PLA D’ACTUACIÓ Curs 2021-2022

Benvolgudes famílies,

Durant aquests dies hem estat pendents de les darreres informacions per acabar de definir el pla d’actuació.

Us recordem que el curs passat, l’Escola Proa va ser catalogada com Escola segura per totes les accions que va realitzar.

Aquest any, gràcies a l’evolució del pla de vacunació, hi ha certes flexibilitats de la normativa, que podreu llegir en el document adjunt.

Per fer-vos més fàcil la lectura del document d’actuació, hem marcat en VERD allò que ha variat respecte el curs passat. La resta és manté i s’anirà modificant segons les consignes que rebem dels Departaments oficials.

És important tenir en compte que:

1. Es mantenen de forma esglaonada les entrades i sortides. Tot i que les famílies ja podeu accedir al centre, per evitar aglomeracions, recomanem que només entrin les famílies d’infantil.

2. Es reprenen les activitats pedagògiques que comporten barreja d’un mateix curs, excepte infantil, que continuarà separant la classe A del B, per evitar l’ús de mascareta.

3. L’espai migdia reprèn, en certa mesura, la normalitat, ja que totes les classes dinaran al menjador. Faran diversos torns.

4. Es reprèn el servei gratuït de la mediateca a les tardes per a l’alumnat de 5è fins a secundària i es mantindran dos espais diferenciats (un per infantil i un altre primària) per fer les acollides matinals i el cangur tarda.

5. Es reprèn, seguint les normes establertes, l’organització habitual de les extralectives amb un màxim de 15 alumnes per grup en aquelles activitats que es facin en espais més petits i tancats.

6. Al final del document veureu un seguit de FAQs que us ajudaran a entendre la gestió de casos covid actual, ja que la normativa sanitària diu que l’alumnat que tinguin la pauta de vacunació completa i sigui considerat contacte estret, no caldrà que faci quarantena; només s’haurà de fer una prova d’antígens a la farmàcia, que serà gratuïta, presentant la carta que lliurarà la Direcció General del centre.

7. Tal i com es va fer el curs passat, per comunicar al centre casos covid i/o de sospita, s’ha de contactar amb:

Secretaria d’Almeria per casos d’inf i pri. Telf. 93.421.95.29, ext.201 o bé, per correu a monicagarcia@escola-proa.cat

Per casos d’ESO i BTX al telf. 93.421.95.29, ext.401 o bé, per correu a:

consergeriagava@escola-proa.cat

En els casos positius, la Direcció general del centre, un cop ha parlat amb el RECO, serà la persona responsable de comunicar a les famílies les indicacions corresponents.

És responsabilitat de tothom ser conscients de la importància del pla de vacunació i seguir les mesures establertes en aquest document.

Per a qualsevol consulta, restem a la vostra disposició.

 

Molt bon inici de curs,

 

Adelaida Marco, Directora General
Jordi Álvarez, Director Pedagògic
Belén Hernández, Directora Administrativa

Descarregar (Pla_d_actuacio_curs_21_22.pdf, PDF, Desconocido)


PLA LELV (ESCOLES LLIURES DE VIOLÈNCIES)

 

S’ha posat en marxa l’aplicació informàtica UsApps

La ‘UsApps’ és l’eina que el Departament d’Educació posa a disposició de totes les persones de la comunitat educativa per comunicar les diferents situacions de violència que l’alumnat pot viure o ser-ne testimoni.

Darrere de la ‘UsApps’ hi ha un l’equip de professionals de la Unitat de Suport a l’Alumnat en Situacions de Violència (USAV), que fa acollida, atenció i assessorament a qui hi contacta, i que dona suport als centres per a l’activació dels protocols corresponents.

El pla LELV té la intenció que els centres educatius siguin, sempre, espais lliures de violències i de protecció per a tot l’alumnat.

Podeu llegir tota la informació al document pdf.

Descarregar (escoles-lliures-violencies.pdf, PDF, Desconocido)


Activitats Extralectives 2021-2022

Benvolgudes famílies,

Si la situació continua sent favorable en el mes de setembre, l’Escola vol reprendre la normalitat de les activitats extralectives.

Durant aquest curs hem treballat amb molt d’esforç per poder oferir activitats noves i de qualitat de cara el proper curs.

Per això, en aquest correu trobareu un document adjunt amb la informació d’aquelles activitats, que si tenen suficient audiència, volem portar a terme!

També mantindrem aquelles que ja funcionaven.

Per qüestions d’espai i d’organització, necessitem fer un primer sondeig per saber a quines activitats us agradaria apuntar els vostres fills i filles de cara el proper curs.

Per això, us demanem que respongueu al següent formulari que estarà obert fins el dia 27 de maig: EXTRALECTIVES CURS 21-22

Esperant que siguin del vostre interès, obrirem el procés de preinscripció a mitjans de juny per tal de poder iniciar les activitats el primer dia d’escola.

Com sempre, per a qualsevol consulta podeu contactar amb la coordinadora de les activitats extralectives, a través del correu: extra_lectives@escola-proa.cat o bé trucant per telèfon al 93.421.95.29, ext.205 (Lali Arrufat).

Consulta tota la informació de les extra lectives

Descarregar (escola-proa_extralectives-2021-2022.pdf, PDF, Desconocido)


DENIP 2021 (Dia Escolar de la No violència i la Pau)

Per celebrar el DENIP (Dia Escolar de la No violència i la Pau) ens hem sumat a la campanya de l’ONG Acció contra la Fam. Participarem des de P3 fins a 4t d’ESO.

Aquesta organització treballa per combatre moltes problemàtiques arreu del món i aquest any, específicament, vol ajudar a les Filipines amb la causa de la desnutrició crònica.

La nostra missió consisteix en sensibilitzar el nostre alumnat davant d’aquesta problemàtica i col·laborar amb les aportacions que puguem fer tant dels professionals com de les famílies a partir de La cursa contra la Fam que faran els vostres fills i filles.

Des del treball de les aules s’estan fent diferents activitats.

La culminació de la participació en aquest projecte seran els dies 26 i 27 de gener on muntarem la gran cursa en diferents espais de l’escola 🏃‍♂️🏃‍♀️

La vostra participació econòmica voluntària es farà des del crowdfunding.

Ho trobareu en el següent enllaç:

CROWDFUNDING

No dubteu a fer extensiva aquesta campanya per ajudar a l’Acció contra la Fam.

 

El planning serà:

Infantil

Dimecres 27 de gener P3, P4 i P5 de 9.30h a 10.30h, per cursos, aniran al poliesportiu de l’escola. De forma esglaonada correran DUES voltes al circuit preparat.

 

Primària

Dimarts 26 de gener tots els cursos primària, per grups bombolla, de 6 en 6 i de manera esglaonada faran les voltes pel circuit preparat (uns al poliesportiu i uns altres al pati).

 

Secundària

El dia 27 de gener cada alumne/a d’ESO farà una cursa de 10 minuts en horari de 9:30h a 13h i de 15h a 16:30h, en grups de 8 en 8.

 

Es farà resseguint l’espai perimetral dels patis de l’escola.

Les sortides es faran esglaonades, amb un temps mínim de separació, uns 15-20 segons, que serà el que triguin a col·locar-se els següents alumnes.

Al final de l’últim dia es farà un recompte de totes les voltes que s’han fet en total a l’Escola.


Recapte d’aliments

Benvolgudes famílies,

 

Un any més l’Escola us anima a col·laborar en el recapte d’aliments que organitza la Parròquia Sant Medir.

Degut a la situació que tots coneixem, aquest any és especialment complexe i segurament moltes famílies agrairan el nostre petit gra de sorra.

Adjunt al correu trobareu la carta de la Comissió de Solidaritat i la llista de distribució dels aliments per a cada curs.

La recollida es farà durant tota la setmana vinent.

Com sempre, moltes gràcies per la vostra col·laboració!

 

Descarregar (Recapte-d-aliments_curs_20-21.pdf, PDF, Desconocido)


SOM ESCOLA SEGURA – INFORMACIÓ

som escola segura -Certificat ASPY

Certificat ASPY
Som escola segura


Pla d’obertura

Compartim amb vosaltres el Pla d’obertura, aquí trobareu totes les mesures en cadascuna de les etapes. El document és llarg i detallat però és molt important fer una lectura amb deteniment.

Preguntes frequents

13 de setembre de 2020

Benvolgudes famílies,

Durant aquest cap de setmana, la Direcció del centre ha estat treballant a contrarellotge per poder confeccionar el document de les FAQs i poder lliurar-vos-ho abans de començar el curs, ja que som conscients, que la situació genera alguns neguits que cal tenir resolts abans de començar el curs.

Per aquest motiu, en aquest correu us adjuntem el document per tal que el pugueu llegir amb antelació.

Volem informar-vos que el correu de tornemalcole@escola-proa.cat continuarà vigent al llarg d’aquest curs perquè ens feu arribar aquells dubtes que us poden anar sorgint.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.


INFORMACIÓ ACTUALITZADA

Benvolguda comunitat Proa,

Ja fa diverses setmanes que la situació epidemiològica en els centres educatius està estabilitzada i la normativa Covid no contempla variacions, aspecte que ens alegra molt.

Ha estat un curs complicat però poc a poc la normalitat es va apropant, tot i que encara no ens podem relaxar.

Ja sabeu que la Newsletter va néixer de la necessitat de mantenir-vos informats/des amb aspectes propis de la pandèmia i ha servit també per explicar aspectes rellevants del centre, fer recordatoris i xarxa amb el barri.

Ara però, s’acomiada d’aquest curs perquè en les properes setmanes anireu rebent diverses circulars amb informació de caire important (final de curs, tardes no lectives de juny, darrer dia de trimestre…).

Mentrestant, l’Escola començarà a preparar el pla d’obertura del curs vinent i us el presentarem a començaments de setembre, per restar pendents de la darrera normativa que ens faci arribar el Departament d’Educació juntament amb Salut.

Creiem molt important mantenir un contacte amb les famílies, per això, en el proper curs, mantindrem la Newsletter, de manera periòdica i amb un format similar.

Moltes gràcies per l’acompanyament de tots aquestes mesos!

Benvolgudes famílies,

Primer de tot esperem que hàgiu gaudit de les festes de Nadal i sobretot que tothom estigui bé de salut.

El dia 11 de gener comencem l’Escola tal i com estava previst però us volem fer menció de les noves mesures aprovades en la RESOLUCIÓ SLT/1/2021, de 4 de gener, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.

Aquestes restriccions estan aprovades perquè durin, de moment, 10 dies (del 7 al 16 de gener), ambdós inclosos.

Adjunt al correu us detallem els canvis que afecten directament als centres educatius i que cal tenir en compte.

Desitjant que aviat ens tornem a veure!

Rebeu una salutació ben afectuosa,

Descarregar (Noves-mesures-de-restriccio.pdf, PDF, Desconocido)

Benvolgudes famílies i alumnes de BTX,

Com ja sabeu, el 29 d’octubre es van aprovar unes mesures de restricció per evitar l’augment de brots de contagi pel covid-19.

Uns dels serveis afectats en educació són el BTX i les extralectives.

Malgrat tot, el Departament d’Educació, a hores d’ara, ha enviat un comunicat als centres educatius autoritzant el sistema híbrid com una alternativa per a l’alumnat de BTX que durarà, en principi, tot el 1r trimestre.

En aquesta mesura es garanteix que l’alumnat pugui fer el 50% de la seva jornada lectiva de manera presencial en el centre i l’altra meitat, telemàticament.

Per aquest motiu, us adjuntem l’horari d’aquest 1r trimestre per tal que l’alumnat sàpiga quins dies pot venir, a excepció de la setmana de proves d’avaluació que només podrà venir el curs corresponent.

Moltes gràcies per la vostra comprensió.

Salutacions,

Coordinació de Batxillerat

Descarregar (Sistema-hibrid-BTX-1r-trimestre.pdf, PDF, Desconocido)

Benvolgudes famílies,

Ahir dia 29 d’octubre es va aprovar i publicar al DOGC les noves mesures per la situació covid-19, les quals entren en vigor el mateix dia de la seva aprovació.

Tot i que fins avui al matí no hem rebut el document oficial, és important mencionar que l’escola va actuar en la data establerta segons la normativa.

Adjunt al correu trobareu el DOGC per llegir amb deteniment totes les noves afectacions.

En el cas dels centres educatius, trobareu informació rellevant en la plana 7; punt 12, el qual especifica que el BTX ha de reduir al mínim la seva presencialitat al centre (podran venir per fer pràctiques i proves d’avaluació) i les activitats extraescolars, que siguin fora de l’horari lectiu, queden anul·lades fins a nou avís.

Som conscients dels inconvenients que això pot suposar per a moltes famílies i alumnes, però davant les noves mesures aprovades, hem de ser responsables i vetllar pel bon compliment de les mateixes.

Estem vivint, novament, una situació de rebrots importants que esperem que amb la col·laboració i responsabilitat de tothom, poguem millorar la situació en les pròximes setmanes.

Per això us demanem paciència i comprensió.

Com sempre, us mantindrem informats/des.

Salutacions cordials,

Direcció General

Benvolgudes famílies,

Com sabeu les informacions es van actualitzant a mesura que la situació evoluciona.

Per això, creiem convenient que periòdicament us anirem enviant un “newsletter” per mantenir-vos informats dels últims canvis/modificacions i/o actualitzacions, tant del nostre servei educatiu com de les consignes que ens fa arribar Salut.

Adjunt trobareu el primer Newsletter i un segon document (molt important de llegir), de part del Departament de Salut, per autoritzar al vostre fill/a perquè li facin la prova PCR, a l’Escola, en cas que hi hagi un cas positiu a la seva aula (com a novetat, referent aquest tema, informen que si ara es dóna un cas positiu a una aula, no hi ha confinament pel grup estable fins que el servei d’Epidemiologia ho consideri).

Us recordem que el correu comtornemalcole@escola-proa.cat continua habilitat com a canal per resoldre dubtes sobre aquest tema.

Salutacions,

Descarregar (Newsletter-1.pdf, PDF, Desconocido)


IMPORTANT: PLA D’OBERTURA CURS 2020/2021

 

Benvolgudes famílies,

Ens alegrem molt de poder tornar-vos a saludar i us desitgem que hàgiu tingut unes bones i merescudes vacances d’estiu.

En primer lloc us volem donar la benvinguda per sumar-vos al nostre projecte educatiu un any més.

En segon, com tots i totes sabem vam acabar un curs escolar molt difícil i atípic i aquest, es presenta, també, amb forces incerteses, però volem transmetre tranquil·litat i serenitat; hem treballat i dedicat moltes hores per tal de poder començar el curs amb les màximes garanties sanitàries possibles.


Per aquest motiu, l’Escola ha hagut de prendre decisions importants i decisives per tal de protegir no només al nostre alumnat, sinó també a tot el personal laboral del centre. Aquestes normes podran variar i flexibilitzar-se, en un futur, un cop ens assegurem com evoluciona la situació, però pel moment, es necessitarà la col·laboració i comprensió de tota la comunitat.

Procedim a compartir amb vosaltres el Pla d’obertura definitiu; aquí trobareu totes les mesures en cadascuna de les etapes. El document és llarg i detallat però és molt important fer una lectura amb deteniment.

És necessari portar signat l’annex n.3 (el trobareu a l’última plana del document), el primer dia d’Escola. Els vostres fills/es ho han de lliurar als seus tutors/es.

 

Descarregar (Pla-dobertura-definitiu_curs-20-21.pdf, PDF, Desconocido)


Per a tots aquells dubtes que us surgeixin, sobre aquest tema, us animem a que, durant aquesta setmana, ens els feu arribar al següent correu electrònic: comtornemalcole@escola-proa.cat

Un cop rebem les vostres preguntes, elaborarem un document anomenat “preguntes freqüents” per a compartir-ho amb vosaltres el 14 de setembre.


Per altra banda, les qüestions més particulars del dia a dia a l’aula, s’explicaran en les reunions d’inici de curs, que com haureu vist a la web de l’Escola, específicament, en el document d’informació general del curs 20-21, finalment seran totes telemàtiques. Si encara no li heu donat un cop d’ull, us recomanem que ho feu perquè s’ha actualitzat la informació.


Per acabar, us adjuntem dos documents, que ens han fet arribar, elaborats per Sanitat, juntament amb el Departament d’Educació, sobre les recomanacions extraordinàries per tal d’evitar els brots de la Covid-19, en els centres educatius.


Com sempre, us agraïm la vostra paciència en uns moments complicats i desitgem que aviat ens puguem retrobar!

 

Una salutació ben afectuosa,

Gabinet Gerent