El musical d’Oliver Twist. a 6è.

Aquest curs hem acabat 6è i la primària ben engrescats amb el projecte del musical d’Oliver Twist. Per tal de treballar la revolució industrial i comprendre la desigualtat entre classes socials vam aprofitar l’obra teatral d’Oliver Twist i ens l’hem adaptat una mica a la nostra forma de fer.

El primer pas va ser traduir per grups l’obra adaptada de Charles Dickens de l’anglès al català. Després d’afegir-li algun personatge extra com presentadors, narradors i nois per tal  que tots poguéssim participar, vam escollir i sortejar els papers que volíem representar.

Amb les tutores i la persona de suport a projecte vam anar treballant el text, memoritzant-lo, situant-nos a escena, preparant el vestuari, etc. Des de plàstica vam dissenyar i realitzar els decorats d’una forma que fos el més àgil possible per moure’ls. Per últim, des d’anglès i música, vam aprendre’ns i practicar dues cançons del musical amb una mica de coreografia grupal inclosa.

Quan tot això estava gairebé enllestit vam fer un assaig general tot 6è per ubicar-nos a l’escenari, responsabilitzar-nos dels decorats i cantar i ballar plegats.

Finalment, amb tot preparat vam fer tres passes de l’obra. El primer va ser una preestrena per als alumnes de 1r, 2n i 4t, que ens va servir per rodar-nos i treure’ns la vergonya. L’estrena va ser la setmana següent per als alumnes de 3r i els pares i mares que van poder venir. La sala d’actes estava plena de nou! L’última actuació va ser el dia següent per als nostres companys de 5è.

Tot plegat ha estat una experiència nova que hem gaudit molt!