EL PROJECTE DE L’EDAT MODERNA A 6è

Conèixer el nostre passat ens ajuda a entendre la nostra realitat.

L’Edat Moderna va ser una etapa de grans canvis: l’època dels descobriments, dels avenços científics,… Investigar què, qui, com, per què,…., és molt emocionant. Però no acaba aquí la nostra tasca; hem de pensar com fer-ne un recull del que anem aprenent per fer-ne difusió. Finalment vam decidir fer un còmic, un vídeo, un llibre, un mural, un vaixell expositor, un joc de preguntes i respostes i unes caixes que recullen els quatre àmbits treballats (descobriments, societat i economia, pensament i cultura i política)

Tota època està marcada per la influència de tots aquells personatges històrics que amb els seus actes van anar canviant i dissenyant el transcurs de la nostra història. És per això que des de l’àrea d’anglès i de plàstica vam voler donar veu a tots aquests personatges, i després de fer una recerca biogràfica de tots ells vam elaborar unes escenes recollides en aquesta pel·lícula.

ELS ALUMNES DE 6è HEM VISITAT LA COLÒNIA VIDAL

La visita a la Colònia Vidal (Puig-reig) ens ha permès reviure una part de la història de Catalunya.

Ha estat molt interessant escoltar les explicacions acompanyades de la visita als espais que encara es conserven: la fàbrica amb els seus telers, el safareig dels vius i dels morts, les cases, les dutxes, la botiga, el teatre, l’escola,….

Com n’era de diferent la vida d’un nen d’11 o 12 anys a la colònia de la vida que tenim ara nosaltres!

I un dia tan perfecte havia d’acabar amb un bon àpat i una estona de joc.

Un dia rodó!

CARNAVAL 2018

Un cop més, el Carnaval ha arribat a l’escola i durant dues setmanes hem estat fent les disfresses que lluirem.

Les primeres en anunciar-nos-ho han estat les Ambaixadores de Sa Majestat, que ens han vingut a visitar als més petits de l’escola.

Arribat Dijous Gras, hem esmorzat tots junts i després hem rebut a Sa Majestat el Rei Carnestoltes.

Aquest any, les nostres disfresses ens han permès viatjar pel món dels contes.

Avui, Dimecres de Cendra, acaba el Carnaval 2018 i haurem d’esperar, altre cop, fins l’any vinent.

DENIP a Primària

Com cada any, el 30 de gener, celebrem el DENIP (Dia Escolar de la No violència I Pau).

Aquest any, cada Cicle s’ha organitzat per fer diferents activitats al voltant d’aquest tema.

Us deixem una mostra de les fotos que hem fet mentre preparàvem i celebràvem la diada.

A Cicle Inicial:

A Cicle Mitjà:

A Cicle Superior:

És el nostre granet de sorra per contribuir en la PAU del món.

Aprenem gravant-nos

Els alumnes de 6è han fet una activitat per conèixer les parts pricipals d’un ordinador, el que es coneix com a maquinari.

Primer de tot han pogut observar alguns dels circuits principals d’un ordinador de sobretaula (placa mare, processador, targetes RAM, disc dur, targeta de xarxa i targeta gràfica)

Seguidament les han identificades en una imatge i han buscat la manera de definir què són o bé quina funció tenen.

Finalment han enregistrat a través del power point la seva definició creant així un document multimèdia.

A continuació podeu veure alguns resultats:

La biblioteca a 6è. de primària

La biblioteca de l’escola es fa servir per llegir, estudiar i fer deures. Quan anem amb les professores ens ho passem molt bé perquè podem llegir i gaudir dels llibres. Els dilluns i els divendres uns nens parlem davant dels companys i expliquem un fragment que hem llegit, hem après i ens ha agradat.

També portem informació de l’autor i del llibre que ens estem llegint.

La biblioteca també ens va molt bé perquè hi ha nens que quan surten de l’escola van allà a avançar les feines. Per exemple els nens que fan futbol o les nenes que fan voleibol, ja que aquestes activitats comencen a les 18:00 h i així tenen una hora per avançar deures o llegir.

Gràcies lectura i gràcies biblioteca!

Alumnes de 6è Ai B

DARRER DIA DEL 1r TRIMESTRE

Els nens i les nenes de Primària aquest matí hem acomiadat el 1r trimestre.

Cicle Inicial i 3r. hem fet cagar el Tió: hem cantat, hem picat i hem recollit un munt de regals per a tots els cursos.

Està clar que aquest any ens hem portant molt i molt bé!

4t, 5è i 6è hem fet l’amic invisible i ens hem intercanviat uns regals preciosos.

Ha estat un matí d’allò més emocionant!

BONES FESTES A TOTHOM!