ELS ALUMNES DE 3r HEM VISITAT EL CRARC

Els alumnes de 3r fa setmanes que ens hem endinsat en el món els animals vertebrats. A partir de grups de treball (sistema cooperatiu) ens hem especialitzat en rèptils, amfibis, mamífers, ocells i peixos. Hem estat fent recerca a través dels llibres i adreces web a partir d’un guió que ens van donar. Ha estat molt interessant descobrir coses de cada classe d’animals vertebrats. Per aprofundir i veure de prop dos grups d’aquests animals (amfibis i rèptils) vam anar a visitar el Centre de Recuperació d’Amfibis i Rèptils de Catalunya a Masquefa (CRARC).

El CRARC és un centre que vetlla per la recuperació i conservació dels amfibis i rèptils del nostre entorn. És una tasca molt important. Gràcies a ell hi ha espècies que encara es mantenen, tot i estar en perill d’extinció, com la tortuga mediterrània.

Vam poder veure serps, tortugues, llangardaixos i cocodrils, entre d’altres. Alguns, fins i tot, els vam poder tocar! Ens van explicar i ensenyar característiques molt interessants dels amfibis i dels rèptils. A més, vam poder comprovar que realment la pell dels amfibis és molt fina, que les escates dels rèptils són dures, que la pell que muda la serp és del mateix material que les nostres ungles,…

Per acabar a dinar i una estona de joc lliure. Un dia rodó!

MULTIPLIQUEM

A tercer seguim treballant de valent amb el càlcul. Descobrir diferents estratègies que ens ajudin és un procés divertit i força engrescador. Vam començar amb la resta i ara estem immersos de ple en la multiplicació.

Primer hem treballat el concepte de rectangle que obtenim en multiplicar dos números d’una xifra. Exemple: 6 x 7 ens permet construir un rectangle de 6 unitats de llargada per 7 d’alçada. Després passem a resoldre multiplicacions amb regletes de úmeros de més d’una xifra.

D’aquí passem a la representació numèrica tot descomponent en centenes, desenes i unitats,… segons les xifres que té el número que volem multiplicar. Ho representem gràficament en una taula tantes vegades com vegades volem multiplicar el primer nombre.

Si agrupem les centenes, les desenes i les unitats en grups de 10 el recompte és molt fàcil. Fins i tot n’hi ha que ja ens atrevim amb números amb unitats de milers.

La veritat que ens sentim contents perquè estem entenent molt bé les multiplicacions.