  Marshmello i la cantant anglesa Anne-Marie. Per sortir han escollit una cançó de l’artista canadenc Drake titulada “God’s plan”, la primera clarament situada en el gènere del trap que haurem sentit per la megafonia. Totes dues us recordaran segurament al hip-hop i el rap dels que vam parlar fa unes setmanes.

 

I ara que s’està acabant el curs… teniu clar quina de les cançons que hem escoltat per la megafonia us han agradat més? Si no us en recordeu visiteu la llista d’Spotify!

 


MEGAFONIA MUSICAL: LA PATUM DE BERGA

Tornant de Patum

 

Aquest passat cap de setmana ha tingut lloc a Berga coincidint amb la festivitat del Corpus una festa tradicional dels Països Catalans considerada Obra Mestra del Patrimoni Oral i Immaterial de la Humanitat per la UNESCO: la Patum. Tot i que la setmana passada ja en vàrem sentir un parell de melodies, aquesta setmana farem una menció especial a la música de la Patum, ja que n’és un element indispensable. A més sabíeu que a l’escola hi tenim algú ho viu de molt, molt a prop? Pregunteu entre les famílies de P3…!

 

Ens és molt difícil escollir entre totes les cançons que conformen la festa de la Patum, pel que hem optat per una selecció variada que ens permeti conèixer el màxim d’obres patumaires possible! Així durant la setmana en podrem escoltar una diferent cada dia:

  1. Dilluns: “Els Plens”, Quim Serra
  2. Dimarts: “Nans nous”, Quim Serra
  3. Dimecres: “Ball de l’àliga”, popular
  4. Dijous: “Nans vells”, popular
  5. Divendres: “Turcs i cavallets”, Quim Serra

 

Veureu que n’hi ha de tot tipus: alegres, solemnes, festives… Si no hi heu anat mai estigueu ben alerta l’any vinent i no us despisteu!


MEGAFONIA MUSICAL: “VIU L’ESTIU” + “CIAO, CIAO”

COLÒNIES DE PRIMÀRIA!

 

Aquesta setmana comença curta, i serà doblement curta per als companys de Primària: marxem de colònies! Esperant poder gaudir d’un temps estival us presentem dues propostes que ens han arribat ja amb ganes de calor, ballaruca i festes d’estiu!! Encara ens queden uns quants dies per la seva arribada, però sembla que ja en tenim ganes… I com sempre en setmanes curtes, aquestes cançons sonaran també durant la vinent, per poder-ne gaudir com cal.

 

La primera cançó d’aquesta setmana és del grup El Pot Petit i ens l’envien en Mateu Pérez (P5) i el seu pare Josep Maria. Els companys del parvulari coneixem força bé aquest grup, que presenta un repertori infantil amb bases alegres i textos amb voluntat pedagògica. Recordeu, per exemple, la música de la dansa de Carnaval de P5, “Puja al meu coet”? Ara coneixerem “Viu l’estiu”, que amb el seu ritme reggae ens transporta directament a les revetlles i les festes majors… potser enguany en viurem una a l’escola? Qui ho sap, això de l’Escola Nova 21 ens ha trastocat a tots una mica i poden aparèixer grates sorpreses!

 

Per sortir en Guiu Escoda (1r) i la seva família ens proposen escoltar “Ciao, ciao”, de Filippo Landini. No patiu si no sabeu italià, que l’entendreu perfectament! Fins i tot en podreu aprendre un parell d’expressions, ja que el grup del Maresme les fa aparèixer durant la cançó. La introducció amb sons electrònics i el ritme pop la fan candidata a la cançó de l’estiu, no us ho sembla? Ah! I no us perdeu la modulació que fa al minut 2’41’’, que ara ja sabeu de què va això de canviar el to de la música. 😉


Recollida de roba usada en col·laboració amb GLORR Fundació

Benvolgudes famílies,

Tal com us vam avançar fa uns dies, l’Escola i la Comissió de Solidaritat del Grup de Mares i Pares Delegats, conjuntament, hem organitzat una recollida de roba usada en col·laboració amb GLORR Fundació, ONG dedicada a ajudar els infant, en risc de pobresa i exclusió del nostre entorn.

La roba que rep la Fundació és classificada i seleccionada i no s’exigeix cap tipus de tractament ni cap condició d’acceptació (neteja, estat etc…). De fet, la roba en mal estat és reciclada i es fa servir per a la confecció d’altres tipus de teixits (cortines, catifes …)

Si voleu col·laborar, ho farem d’aquesta manera:

El dia 16 de maig farem el repartiment d’unes bosses als alumnes, que haureu d’omplir amb la roba que vulgueu donar.

El dia 23  (9 i 17 hores) s’hauran de portar a l’escola i deixar a l’aula de música de Primària, on us estarem esperant per recollir-les.

L’endemà, GLORR les passarà a buscar.

És molt important, per tal de no interferir en el normal funcionament de l’escola, que no porteu les bosses abans del dia 23 i que les deixeu a l’aula de música, en l’horari demanat.

Tant la Comissió com els/les Delegats/des de les vostres classes, restem a la vostra disposició per tal de resoldre qualsevol dubte que pugui sorgir sobre el tema.

El nostre correu electrònic és: solidaritat.gpd@escola-proa.cat

Aprofitem per agrair-vos la generositat i col·laboració que ens heu demostrat en totes les activitats solidàries que hem dut a terme.

 

Moltes gràcies i salutacions cordials.

 

comissió de solidaritat

solidaritat.gpd@escola-proa.cat

Grup de Mares i Pares Delegats

Escola Proa


L’escola Proa distingida amb el segell SMART

L’escola Proa distingida amb el segell SMART

L’escola Proa, és una de les dotze primeres escoles de Catalunya que ha estat distingida amb el segell d’Innovació Educativa SMART.

 

El segell, validat per la UOC, identifica les escoles que impulsen la implementació de procediments innovadors a les aules com a mitjà per aconseguir l’excel·lència en tots els àmbits de formació dels alumnes.

El segell SMART és una manera d’acreditar el treball en valors, l’esperit crític, els processos inclusius, la integració dels idiomes, l’esperit científic i la recerca en els processos didàctics, així com el desenvolupament del potencial de cada alumne amb els millors resultats d’aprenentatge. Una manera de fer que no seria possible sense la implicació de famílies, mestres, professors, nens i estudiants. Les escoles SMART són escoles obertes al seu entorn que col·laboren activament amb les famílies.L’escola acreditada amb el segell SMART garanteix un alt nivell de qualitat educativa i innovació, amb una visió transversal del procés educatiu, centrat sempre en la figura de l’estudiant i en el desenvolupament de les seves competències.

Per a més informació sobre el segell SMART clica aquí.

Salutacions cordials

 

Ana Mitjans i Josep Maria Martorell
Directora General i Director Pedagògic
Escola Proa


MEGAFONIA MUSICAL: “ENJOY THE SILENCE” + “EL MEU ABRIC”

A REVEURE TINA!

 

La cançó d’entrada d’aquesta setmana és un petit regal de comiat per a la nostra companya Cristina Garcia, que aquesta setmana s’acomiada de nosaltres després de tants anys treballant a l’escola. “Enjoy the silence”, del grup anglès Depeche Mode és una de les seves cançons  preferides i esperem que li agradi molt sentir-la i li faci la marxa una mica menys feixuga! Un grup de famílies i companys li han triat i l’acompanyen d’aquestes boniques paraules:

Volem dedicar aquesta cançó a la Tina que aquesta és la seva darrera setmana a Proa. Et desitgem molta sort en la nova etapa professional… Et trobarem a faltar en aquesta faceta però seguirem compartint l’estona de pati de les entrades i sortides, de les reunions de classe.  Volem dedicar-te la cançó per la teva implicació  de tants anys a l’escola, pel teu somriure, per la teva serenor,… Persones com tu són l’essència d’aquesta escola.

 

Per sortir l’Aina Casanovas (3r Prim.) ens proposta una cançó del nou disc de les Macedònia. Hem escollit “El meu abric”, composada per en Dani Coma, pel missatge que transmet el seu text:

 

“Algú ha escollit un abric per a mi

que ni m’agrada ni em fa feliç,

que abriga poc i malament,

que em queda estrany, que no em serveix.

A quasi tothom li queda bé,

però a mi no. Què passa! No passa res!

Jo en voldria un de ben diferent,

que m’identifiqui, que sigui el meu, el meu abric.

[…]

Dic que no amb el cap quan sento a dir

que algú com jo ha de portar aquest abric,

dic que no amb el cap quan sento a dir

que algú com jo ha d’anar vestit així.”

 

Moltíssimes gràcies per tot Tina! Esperem que trobis un bon abric que et faci sentir bé i t’abrigui del fred. A reveure!!


Proposta Batxillerat Artístic: I tu, què pintes a l’escola?

Benvolguts alumnes/famílies/professorat de 6è de primària, Eso i Batxillerat,

Enguany a l’escola tenim el projecte de canviar l’aspecte de l’escala principal de l’edifici de secundària. Volem que aquest espai de pas també sigui un lloc agradable i confortable que acompanyi al procés d’aprenentatge.

Els alumnes de 2n de Batxillerat Artístic van treballar a l’assignatura de Dibuix Artístic de BATX1 del 3r trimestre 16-17, diferents propostes per a fer aquest canvi necessari i significatiu de l’edifici de secundària.

Durant tres setmanes i organitzats per grups, els i les alumnes van presentar la seva proposta que conjuga la representació de l’espai, el color aplicat a l’arquitectura i la senyalística.

Ens adrecem a tu per tal de conèixer quina és la teva opinió sobre aquestes propostes. Aquí tens l’enllaç per valorar 3 aspectes:

* El codi de colors per pisos

* La senyalística

* El dibuix de les parets

Les opcions més valorades serviran per a fer el disseny final d’aquest espai. Et mantindrem informat de qualsevol novetat.

Gràcies per participar en la renovació dels espais de l’escola!

 

Salutacions cordials,


APBSM – 17 de maig. Reflexió sobre la societat i els models de consum actuals

A la comunitat educativa Proa,

Per tots és sabut que la societat i els models de consum actuals tenen un ritme de canvi molt accelerat. Aquest fet, però, ha de permetre que la nostra escola segueixi vivint i procurant formar els nostres infants i joves en els valors fonamentals que ajudin a crear un entorn i, en definitiva, un món més just i noble per a totes les persones.Com a Junta de l’APBSM ens sentim interpel·lats i responsables. En aquest sentit volem obrir una reflexió conjunta, on es pugui implicar tota la nostra comunitat, per repensar el model de consum a l’escola. Si bé sempre hi hem tingut cura, considerem que ara és un bon moment per a fer aquest debat. Som hereus d’un gran projecte i ara som nosaltres els qui hi hem de treballar.

Plantejar quin model de consum tenim implica veure què fem i què fan (proveïdors, bancs i d’altres) amb els nostres diners, a qui comprem i perquè, qui ens proporciona serveis, quina és la repercussió social i ambiental de les nostres pautes de funcionament, on van els nostres esforços, quina empremta volem deixar en el nostre entorn.

No es tracta de no consumir, es tracta de millorar la forma de com consumim, i d’assumir el cost de les nostres accions com a escola i com a famílies, decidir què estem disposats a canviar per obtenir un benefici social, mediambiental, ètic, que millori el nostre barri i ajudi a construir un món millor.

Parlem de generar i potenciar un consum responsable en tots els àmbits de funcionament de l’escola i del seu entorn. Parlem de fer un pas endavant i complir i ser coherents amb el que pensem i amb el que diem. Parlem de potenciar el teixit de proximitat, de no generar efecte hivernacle, d’aconseguir una caiguda dels residus, d’afavorir l’acció social al barri, de generar i contribuir en els beneficis mediambientals, de primar les empreses amb consciència social. I, és clar, parlem de penalitzar, de rebutjar, models de consum on tan sols compten els beneficis econòmics, o d’empreses que no contribueixen al benestar social, o amb falta de consciència ambiental.

Obrim quatre blocs de reflexió:

1.- Bancs i diners.

2.- Energia i telecomunicacions.

3.- Contractacions, proveïdors i serveis externs.

4.- Sostenibilitat, residus i escola verda.

Així doncs, volem iniciar un procés de REFLEXIÓ SOBRE EL MODEL DE CONSUM amb tota la comunitat PROA i per això us convidem a una primera reunió informativa el dijous 17 de maig, a les 19:30 a la sala d’actes de la 4a planta.

Si us plau, ompliu el formulari per poder valorar l’abast de la convocatòria. (ENLLAÇ)

Us esperem!

Salutacions cordials,

Junta de l’APBSM


MEGAFONIA MUSICAL: “CONNEXIONS” + “THE SOUND OF SILENCE”

UNA SETMANA CURTA

 

Quina setmana tan curta aquesta! Recuperats de la festa de St. Jordi hem pogut gaudir d’un llarg pont… però no patiu, que això no val dir que només pugueu escoltar tres dies les cançons de la setmana! Al contrari, les allargarem també a la setmana vinent, perquè valen la pena!

 

Entrarem amb “Connexions”, d’en Guillem Roma. És un dels cantautors emergents del panorama musical català que amb la seva frescor i originalitat transmet els seus missatges positius i carregats d’optimisme. Roma vol fugir dels estereotips i les exigències de les grans companyies discogràfiques, pel que ha creat el seu propi segell “Sulawesi Records” amb el que s’autoedita i produeix els treballs. Aquesta cançó és una proposta de la Montse Sardà i amb el seu ritme de bossanova ens transporta a un paisatge estiuenc… Podeu sentir de fons el so de les onades del mar? A veure si, com ens diu la Montse, ens ajuda a clarificar la mania que tenim de separar, classificar, etiquetar. Moltes gràcies!

Per sortir tenim una cançó molt més antiga i molt més coneguda: “The Sound of Silence” del duet estatunidenc Simon & Garfunkel. La cançó va ser estrenada l’any 1963 en una versió en acústic on Simon toca la guitarra acústica i tots dos canten i va ser publicada en el seu primer àlbum, Wednesday Morning, 3 A.M., però no va tenir massa bona acollida. Posteriorment sota les ordres del productor de la discogràfica per la que treballaven la cançó fou regravada amb percussió, baix elèctric i guitarra elèctrica sense que Simon i Garfunkel ho sabessin ni hi participessin. La versió que en sentirem nosaltres és la primera, en acústic. Per cert, aquest any en vam poder sentir una preciosa versió al concert de Nadal de la mà dels nostres companys de 6è i 3r d’ESO! Aquesta vegada ens la proposa l’Isaac Conesa (4t), gràcies!