A segon estem estudiant els euros i els cèntims i per tal que els nens i les nenes ho entenguin molt millor, hem muntat un mercat a les aules.
Cada nen va haver de portar tres embolcalls d’aliments o productes que utilitzessin a casa. Van portar tetrabrics, capses de tot tipus, ampolles, llaunes….Tot ho havien de portar amb una etiqueta amb el preu.
Quan ja teníem els productes a l’aula els van classificar segons a quines botigues els trobaríem. Així que en van sortir sis grups, que són els grups cooperatius que tenim a la classe. Els grups van ser: el dels productes làctics, el de neteja i farmàcia, el de les conserves, el dels dolços, el de les begudes i el dels cereals.Teníem doncs sis botigues!!
Cada grup va triar quina botiga volia ,es van pensar un nom per a la seva botiga i van fer un rètol ben bonic per posar-hi.
Abans però de començar a comprar i a vendre ens faltaven els diners!!!
Cada nen es va fer un moneder de paper i a dins hi vam posar uns diners que havien de comptar i anotar en el monender .Ara ja sabien els diners que tenien per comprar!!
Quan ja ho teníem tot ben col.locat a les botigues, la meitat dels nens feien de venedors i els altres de compradors. Els compradors anaven amb el seu moneder i una bossa per poder anar posant els productes que compraven.
En una altra sessió , els papers es van intercanviar.
Per finalitzar tot el projecte, en una fitxa van haver d’apuntar els productes que havien comprat amb el seu preu. Van sumar primer tots els euros que s’havien gastat i després els cèntims. Vam recordar que 100 cèntims feien 1 euro. Finalment van haver d’anotar els diners totals que s’havien gastat.
Ha estat un projecte molt interessant, on els nens s’ho han passat molt bé i han après , amb l’experimentació i la pràctica, la diferència entre euros i cèntims i les seves equivalències.
Ens ha agradat tant, que ho farem un altre dia!!