Tiberi Romà

Aquesta setmana els alumnes de 5è hem fet una festeta per acabar el projecte de l’Edat Antiga. Hem fet un bon Tiberi Romà.

Li vam demanar a la Lourdes (coordinadora de l’espai del migdia) si ens podia fer un menú romà i de seguida hi va estar d’acord.

A la taula no hi han faltat les olives, el blat ni el raïm, aliments que sempre eren presents a les taules romanes.

El menú ha constat d’arròs i polenta, uns bons pollastres amb dàtils , pa sucat amb una mica de garum (concentrat de peix que només els més agoserats han tastat) i raïm , pomes o peres. Tot això ben regadet amb un bon most, el suc del raïm.

Entre tots hem parat la taula, ens hem posat les corones de llorer i hem gaudit de la bona cuina.

Per un dia, ens hem sentit com es deurien sentir els antics patricis.

Raid atlètic a 5è

Els alumnes de 5è hem anat al Raid atlètic de Barcelona. Moltes escoles de la ciutat ens hem reunit a l’entorn de l’Estadi Olímpic Lluís Companys per disputar una sèrie de proves .

Hem començat amb un bon escalfament, hem fet curses de cadires de rodes, una cursa de poc més d’1 Km que ens ha permès córrer per dins l’estadi com els campions olímpics, fer llançament de pes, una petita cursa de velocitat de 60 m i uns jocs de relleus. Quan hem acabat, tots junts hem fet una sessió d’estiraments.

L’acte s’ha acabat amb una desfilada, amb sprint inclòs, amb les banderoles de les diferents escoles.

Ens ho hem passat molt bé, però sobretot hem après que el més important és participar.

5è a BARCINO

Els alumnes de 5è hem estat treballant l’Edat Antiga i per ser més concrets, els romans. Hem fet molta recerca sobre com vivien i hem pogut veure les restes que encara queden a la nostra ciutat,  que s’anomenava Barcino.

Cada grup d’experts ha buscat informació sobre alguna resta en concret i la seva funció, i han estat els encarregats d’exposar-ho davant dels altres companys.

Hem visitat les antigues portes d’entrada a la ciutat, les columnes del temple d’August, l’antiga muralla, l’aqüeducte i la necròpolis.

Hem après molt.

Projecte sobre la Prehistòria a 5è.

Dilluns passat, a la fira que us van presentar els vostres fills, vosaltres mateixos vau poder veure els resultats del projecte sobre la Prehistòria. Han fet una bona feina!!

Aquí teniu algunes imatges del procés: des de la creació dels pigments que van utilitzar per fer les pintures rupestres i les sessions de ceràmica a Plàstica fins un vídeo de l’elaboració del pa (in English!).

Els alumnes de cinquè han gaudit molt del projecte i estan molt contents de poder compartir amb vosaltres tot el que han après. Moltes gràcies per la vostra visita!

Mestres de 5è

CARNAVAL 2018

Un cop més, el Carnaval ha arribat a l’escola i durant dues setmanes hem estat fent les disfresses que lluirem.

Les primeres en anunciar-nos-ho han estat les Ambaixadores de Sa Majestat, que ens han vingut a visitar als més petits de l’escola.

Arribat Dijous Gras, hem esmorzat tots junts i després hem rebut a Sa Majestat el Rei Carnestoltes.

Aquest any, les nostres disfresses ens han permès viatjar pel món dels contes.

Avui, Dimecres de Cendra, acaba el Carnaval 2018 i haurem d’esperar, altre cop, fins l’any vinent.

Bicicletada a 5è de primària

El dia 11 de gener vam anar d’excursió al Parc Infantil de Trànsit de Montjuïc.
Vam anar caminant des de l’escola fins a la Plaça Espanya, on ens esperava un autobús que ens va portar fins al Castell de Montjuïc.
En arribar vam esmorzar per agafar forces, i després d’una explicació de la Guàrdia Urbana, vam començar l’activitat.
Vam circular amb bicicleta per un circuit tancat que semblava el carrer. L’únic que, en lloc de cotxes, només hi havia bicicletes i vianants. Semblava el carrer de veritat! Hi havia semàfors, passos de vianants, diferents senyals de trànsit, fletxes a terra… Quin embolic! Vam poder practicar força estona i ens ho vam passar molt bé!
En acabat, amb una bona gana, vam anar cap a un parc on hi havia uns tobogans molt llargs. Vam dinar i després vam poder-hi pujar i baixar unes quantes vegades.
Finalment, tot passejant per Montjuïc, vam anar tornant a peu cap a l’escola. Vam acabar ben cansats!

Alumnes de 5è

DENIP a Primària

Com cada any, el 30 de gener, celebrem el DENIP (Dia Escolar de la No violència I Pau).

Aquest any, cada Cicle s’ha organitzat per fer diferents activitats al voltant d’aquest tema.

Us deixem una mostra de les fotos que hem fet mentre preparàvem i celebràvem la diada.

A Cicle Inicial:

A Cicle Mitjà:

A Cicle Superior:

És el nostre granet de sorra per contribuir en la PAU del món.

DARRER DIA DEL 1r TRIMESTRE

Els nens i les nenes de Primària aquest matí hem acomiadat el 1r trimestre.

Cicle Inicial i 3r. hem fet cagar el Tió: hem cantat, hem picat i hem recollit un munt de regals per a tots els cursos.

Està clar que aquest any ens hem portant molt i molt bé!

4t, 5è i 6è hem fet l’amic invisible i ens hem intercanviat uns regals preciosos.

Ha estat un matí d’allò més emocionant!

BONES FESTES A TOTHOM!