La setmana abans de setmana santa els nens de 1r de CI hem fet una activitat d’anglès i música. Junt amb les nostres mestres hem fet diferents proves que ens han preparat els Easter Bunnies. Ens ho hem passat molt bé.
Us deixem un vídeo perquè veieu com hem gaudit!!!
A la classe de 4t B estem treballat les mesures de massa i capacitat. Com? Fent de cuiners.
La Carla, una estudiant en pràctiques que ens acompanya aquestes setmanes, ens ha estat ajudant a aprendre les mesures de massa i capacitat.
Hem fet diverses pràctiques i per últim, ens ha proposat una manera dolça de comprovar si havíem entès què era això de mesurar grams i litres. Hem hagut de cuinar galetes.
El cert és que l’equació era fàcil. Si les galetes estaven bones, és perquè hem après molt bé això de mesurar. En cas contrari, algun concepte no està clar i per això no hem abocat les quantitats adequades.
El resultat ens ha portat a llepar-nos els dits.
Aquest segon trimestre els alumnes de 6è B han treballat amb el kits de Lego We Do combinats amb la programació amb scratch 1.4.
El taller ha consistit en aprendre a programar el moviment d’un motor elèctric en els dos sentits, graduant la seva potència i el temps de funcionament. Això ha permès construir un cocodril amb les peces del Lego que obrís i tanqués la boca.
També hem après a programar un sensor de llum usant blocs condicionals, Així hem aconseguit fer que el cocodril reaccioni quan posem un objecte a dins de la seva boca.
L’altre sensor que porta aquest kit és el d’inclinació amb el qual hem programat que el nostre Gatet Scratch es mogui en la direcció que inclinem el sensor.
Aprofitant que a 5è hem començat a treballar el tema dels romans, divendres passat vam anar a visitar la Tàrraco romana.
Seguint la muralla, on encara s’hi veuen signes dels seus constructors, vam topar amb l’emperador August, que ens saludava i mostrava el seu poder.
També vam veure la imatge de la Lloba Capitolina, i ens van explicar la història de Ròmul i Rem, fundadors de la ciutat de Roma.
Vam poder passejar per les entranyes del circ, el lloc per on van passar tants i tants espectadors de les curses de quadrigues. Quina emoció!
Finalment, a l’amfiteatre, asseguts a les grades, ens vam poder posar a la pell del públic de les lluites de gladiadors. El nostre guia ens va explicar tots els detalls de les lluites i els signes que es feien servir per perdonar la vida dels lluitadors o per condemnar-los a mort (res a veure amb les pel·lis). Fins i tot vam poder baixar a l’arena. Impressionant!
El dimarts dia 9 de febrer, els de cinquè vam rebre la Guàrdia Urbana, que ens va preparar per a la visita de la setmana següent al Parc Infantil de Trànsit de Montjuïc.
Els agents ens van explicar com s’ha de circular quan anem en bici per la ciutat, quins són els senyals de trànsit més habituals i les mesures de seguretat que cal recordar sempre.
També ens van parlar de la sortida del dimecres dia 17, a Montjuïc, on hi ha un circuit que permet practicar tot allò que ens havíen explicat, tant quan circulem com a vianants com quan ho fem com a conductors de bicicleta, per tal de fomentar una mobilitat segura.
El dia 17, un cop allà, ens van deixar unes bicicletes, unes armilles i uns cascos i…
Apa, a circular! Tot allò que semblava taaaan fàcil a classe, a la realitat canviava una mica: que si allà no hi havia cap Stop, que si jo no he vist que vingués ningú i he passat, que si el semàfor no estava vermell..
. Va ser molt divertit i vam aprendre que és molt important respectar els senyals de trànsit i estar molt al cas dels altres vehicles i dels vianants quan circulem per la ciutat.
Esperem que els carnets arribin aviat!
El passat divendres 26 de febrer en Manolo Macías, pare de l’escola i treballador de l’Agència Tributària, ens va venir a parlar dels impostos.
Va ser molt interessant per entendre quina necessitat tenim de pagar-ne i quins avantatges ens aporta.
Ara ja sabem d’on surten els diners dels hospitals, escoles, parcs,….