Projecte sobre la Prehistòria a 5è.

Dilluns passat, a la fira que us van presentar els vostres fills, vosaltres mateixos vau poder veure els resultats del projecte sobre la Prehistòria. Han fet una bona feina!!

Aquí teniu algunes imatges del procés: des de la creació dels pigments que van utilitzar per fer les pintures rupestres i les sessions de ceràmica a Plàstica fins un vídeo de l’elaboració del pa (in English!).

Els alumnes de cinquè han gaudit molt del projecte i estan molt contents de poder compartir amb vosaltres tot el que han après. Moltes gràcies per la vostra visita!

Mestres de 5è

ELS ALUMNES DE 6è HEM VISITAT LA COLÒNIA VIDAL

La visita a la Colònia Vidal (Puig-reig) ens ha permès reviure una part de la història de Catalunya.

Ha estat molt interessant escoltar les explicacions acompanyades de la visita als espais que encara es conserven: la fàbrica amb els seus telers, el safareig dels vius i dels morts, les cases, les dutxes, la botiga, el teatre, l’escola,….

Com n’era de diferent la vida d’un nen d’11 o 12 anys a la colònia de la vida que tenim ara nosaltres!

I un dia tan perfecte havia d’acabar amb un bon àpat i una estona de joc.

Un dia rodó!

1r DIA DE REPTES AL CI

Seguint en la línia dels “Ambients” de Parvulari, avui hem estrenat els “Reptes” al Cicle Inicial.

Hem organitzat activitats molt engrescadores, que els nens i nens han pogut experimentar lliurement.

El cert és que alumnes i mestres hem quedat molt satisfets.

Dimecres, dijous i divendres seguirem amb les propostes.

Us deixem una petita gravació del que ha estat aquest nou projecte.

FEM UN TRES EN RATLLA !!!

CONSTRUÏM UN TRES EN RATLLA

A plàstica, els nens i nenes de segon, dediquem vàries sessions a construir un joc de tres en ratlla.

Amb fang fem les fitxes. Fem un equip de tres fitxes amb una forma i un equip de tres fitxes amb una forma diferent.

A la sessió següent, quan el fang ja està sec, el pintem i el decorar  amb pintura.

Un cop que tenim el joc acabat, dediquem una sessió a gaudir jugant!!

Ens hem divertit molt construint aquest joc i jugant, esperem que ara que el teniu a casa jugueu amb els vostres fills i filles.

NENS I NENES DE 2N A LA PEDRERA!!!

Dimarts dia 13 hem anat a visitar i a fer un taller a la Pedrera.

El motiu és que estem fent el projecte de Gaudí i hem anat a visitar una de les seves creacions més importants.

A la classe ja ens havíem informat sobre en Gaudí i sobre aquest edifici en particular. Per tant, ja en sabíem moltes coses!!! Però veure-ho en directe ens ha impressionat i agradat molt!!

CARNAVAL 2018

Un cop més, el Carnaval ha arribat a l’escola i durant dues setmanes hem estat fent les disfresses que lluirem.

Les primeres en anunciar-nos-ho han estat les Ambaixadores de Sa Majestat, que ens han vingut a visitar als més petits de l’escola.

Arribat Dijous Gras, hem esmorzat tots junts i després hem rebut a Sa Majestat el Rei Carnestoltes.

Aquest any, les nostres disfresses ens han permès viatjar pel món dels contes.

Avui, Dimecres de Cendra, acaba el Carnaval 2018 i haurem d’esperar, altre cop, fins l’any vinent.

ENS HEM DIVERTIT MOLT EXPERIMENTANT A PLÀSTICA!

A plàstica hem provat una tècnica nova d’estampació: llet amb pintura! I hem aprofitat per decorar el símbol de la pau.

Ingredients:

-llet

-pintura

-cartolines per estampar

Passos a seguir:

En uns safata de plàstica hem posat llet i hem anat afegint pintura de diferents colors.

Un cop preparada la barreja hem sucat el símbol de la pau.

Ens ha quedat unes textures molt boniques!!

A veure si us animeu i ho proveu a casa!!!!

Bicicletada a 5è de primària

El dia 11 de gener vam anar d’excursió al Parc Infantil de Trànsit de Montjuïc.
Vam anar caminant des de l’escola fins a la Plaça Espanya, on ens esperava un autobús que ens va portar fins al Castell de Montjuïc.
En arribar vam esmorzar per agafar forces, i després d’una explicació de la Guàrdia Urbana, vam començar l’activitat.
Vam circular amb bicicleta per un circuit tancat que semblava el carrer. L’únic que, en lloc de cotxes, només hi havia bicicletes i vianants. Semblava el carrer de veritat! Hi havia semàfors, passos de vianants, diferents senyals de trànsit, fletxes a terra… Quin embolic! Vam poder practicar força estona i ens ho vam passar molt bé!
En acabat, amb una bona gana, vam anar cap a un parc on hi havia uns tobogans molt llargs. Vam dinar i després vam poder-hi pujar i baixar unes quantes vegades.
Finalment, tot passejant per Montjuïc, vam anar tornant a peu cap a l’escola. Vam acabar ben cansats!

Alumnes de 5è

TITELLES DE 3r

Els nens i les nenes de 3r de Primària hem estat preparant en grup unes obres de titelles.

Hem treballat contes clàssics: “La Blancaneus”, “Els tres porquets”, “El gat en botes” i “Aladí”.

El primer que hem fet ha estat repartir-nos els personatges de cada conte; hem fet els titelles i hem assajat un munt de vegades el nostre diàleg.

Hem treballat moltíssim la lectura i l’expressió oral i alhora ens ho hem passat molt i molt bé!