EDUCACIÓ EMOCIONAL  A 5è

Aprofitant que s’acaba el trimestre i que ja ens hem adaptat a les barreges hem fet un joc a l’hora d’assemblea per adonar-nos de què pensen els companys de nosaltres i així sentir-nos una mica més a prop els uns dels altres.

El joc era ben senzill. Ens vam enganxar un full a l’esquena i mentre sonava música ens anàvem barrejant. Quan la música deixava de sonar ens col·locàvem amb cercle, pensàvem una cosa que ens agradava del company que teníem al davant i li escrivíem. De vegades se’ns fa difícil dir-li algú coses agradables, però escau tant bé escoltar-ho, o en aquest cas, llegir-ho.

S’HA ACABAT EL CURS

Un any més, quan arriba l’últim dia, a la Primària estem de festa!!!

Aquest curs, els nens i nenes de 1r a 4t hem pogut gaudir d’una estona d’activitats de CIRC i cada un de nosaltres hem pogut mostrar les nostres habilitats. Ha estat molt divertit .

Els del Cicle Superior han tingut una festa importantíssima: la GRADUACIÓ dels companys de sisè! Els de cinquè han estat els encarregats d’organitzar el seu comiat. Ha estat fantàstic.

Aquesta és l’última entrada del blog de Primària d’aquest curs!!!

Esperem que tothom gaudeixi de les vacances i ens veiem al setembre. BON ESTIU!!!

SELFIES A L’EDAT MEDIEVAL DELS ALUMNES DE 5è

Aquest últim trimestre a projecte hem treballat l’edat medieval.

Ens van donar una tasca: fer-nos un selfie en un monument medieval.

Cadascú ha anat a un lloc diferent i hem fet un PowerPoint on hem explicat el nostre monument.

Finalment l’hem exposat.

Laia Q, Laia S

Roger M, Tanit J

PARELLES LECTORES 2n i 5è

El dijous 7 de juny vam fer la darrera trobada de les parelles lectores d’aquest curs entre  2n B i 5è B.

Aquesta vegada hem preferit llegir els treballs que han fet els nens i nenes d’ambdues classes: els de 2n van fer uns contes  cooperatius molt divertits  a l’aula i els de 5è van fer uns cal.ligrames preciosos.

Hem compartit una tarda molt agradable i ha estat molt entretinguda.

Els ha encantat llegir treballs que han fet ells mateixos!!

PROJECTE DEL COS HUMÀ

Els alumnes de 5è hem treballat el projecte del cos humà. El treball final ha consistit a fer un bloc amb tota la informació de la recerca, i també una maqueta dels aparells o sistemes treballats.
Ens hi hem esforçat molt i ens encanta com ha quedat.

Us animem a que hi entreu!

Alumnes de 5è

Bloc de 5èA                                   Bloc de 5èB

COLÒNIES A CICLE SUPERIOR

Les  colònies al Cicle Superior sempre tenen una connotació especial.  Per als de 5è són les seves primeres convivències com a grans de l’etapa i per als de 6è són les últimes a Primària i això fa que durant tres dies l’emoció estigui a flor de pell.

Aquests dies a Can Bajona han estat fantàstics! Les bones relacions entre tots han estat les protagonistes (companyonia, acolliment…). Poder compartir tot el cicle diferents vivències ha ajudat a descobrir realitats properes i punts de connexió que desconeixíem.

Hi ha hagut temps per a tot: fer el circuit d’aventura (ponts de cordes, tirolines…), jocs d’orientació, activitats esportives, jocs de nit i, finalment, una bona estona a la disco!

Tots plegats guardarem un gran record d’aquests dies!

JOCS FLORALS DEL DISTRICTE

Com cada any, els millors escrits de la nostra escola els presentem als Jocs Florals Escolars del districte de Sants-Montjuïc.

Aquest any han seleccionat els següents alumnes, cadascun de la seva categoria:

2n.-B      Prosa. Lúa R i Aitor A “Per què tenim nom?”

3r.-B       Prosa. Bruna V “La vaca que no feia llet”
4t.-B       Poesia. Berta P “Conill”
6è.-A      Prosa. Pau G “Un conte que mai hauria de ser real”
En Pau també ha guanyat aquest any el 1r premi de la demarcació
de Barcelona al certamen Sambori Òmnium.

ESO2B   Prosa. Fiona C “Farley Borrow”
ESO4A   Prosa. Ruth C “La Màquina del temps”
Batx.1C  Prosa. Pilar R “La noia del tramvia blau”

La Festa de les lletres s’ha celebrat a la Seu del Districte i com cada any, ha estat fantàstica! Hi ha hagut parlaments, actuacions i moltes emocions.

La Lúa R i l’Aitor A han guanyat un segon premi de la seva categoria.

La Fiona C i la Pilar R, a més d’haver estat guanyadores en la seva categoria, cadascuna representarà el districte de Sants-Montjuïc als Jocs Florals de la Ciutat de Barcelona.

Enhorabona a tots set pels vostres meravellosos escrits i molta, molta sort Fiona i Pilar!

Tiberi Romà

Aquesta setmana els alumnes de 5è hem fet una festeta per acabar el projecte de l’Edat Antiga. Hem fet un bon Tiberi Romà.

Li vam demanar a la Lourdes (coordinadora de l’espai del migdia) si ens podia fer un menú romà i de seguida hi va estar d’acord.

A la taula no hi han faltat les olives, el blat ni el raïm, aliments que sempre eren presents a les taules romanes.

El menú ha constat d’arròs i polenta, uns bons pollastres amb dàtils , pa sucat amb una mica de garum (concentrat de peix que només els més agoserats han tastat) i raïm , pomes o peres. Tot això ben regadet amb un bon most, el suc del raïm.

Entre tots hem parat la taula, ens hem posat les corones de llorer i hem gaudit de la bona cuina.

Per un dia, ens hem sentit com es deurien sentir els antics patricis.