Jobs in english a 4t.

Després d’haver treballat durant el primer trimestre el tema dels sectors de treball a l`àrea de medi; ara li ha tocat el torn a l’anglès!

Amb l’ajuda de l’Emma hem dedicat dues sessions de medi a aprendre i jugar amb els diferents sectors de treball i els oficis que formen part de cadascun.

Ens ha encantat el joc cooperatiu d’unir el dibuix de cada ofici, amb el seu nom i les característiques del mateix. Hem pogut aprendre nou vocabulari i practicar l’expressió oral.


Visita de la Guàrdia Urbana a 4t.

Ahir al matí vam tenir la visita de la Guàrdia Urbana. Ens van explicar què vol dir “civisme” i junts vam fer aportacions sobre fets cívics que ens permeten gaudir d’una bona convivència.

Després d’aquesta xerrada inicial, en grups vam haver de pensar actes incívics que fan referència a diferents àmbits: mobilitat, espais comuns,etc. i posteriorment ho vam posar en comú.

Per acabar vam construir un arbre del compromís, on cadascú havia de penjar-hi una branca amb un compromís de millora escrit al darrera. Ens hem proposat complir el nostre compromís per contribuir així a millorar la convivència.

 


Aprenem jugant com classificar  quadrilàters a 4t de primària.

A 4t. de primària hem estat treballant els quadrilàters amb materials ben variats per poder-ne fer finalment una classificació.

En els diferents grups cooperatius hem construït  quadrilàters utilitzant els geoplans i n’hem escrit les característiques.

A continuació, els mestres ens han repartir targetes de cartolina amb els noms, característiques i dibuix dels diferents quadrilàters i en grup hem hagut de  fer una proposta de classificació. Per acabar ho hem  posat en comú i hem fet una classificació tots junts a la pissarra.

Després d’aprendre tant, ja hem estat preparats per jugar en parelles  a la “lluita de vaixells geomètrics” ,versió adaptada de “hundir la flota”, on en lloc de vaixells hem tingut trapezis, trapezoides, rombes,etc.

Ha estat molt divertit!


Treballem la programació i la robòtica amb Lego

Els alumnes de 6è B ja estem construint i programant muntatges de Lego per poder fer-los moure o reaccionar a través de sensors de llum o bé d’inclinació. Per programar-los fem servir el programa Scratch.