Recollida de roba usada en col·laboració amb GLORR Fundació

Benvolgudes famílies,

Tal com us vam avançar fa uns dies, l’Escola i la Comissió de Solidaritat del Grup de Mares i Pares Delegats, conjuntament, hem organitzat una recollida de roba usada en col·laboració amb GLORR Fundació, ONG dedicada a ajudar els infant, en risc de pobresa i exclusió del nostre entorn.

La roba que rep la Fundació és classificada i seleccionada i no s’exigeix cap tipus de tractament ni cap condició d’acceptació (neteja, estat etc…). De fet, la roba en mal estat és reciclada i es fa servir per a la confecció d’altres tipus de teixits (cortines, catifes …)

Si voleu col·laborar, ho farem d’aquesta manera:

El dia 16 de maig farem el repartiment d’unes bosses als alumnes, que haureu d’omplir amb la roba que vulgueu donar.

El dia 23  (9 i 17 hores) s’hauran de portar a l’escola i deixar a l’aula de música de Primària, on us estarem esperant per recollir-les.

L’endemà, GLORR les passarà a buscar.

És molt important, per tal de no interferir en el normal funcionament de l’escola, que no porteu les bosses abans del dia 23 i que les deixeu a l’aula de música, en l’horari demanat.

Tant la Comissió com els/les Delegats/des de les vostres classes, restem a la vostra disposició per tal de resoldre qualsevol dubte que pugui sorgir sobre el tema.

El nostre correu electrònic és: solidaritat.gpd@escola-proa.cat

Aprofitem per agrair-vos la generositat i col·laboració que ens heu demostrat en totes les activitats solidàries que hem dut a terme.

 

Moltes gràcies i salutacions cordials.

 

comissió de solidaritat

solidaritat.gpd@escola-proa.cat

Grup de Mares i Pares Delegats

Escola Proa


L’escola Proa distingida amb el segell SMART

L’escola Proa distingida amb el segell SMART

L’escola Proa, és una de les dotze primeres escoles de Catalunya que ha estat distingida amb el segell d’Innovació Educativa SMART.

 

El segell, validat per la UOC, identifica les escoles que impulsen la implementació de procediments innovadors a les aules com a mitjà per aconseguir l’excel·lència en tots els àmbits de formació dels alumnes.

El segell SMART és una manera d’acreditar el treball en valors, l’esperit crític, els processos inclusius, la integració dels idiomes, l’esperit científic i la recerca en els processos didàctics, així com el desenvolupament del potencial de cada alumne amb els millors resultats d’aprenentatge. Una manera de fer que no seria possible sense la implicació de famílies, mestres, professors, nens i estudiants. Les escoles SMART són escoles obertes al seu entorn que col·laboren activament amb les famílies.L’escola acreditada amb el segell SMART garanteix un alt nivell de qualitat educativa i innovació, amb una visió transversal del procés educatiu, centrat sempre en la figura de l’estudiant i en el desenvolupament de les seves competències.

Per a més informació sobre el segell SMART clica aquí.

Salutacions cordials

 

Ana Mitjans i Josep Maria Martorell
Directora General i Director Pedagògic
Escola Proa


Proposta Batxillerat Artístic: I tu, què pintes a l’escola?

Benvolguts alumnes/famílies/professorat de 6è de primària, Eso i Batxillerat,

Enguany a l’escola tenim el projecte de canviar l’aspecte de l’escala principal de l’edifici de secundària. Volem que aquest espai de pas també sigui un lloc agradable i confortable que acompanyi al procés d’aprenentatge.

Els alumnes de 2n de Batxillerat Artístic van treballar a l’assignatura de Dibuix Artístic de BATX1 del 3r trimestre 16-17, diferents propostes per a fer aquest canvi necessari i significatiu de l’edifici de secundària.

Durant tres setmanes i organitzats per grups, els i les alumnes van presentar la seva proposta que conjuga la representació de l’espai, el color aplicat a l’arquitectura i la senyalística.

Ens adrecem a tu per tal de conèixer quina és la teva opinió sobre aquestes propostes. Aquí tens l’enllaç per valorar 3 aspectes:

* El codi de colors per pisos

* La senyalística

* El dibuix de les parets

Les opcions més valorades serviran per a fer el disseny final d’aquest espai. Et mantindrem informat de qualsevol novetat.

Gràcies per participar en la renovació dels espais de l’escola!

 

Salutacions cordials,


APBSM – 17 de maig. Reflexió sobre la societat i els models de consum actuals

A la comunitat educativa Proa,

Per tots és sabut que la societat i els models de consum actuals tenen un ritme de canvi molt accelerat. Aquest fet, però, ha de permetre que la nostra escola segueixi vivint i procurant formar els nostres infants i joves en els valors fonamentals que ajudin a crear un entorn i, en definitiva, un món més just i noble per a totes les persones.Com a Junta de l’APBSM ens sentim interpel·lats i responsables. En aquest sentit volem obrir una reflexió conjunta, on es pugui implicar tota la nostra comunitat, per repensar el model de consum a l’escola. Si bé sempre hi hem tingut cura, considerem que ara és un bon moment per a fer aquest debat. Som hereus d’un gran projecte i ara som nosaltres els qui hi hem de treballar.

Plantejar quin model de consum tenim implica veure què fem i què fan (proveïdors, bancs i d’altres) amb els nostres diners, a qui comprem i perquè, qui ens proporciona serveis, quina és la repercussió social i ambiental de les nostres pautes de funcionament, on van els nostres esforços, quina empremta volem deixar en el nostre entorn.

No es tracta de no consumir, es tracta de millorar la forma de com consumim, i d’assumir el cost de les nostres accions com a escola i com a famílies, decidir què estem disposats a canviar per obtenir un benefici social, mediambiental, ètic, que millori el nostre barri i ajudi a construir un món millor.

Parlem de generar i potenciar un consum responsable en tots els àmbits de funcionament de l’escola i del seu entorn. Parlem de fer un pas endavant i complir i ser coherents amb el que pensem i amb el que diem. Parlem de potenciar el teixit de proximitat, de no generar efecte hivernacle, d’aconseguir una caiguda dels residus, d’afavorir l’acció social al barri, de generar i contribuir en els beneficis mediambientals, de primar les empreses amb consciència social. I, és clar, parlem de penalitzar, de rebutjar, models de consum on tan sols compten els beneficis econòmics, o d’empreses que no contribueixen al benestar social, o amb falta de consciència ambiental.

Obrim quatre blocs de reflexió:

1.- Bancs i diners.

2.- Energia i telecomunicacions.

3.- Contractacions, proveïdors i serveis externs.

4.- Sostenibilitat, residus i escola verda.

Així doncs, volem iniciar un procés de REFLEXIÓ SOBRE EL MODEL DE CONSUM amb tota la comunitat PROA i per això us convidem a una primera reunió informativa el dijous 17 de maig, a les 19:30 a la sala d’actes de la 4a planta.

Si us plau, ompliu el formulari per poder valorar l’abast de la convocatòria. (ENLLAÇ)

Us esperem!

Salutacions cordials,

Junta de l’APBSM


MEGAFONIA MUSICAL: “PARAIGÜES I XEMENEIES” + “DARTH VADER BUSCANT L’ARCA”

Sant Jordi gloriós!

 

Quina festassa diumenge! Jocs florals, danses i tallers per compartir aquesta festa tan nostrada. Per seguir-ho celebrant aquesta setmana entrarem i sortirem amb dues cançons que si bé no han estat directament demanades per ningú molts de vosaltres ens heu preguntat d’on sortien… De qui són les sardanes que ballen els nois i noies de 3r?

 

Des de ja fa uns anys els encarregats de posar música a les nostres sardanes han estat la Cobla Contemporània. Els instruments que utilitzen, així com la tècnica i les estructures són els purament tradicionals sardanistes, però la Cobla Contemporània han trobat un estil propi estrenant composicions (sovint dels seus propis músics) que es basen en temes musicals molt coneguts. En el seu repertori podem trobar barreges de cançons de l’estiu de totes les èpoques, famosos cors d’òpera, bandes sonores o fins i tot sintonies de sèries de dibuixos animats. No és fàcil trobar-ne bons enregistraments penjats a internet, però podeu consultar, descarregar-vos o comprar la seva discografia a la seva pàgina web.

 

Les que nosaltres sentirem aquesta setmana són “Paraigües i xemeneies” de Daniel Gasulla i Porta i “Darth Vader buscant l’arca perduda” de Martí Fontclara i Palomeras, dins les quals podreu reconèixer fragments musicals de “Star Wars”, “Indiana Jones” i “Mary Poppins”. Segurament us sonaran també perquè són les que van ballar, en el seu moment, els alumnes que ara ja fan 4t i 5è. Si voleu aprendre a ballar-les demaneu-los-ho a ells!

 

Recordeu que ens podeu seguir enviant les vostres propostes per a la megafonia a megafoniamusical@escola-proa.cat !!


MEGAFONIA MUSICAL: “RASPBERRY BERET” + “CIÈNCIA FICCIÓ”

HOMENATGES PER SANT JORDI

 

Escalfant motors per la celebració de la festa de Sant Jordi aquesta setmana sonaran dues cançons escollides com a homenatges a grans personalitats, cadascun en el seu terreny: Prince i Stephen Hawking

 

En Joan Manel, pare de la Rut (P3) és un fan de Prince i ens proposa el seu “Raspberry beret”. El proper 21 d’Abril farà dos anys que Prince va morir i que soni aquesta cançó és un petit homenatge  a aquest gran músic, productor, compositor i arreglista. La cançó (diu en Joan Manuel) és molt alegre, senzilla i desenfadada. Parla d’un noi que està enamorat d’una noia que porta una boina de color de gerd, que veu entrar per la porta de la botiga on treballa.  Pertany a l’àlbum “Around The World In A Day” de l’any 1985 de Prince And The Revolution, un any després del seu àlbum que el va portar a la fama mundial “Purple Rain” (1984). Moltes gràcies per proposar-la!

 

Per sortir escoltarem una cançó d’Els Amics de les Arts que ens envia la família Coca Paps com a homenatge a Stephen Hawking, mort el passat 14 de març. En la seva cançó “Ciència ficció”, publicada dins el disc “Espècies per catalogar” (2012), Els Amics de les Arts  s’imaginen un futur no massa llunyà en el que es descobreix una pastilla capaç d’esborrar els records.  Gràcies per la proposta!


FAMILIA, JOVES I DROGUES. Conferència -ENERGY CONTROL

La relació de la família amb els adolescents és una relació afectiva i educativa. Així doncs, cal abordar el tema de les drogues emmarcat dins d’una perspectiva global d’educació: transmissió de valors, normes i principis, però també, actituds d’autoconfiança i de capacitat crítica per aprendre a decidir. La tasca de la família passa per la comunicació, la confiança i la disposició per acompanyar-los a assolir autonomia i responsabilitat. Les drogues coexisteixen en la realitat social i s’ha de treballar no a través de la negació i la por, si no des d’una perspectiva objectiva adequada a la realitat existent.

Des de l’ Escola per a famílies i educadors dediquem l’activitat de març a la reflexió sobre el paper de la família davant aquesta realitat. La xerrada serà el proper dimecres 14/03/18 a les 19:00  i vindrà la Sílvia Basas.

Aquesta activitat és gratuïta, però cal que t’inscriguis (prement aquí trobaràs l’enllaç).

Confiem que puguis participar-hi.

T’esperem!


Una mirada al futur

Després del visionat d’“Educar innovant. 3r capítol de la 9a temporada de Famílies i escola” les famílies, en grups reduïts hem debatut sobre quina és l’escola que volem per als nostres fills/es.

Els punts de reflexió de la jornada han estat entorn a l’organització horària, els espais d’aprenentatge, l’avaluació formativa, els rols dels docents i família entre d’altres. Com des dels inicis, des de la fundació de l’escola, volem donar resposta a les necessitats que tenen i tindran els nostres infants. Aquests són uns anys de canvi i ens cal una mirada atenta a tot allò que cal que aprenguin per al futur.

 

Per a qualsevol suggeriment i proposta que vulgueu fer arribar podeu adreçar-vos a equipimpulsor@escola-proa.cat