COLÒNIES A CICLE SUPERIOR

Les  colònies al Cicle Superior sempre tenen una connotació especial.  Per als de 5è són les seves primeres convivències com a grans de l’etapa i per als de 6è són les últimes a Primària i això fa que durant tres dies l’emoció estigui a flor de pell.

Aquests dies a Can Bajona han estat fantàstics! Les bones relacions entre tots han estat les protagonistes (companyonia, acolliment…). Poder compartir tot el cicle diferents vivències ha ajudat a descobrir realitats properes i punts de connexió que desconeixíem.

Hi ha hagut temps per a tot: fer el circuit d’aventura (ponts de cordes, tirolines…), jocs d’orientació, activitats esportives, jocs de nit i, finalment, una bona estona a la disco!

Tots plegats guardarem un gran record d’aquests dies!

JOCS FLORALS DEL DISTRICTE

Com cada any, els millors escrits de la nostra escola els presentem als Jocs Florals Escolars del districte de Sants-Montjuïc.

Aquest any han seleccionat els següents alumnes, cadascun de la seva categoria:

2n.-B      Prosa. Lúa Rodríguez i Martínez i Aitor Álvarez i Beazcua
“Per què tenim nom?”

3r.-B       Prosa. Bruna Vergara i Agramunt “La vaca que no feia
llet”
4t.-B       Poesia. Berta Pérez i Pérez “Conill”
6è.-A      Prosa. Pau Guim i Ferrero “Un conte que mai hauria de ser
real”
En Pau també ha guanyat aquest any el 1r premi de la demarcació
de Barcelona al certamen Sambori Òmnium.

ESO2B   Prosa. Fiona Cívico i Aparicio “Farley Borrow”
ESO4A   Prosa. Ruth Cevallos i Gazo “La Màquina del temps”
Batx.1C  Prosa. Pilar Reviriego i García “La noia del tramvia blau”

La Festa de les lletres s’ha celebrat a la Seu del Districte i com cada any, ha estat fantàstica! Hi ha hagut parlaments, actuacions i moltes emocions.

La Lúa Rodríguez i l’Aitor Álvarez han guanyat un segon premi de la seva categoria.

La Fiona Cívico i la Pilar Reviriego, a més d’haver estat guanyadores en la seva categoria, cadascuna representarà el districte de Sants-Montjuïc als Jocs Florals de la Ciutat de Barcelona.

Enhorabona a tots set pels vostres meravellosos escrits i molta, molta sort Fiona i Pilar!

EL PROJECTE DE L’EDAT MODERNA A 6è

Conèixer el nostre passat ens ajuda a entendre la nostra realitat.

L’Edat Moderna va ser una etapa de grans canvis: l’època dels descobriments, dels avenços científics,… Investigar què, qui, com, per què,…., és molt emocionant. Però no acaba aquí la nostra tasca; hem de pensar com fer-ne un recull del que anem aprenent per fer-ne difusió. Finalment vam decidir fer un còmic, un vídeo, un llibre, un mural, un vaixell expositor, un joc de preguntes i respostes i unes caixes que recullen els quatre àmbits treballats (descobriments, societat i economia, pensament i cultura i política)

Tota època està marcada per la influència de tots aquells personatges històrics que amb els seus actes van anar canviant i dissenyant el transcurs de la nostra història. És per això que des de l’àrea d’anglès i de plàstica vam voler donar veu a tots aquests personatges, i després de fer una recerca biogràfica de tots ells vam elaborar unes escenes recollides en aquesta pel·lícula.

ELS ALUMNES DE 6è HEM VISITAT LA COLÒNIA VIDAL

La visita a la Colònia Vidal (Puig-reig) ens ha permès reviure una part de la història de Catalunya.

Ha estat molt interessant escoltar les explicacions acompanyades de la visita als espais que encara es conserven: la fàbrica amb els seus telers, el safareig dels vius i dels morts, les cases, les dutxes, la botiga, el teatre, l’escola,….

Com n’era de diferent la vida d’un nen d’11 o 12 anys a la colònia de la vida que tenim ara nosaltres!

I un dia tan perfecte havia d’acabar amb un bon àpat i una estona de joc.

Un dia rodó!

CARNAVAL 2018

Un cop més, el Carnaval ha arribat a l’escola i durant dues setmanes hem estat fent les disfresses que lluirem.

Les primeres en anunciar-nos-ho han estat les Ambaixadores de Sa Majestat, que ens han vingut a visitar als més petits de l’escola.

Arribat Dijous Gras, hem esmorzat tots junts i després hem rebut a Sa Majestat el Rei Carnestoltes.

Aquest any, les nostres disfresses ens han permès viatjar pel món dels contes.

Avui, Dimecres de Cendra, acaba el Carnaval 2018 i haurem d’esperar, altre cop, fins l’any vinent.

DENIP a Primària

Com cada any, el 30 de gener, celebrem el DENIP (Dia Escolar de la No violència I Pau).

Aquest any, cada Cicle s’ha organitzat per fer diferents activitats al voltant d’aquest tema.

Us deixem una mostra de les fotos que hem fet mentre preparàvem i celebràvem la diada.

A Cicle Inicial:

A Cicle Mitjà:

A Cicle Superior:

És el nostre granet de sorra per contribuir en la PAU del món.