COLÒNIES A CICLE MITJÀ

Aquest any els nens i les nenes de Cicle Mitjà hem anat de colònies a Mas Gircós, una casa que es troba a Sant Ferriol a la comarca de La Garrotxa.

Han estat tres dies fantàstics on hem pogut fer un munt d’activitats.

La primera va ser una excursió fins l’ermita de Palera. Hi vam anar tots junts, després de ploure, i per això vam trobar un camí tot enfangat. Van obrir-nos l’ermita i la vam poder visitar.

Les altres activitats les hem fet organitzats en tres grups i de manera rotatòria tots anàvem passant per tot arreu.

Al voltant de la casa hem pogut fer: ARC, CORDA FLUIXA I ROCÒDROM

Una mica més enllà de la casa, prop d’un riu, hi havia les TIROLINES

El tercer grup era el que feia ORIENTACIÓ i per això havien de seguir unes consignes i amb ajuda de la brúixola, arribar a la casa després de fer una ruta circular.

Cada dia hi ha hagut també una estona de temps lliure.

Els àpats els fèiem en un menjador força gran i el menjar era boníssim!

Les activitats de nit també ens han agradat: JOC DE NIT i BALL DE COMIAT

Per acabar el dia, és necessari un bon descans i no hi ha res millor que dormir amb colla.

L’últim dia, abans de dinar, vam fer-nos les fotos de grup per tenir un últim record.

De tornada amb l’autocar, hi ha qui va aprofitar per fer un altre descans.

Ens ha agradat molt compartir aquests dies!!!

JOCS FLORALS DEL DISTRICTE

Com cada any, els millors escrits de la nostra escola els presentem als Jocs Florals Escolars del districte de Sants-Montjuïc.

Aquest any han seleccionat els següents alumnes, cadascun de la seva categoria:

2n.-B      Prosa. Lúa R i Aitor A “Per què tenim nom?”

3r.-B       Prosa. Bruna V “La vaca que no feia llet”
4t.-B       Poesia. Berta P “Conill”
6è.-A      Prosa. Pau G “Un conte que mai hauria de ser real”
En Pau també ha guanyat aquest any el 1r premi de la demarcació
de Barcelona al certamen Sambori Òmnium.

ESO2B   Prosa. Fiona C “Farley Borrow”
ESO4A   Prosa. Ruth C “La Màquina del temps”
Batx.1C  Prosa. Pilar R “La noia del tramvia blau”

La Festa de les lletres s’ha celebrat a la Seu del Districte i com cada any, ha estat fantàstica! Hi ha hagut parlaments, actuacions i moltes emocions.

La Lúa R i l’Aitor A han guanyat un segon premi de la seva categoria.

La Fiona C i la Pilar R, a més d’haver estat guanyadores en la seva categoria, cadascuna representarà el districte de Sants-Montjuïc als Jocs Florals de la Ciutat de Barcelona.

Enhorabona a tots set pels vostres meravellosos escrits i molta, molta sort Fiona i Pilar!

L’Observatori Pujalt

Els alumnes de 4t estem estudiant el Sistema Solar i per això investiguem i aprenem coses sobre els planetes en general i la Terra en particular.

Ara ja sabem que la Terra es trasllada al voltant del Sol i triga 365 dies i que per aquest motiu existeixen les estacions; o també sabem que la Terra triga 24h en rotar sobre si mateixa i que per això hi ha dies i nits. Amb aquest context, divendres vam anar fins a Pujalt per visitar el seu Observatori.

L’Albert -el noi que ens va rebre- ens va estar explicant moltes coses: les fases de la lluna, les constel·lacions, vam mirar a través d’un telescopi i vam veure com n’és de potent el Sol…

Tot plegat va ser interessant i curiós. Realment l’univers és un tema tan ampli que ens té molt encuriosits.

EXCURSIÓ CENTRE D’APROPAMENT A LA NATURA DE NAVÀS 2N

Fa uns dies els nens i nenes de 2n vam anar al centre d’apropament a la natura a Navàs, a veure i tocar animals salvatges i domèstics.

Els dos mnitors que vam tenir ens van explicar moltes curiositats de tots els animals que vam veure.

El més emocionant és que vam poder tocar molts animals que normalment és molt dificil poder-ho fer.

Vam tocar: una iguana, un camaleó, un mussol, un falcó, una àliga, cabretes,una serp ….i fins i tot emús!!!

Vam tenir un dia esplèndid i ens ho vam passar molt i molt bé!!!

Sortida Serra Marina

Els nens i nenes de primer hem començat a treballar les plantes, per això vam fer una sortida a la Serra Marina  (Santa Coloma de Gramanet).

Primer vam anar al museu Torre Balldovina a fer uns tallers: Vam fer una bossa de sal amb olor, una altra bossa amb herbes aromàtiques i una ampolleta amb essència.

A la tarda vam anar a fer una passejada per la Serra Marina i, en grups, vam buscar les herbes que ens havien ensenyat al matí.

Va ser una sortida intensa i molt divertida i els tallers ens van agradar molt.